לפני מספר עשורים, מכוניות קבריולט יקרות וגדולות ממדים היו תחום ההתמחות של קאדילק ולמעשה אף חברה אחרת לא עשתה את זה טוב יותר ממנה, בתנאי שמה שחיפשתם זה המון מקום לנוסעים ומטען, אבזור כיד המלך ונוחות נסיעה המזכירה שיוט בספינת - לטוב ולרע. שנים רבות שלקאדילק לא הייתה מכונית כזו בהיצע וכעת יש לה אחת כזו, כקונספט לפחות, קאדילק סוליי (Sollei).
לא תתקשו לזהות כי קאדילק סוליי היא למעשה גרסת קבריולט לקאדילק סלסטיק, ספינת הדגל החשמלית של קאדילק שנחשפה לפני כשנתיים ואמורה להחזיר את המותג לימי הזוהר, בעידן החשמלי. לייצור? סביר להניח שלא שכן השוק לרכבים מסוג זה מצומצם מאוד עד לא קיים כך שסביר להניח שהסוליי היא פשוט עוד תצוגת תכלית למחלקת העיצוב האישי של קאדילק, זו שאמורה להתחרות במותגים כגון רולס רויס בירידה לפרטים הקטנים וביכולת עיבוד עור, מתכות ועץ לכדי יצירת אומנות.
מעבר לעבודת עץ מוקפדת קאדילק עושה שימוש בקונספט כדי להציג את הריפודים העתידיים שלה שפותחו במשותף עם חברת הביו-טכנולוגיה האמריקאית mycelium. הריפודים מבוססים על חומר אורגני המאפשר לחקות את המראה ובעיקר את התחושה של עור אמיתי. בזכות התכונות של החומר הייחודי הוא מאפשר למעצבים גמישות רבה יותר לעומת עבודה עם עור, כולל לדוגמה אפשרות שליטה על העובי, חוזר, הטקסטורה ועוד.
חיצונית, קאדילק סוליי מציגה חזית זהה למוכר לנו מהסלסטיק אך מקורת A הקדמית ולאחור העיצוב שונה מהותית ואם בסלסטיק חלקו האחורי של הדגם הוא נקודת חולשה או אלמנט מעורר מחלוקת ויזואלית, בסוליי זו הנקודה המוצלחת יותר בעיצוב הדגם, נקודה המעניק לדגם את המראה האלגנטי המתבקש ברכב מסוג זה. חלל תא הנוסעים זכה לעבודת עץ ייחודית אך מעבר לכך זה אותו תא נוסעים של הסלסטיק, עם השינויים המתבקשים והנדרשים במעבר למרכב קבריולט.
קאדילק לא מספקת פרטים על יחידת ההנעה החשמלית של הדגם, לסלסטיק שילוב של סוללת 111kWh עם מערכת הנעה כפולה בהספק משולב של 600 כ"ס ומומנט משולב של 83.4 קג"מ. שילוב המאפשר לדגם נתון 0-100 קמ"ש של 3.9 שניות וטווח נסיעה של כ-500 ק"מ בתקן EPA.