2024 פרארי 12Cilindri
פרארי 12Cilindri.
2024 פרארי 12Cilindri
פרארי 12Cilindri.

פרארי 12Cilindri החדשה היא המחליפה של פרארי ל-812 סופר-פאסט כמכונית ה-GT של החברה עם מנוע קדמי והנעה אחורית ובניגוד לעבר אתם לא צריכים להמתין לגרסה הפתוחה שכן במקביל לגרסת הקופה פרארי חשפה גם את ה- 12Cilindri ספיידר. מה המחיר בישראל? מסמלת, יבואנית פרארי בישראל, נמסר כי מחיר הדגם יעמוד על מעל ל-3 מיליון שקל ולדגם נרשמו כבר 7 הזמנות מוקדמות. 

 

לא צריך ממש לנחש כמה צילינדרים יש למנוע המותקן בחזית הדגם שכן הדגם פשוט נקרא על פי מספר הצילינדרים של המנוע, זה מנוע ה- 6.5 ליטר V12 האטמוספרי של פרארי שנלקח ישירות מה- 812 Competizione מכוונת המסלול עם הספק מרבי של 830 כ"ס ב-9,250 סל"ד ומומנט מרבי של 69.1 קג"מ ב-7,250 סל"ד. כמו בשאר הדגמים העדכניים של פרארי המיועדים לשימוש יום יומי, שגרת הטיפולים היא כמו כל רכב אחר על הכביש - 20,000 ק"מ או אחת לשנה.  

 

2024 פרארי 12Cilindri
פרארי 12Cilindri.

הכוח אל הגלגלים האחוריים עובר דרך תיבת 8 הילוכים כפולת מצמדים ועל משקל של 1,560 ק"ג זה מספיק כדי לאפשר לפרארי 12Cilindri להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 2.9 שניות, נתון 0-200 קמ"ש של פחות מ-7.9 שניות ומהירות מרבית של 340 קמ"ש. 

 

מרשים, או מיוחד, לא פחות הוא כמובן העיצוב של פרארי 12Cilindri וזה לא סתם שהיא לא דומה לאף פרארי אחרת שכן הדגם הוא הראשון שזוכה ללבוש את שפת העיצוב החדשה של פרארי המעניקה ל-12Cilindri מראה מודרני מאוד.

 

2024 פרארי 12Cilindri
פרארי 12Cilindri.

המראה המודרני הזה ממשיך גם אל חלל תא הנוסעים המצויד בשלושה מסכים, "15.6 ענק עבור לוח המחוונים הדיגיטלי, "10.25 עבור מערכת המולטימדיה המודרנית ועוד מסך "8.8 בצד הנוסע שמאפשר לו שליטה על השמע, תצוגת ביצועים, שליטה על בקרת האקלים ועוד. כמו בכל דגמי פרארי מהעשורים האחרונים השליטה על מרבית המערכות החשובות מתבצעת דרך גלגל ההגה שמאחוריו נמצא שני מנופי ענק מתכתיים לשליטה ידנית מלאה על תיבת ההילוכים. 

 

מערכת בלימה חשמלית והיגוי לכל הגלגלים הם חלק בלתי נפרד ממגוון מערכות הבקרה הדינמיות המאפשרות לנהג לנצל את מלוא פוטנציאל הביצועים של הרכב עם אפשרות בחירה של מידת ההתערבות, כמו מערכת SSC 8.0 המאפשרת לנהג לבחור את זווית ההחלקה המרבית בעת סיבוב ההגה ולפי פרארי למערכת יש כעת יכולת להעריך מראש את רמת האחיזה בין הצמיגים לכביש. 

 

2024 פרארי 12Cilindri
פרארי 12Cilindri.

על הקשר עם הכביש אחראים צמיגי מישלין פיילוט ספורט S5 או גודייר סופרספורט, בתכנון ייעודי לדגם, במידות של 275/35R21 מלפנים ו- 315/35R21 מאחור. פרארי 12Cilindri אמנם כבדה יותר ב-35 ק"מ מה- 812 סופרפאסט אך היא גם קשיחה יותר ב-15% ובזכות תכנון מוקפד דגם הספיידר מאבד רק 1% מאותה קשיחות לעומת גרסת הקופה. 

 

פרארי 12Cilindri מבוססת על שלדת אלומיניום חדשה עם בסיס גלגלים קצר יותר ב-20 מ"מ מזה של ה-812 לטובת תחושת ניהוג זרירה יותר. לדגם אורך של 4733 מ"מ, רוחב של 2176 מ"מ, גובה של 1292 מ"מ ובסיס גלגלים של 2700 מ"מ. לדגם נפח תא מטען של 300 ליטר כאשר דגם הספיידר מסתפק ב-200 ליטר סמליים בלבד. 

תגיות: פרארי
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 45

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.