לאחר שכבר זכינו לפגוש את העיצוב החיצוני והפנימי של פיג'ו 3008 החדש, פיג'ו חושפת כעת את כל שאר הפרטים על הדור השלישי של הקרוסאובר הקומפקטי והחשוב במיוחד שלה, חשוב לא רק כי מדובר באחד המתחרים המובילים והמשובחים בסגמנט אלא כי הפעם הדגם ישווק גם במספר גרסאות חשמליות עם טווח נסיעה מרשים של מעל ל-700 ק"מ. את פיג'ו 3008 החדש נפגוש בישראל במהלך המחצית הראשונה של 2024.
פיג'ו 3008 החדש הוא הדגם הראשון בקבוצת סטלנטיס להתבסס על פלטפורמת STLA המודולרית והחדשה של הקבוצה שתוכננה במיוחד עבור הנעה חשמלית אף יכולה לשאת ביעילות גם מערכת הנעה היברידית או פלאג-אין. פלטפורמת STLA היא משפחה של ארבע פלטפורמות לגדלים שונים של רכבים, פיג'ו 3008 מבוססת על גרסת STLA Medium שתשמש את מרבית הדגמים העתידיים של פיג'ו, סיטרואן, אופל ועוד.
מכיוון שכבר נחשפנו אל העיצוב החיצוני ואל תא הנוסעים של הדגם, נתחיל בתחום ההנעה וכאמור, לראשונה פיג'ו 3008 ישווק גם עם הנעה חשמלית ולא רק אחת אלא בשלוש גרסאות שונות: דגם טווח ארוך עם סוללת 98kWh ומנוע חשמלי קדמי בהספק של 230 כ"ס ומומנט מרבי של 35 קג"מ המאפשרים לדגם זה טווח נסיעה יוצא דופן של מעל ל-700 ק"מ, נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.9 שניות ומהירות מרבית של 170 קמ"ש.
לצד דגם זה נמצא שני דגמים עם סוללה בקיבולת של 73kWh, דגם אחד עם הנעה קדמית 210 כ"ס ו-35 קג"מ, טווח נסיעה של 525 ק"מ, נתון 0-100 קמ"ש של 8.7 שניות ומהירות מרבית של 170 קמ"ש ודגם הנעה כפולה בהספק של 320 כ"ס ומומנט של 52 קג"מ (קדמי 210 כ"ס ואחורי 110 כ"ס), עם טווח נסיעה של 525 ק"מ, נתון 0-100 קמ"ש של 6.4 שניות ומהירות מרבית של 180 קמ"ש. לדגם ההנעה הכפולה מצב נסיעה 4WD ורק אז המנוע הקדמי נכנס לפעולה בהתאם למצב האחיזה ועד למהירות של 135 קמ"ש, מעל זה המנוע מתנתק. לסוללה מוצמדת אחריות של 8 שנים עד 160,000 ק"מ ויש לציין כי בשלב זה נתוני הטווח הן הערכה בלבד.
הסוללה שבכל הדגמים היא סוללת NMC הפועלת במתח של 400V ומאפשרת חיבור כבל V2L בהספק של עד 3kW וזרם של עד 16A. רוכשי הדגם יוכלו לבחור בין מטען פנימי תלת פאזי 11kW או 22kW שיקצר את זמן הטעינה הביתית ב-50%. טעינה מהירה אפשרית עד להספק של 160kW כך שטעינה של 20% עד 80% אורכת כ-30 דקות. לרשות הנהג אפשרות בחירה מבין שלוש דרגות עוצמה של מערכת הבלימה הרגנרטיבית (באמצעות מנופים מאחורי גלגל ההגה) עם תאוצה שלילית (m/s²) של 0.6 במצב הנמוך, 1.2 במצב האמצעי ו-1.8 במצב השלישי. פיג'ו לא מציינת אם המצב השלישי מאפשר נהיגה בדוושה אחת.
בשלב זה פיג'ו חושפת רק את ה-3008 החשמלי אך היא מציינת כי הדגם ישווק בהמשך גם עם מספר מערכות הנעה היברידיות והיברידיות פלאג-אין. כאשר פיג'ו מדברת כאן על מערכת הנעה היברידית, היא מתכוונת למערכת למנוע ה-1.2 טורבו 136 כ"ס החדש של החברה הנעזר במנוע חשמלי 48V ומשודך לתיבת 6 הילוכים כפולת מצמדים - מערכת שהוצגה עוד עם הדגם היוצא.
העיצוב החיצוני הוא אבולוציה מוצלחת לעיצוב של הדגם היוצא בהתאם לשפת העיצוב העדכנית של פיג'ו. המראה דינאמי יותר דמוי קופה ולכן פיג'ו גם מתארת את הדגם כקרוסאובר פאסטבק. כל גרסאות פיג'ו e-3008 החשמלי ישווקו עם פנסים ראשיים דיגיטליים (Pixel LED) המאפשרת לקבל מקסימום פיזור של האור מבלי לסנוור נהגים אחרים. לפיג'ו 3008 החדש אורך של 4,542 מ"מ, רוחב של 1,895 מטר, גובה של 1,641 מטר ובסיס גלגלים של 2,739 מ"מ, כלומר ארוך יותר ב-9 ס"מ, רחב יותר ב-5 ס"מ, גבוה יותר ב-2 ס"מ ועם תוספת של 6.4 ס"מ לבסיס הגלגלים, לעומת הדגם היוצא. נפח תא המטען בדגם עומד על 520 ליטר בדגמי הנעה קדמית או 470 ליטר בדגמי הנעה כפולה.
תא הנוסעים של פיג'ו 3008 החדש מרהיב למראה ומייצר תחושה מודרנית ואוורירית ובזכות חומרים "במראה טבעי" הוא מספק מהצד השני תחושה ביתית חמימה ולא מנוכרת. תכנון תא הנוסעים נעשה על פי פילוסופיית Panoramic I-COCKPIT העדכנית, התוספת של המילה Panoramic מגיעה מהמסך הפנורמי "21 הגדול הנפרש מול הנהג ומאגד את לוח המחוונים הדיגיטלי ואת מערכת המולטימדיה החדשה והמתקדמת של פיג'ו, הכוללת גם חנות אפליקציות. על מערכת המולטימדיה תוכלו לשלוט באמצעות משטחי המגע שעל גלגל ההגה באמצעות פקודה קולית או באמצעות מסך הקיצורים בגודל "10 לצד פתח המיזוג המרכזי. מסך הקיצור הזה (i-Toggles) הוא מסך מגע המאפשר לנהג לבחור באופן אישי את הקיצורים המוצגים - עד 10 קיצורים שונים. כמובן שגם נמצא אפליקציה לשליטה מרחוק המאפשרת את איתור הרכב, ניהול טעינה, פתיחה/נעילה מרחוק, תכנון נסיעה מהבית ועוד.
כמו ברכבים רבים כיום, גם כאן מתג ההילוכים עבר לצד גלגל ההגה ולצד זה נמצא תאורת אווירה היקפית ב-8 צבעים שונים, מושבי נוחות AGR חדשים עם אוורור ועיסוי לאלו הקדמיים וחימום לכל המושבים, כאופציה ניתן לצייד את המושבים הקדמיים בתמיכת צד עם כרית אוויר המתאימה עצמה אוטומטית למידותיו של הנהג כדי לספק תמיכה מושלמת, נוכל למצוא גם מערכת בקרת איכות אוויר מתקדמת, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות לאחור, משטח טעינה אלחוטי 15W, שקעי טייפ C מלפנים ומאחור, מערכת שמע מבית Focal עם 10 רמקולים, 17 חללים שונים לאחסון בנפח של 37 ליטר, מצלמת 360 מעלות ו-12 חיישני חניה היקפיים ועוד.
פיג'ו 3008 החדש מצויד בדור העדכני של מערכות הבטיחות של פיג'ו, בין היתר נמצא בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז הנתיב, מעבר נתיב אוטונומי (לאחר איתות ולחיצה על אישור), בקרת מהירות חכמה (ISA), בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב, ניטור שטח מת (עד 75 מטר לאחור), זיהוי תמרורים מורחב ועוד.