פורשה חשפה היום בתערוכת לוס אנג'לס את הקאיימן R, גרסת ביצועים קלה לקאיימן.
פורשה, הודיעה זה מכבר שתחשוף בתערוכת לוס אנג'לס רכב ספורט חדש עם מנוע מרכזי. התוצאה היא פורשה קאיימן R, קלה ב-55 ק"ג מהקאיימן S ועם מנוע חזק יותר בהספק של 330 כ"ס. המומנט נותר זהה על 31.2 קג"מ המתקבל ב-4,750 סל"ד.
גרסה זו של ה-קאיימן מצטרפת לקאיימן וה-קאיימן S. המנוע הוא אותו מנוע מרכזי בנפח 3.4 ליטר, שישה צילינדרים בוקסר עם הזרקת דלק ישירה, בהספק של 330 כ"ס, כ-10 כ"ס יותר מגרסת ה-S. הקאיימן R מוצעת עם תיבת הילוכים ידנית בת 6 יחסי העברה או תיבת 7 הילוכים PDK כפולת המצמדים. ההנעה היא אחורית כמובן.
בתחום הביצועים רושמת ה-קאיימן R על שעון העצר כ-5 שניות ל-100 קמ"ש בגרסה הידנית, 4.9 שניות ב-PDK ו-4.7 שניות בגרסת ספורט פלוס, כשתי עשיריות השנייה מהירה יותר מה-קאיימן S. המהירות המרבית עומדת על 282 קמ"ש כ-3 קמ"ש יותר מהקאיימן S.
כרגיל אצל פורשה, גרסאות הביצועים מופשטות מאמצעי הנוחות בכדי להשיג הפחתה במשקל. מערכת המיזוג והשמע מצאו את מקומן מחוץ לרכב, מיכל הדלק בעל נפח קטן יותר במקצת (54 ליטר) וחישוקי 19 אינצ' קלים משלימים את חבילת הדיאטה של ה-קאיימן R. בנוסף להפחתה במשקל, פורשה התקינה מתלי ספורט חדשים המאפשרים הנמכת המרכב בכ-20 מ"מ. דיפרנציאל מוגבל החלקה כסטנדרט, יאפשר אחיזה גבוהה יותר בסיבובים.
חיצונית נבדלת ה-קאיימן R בכנף אחורית קבוע וגדולה משמעותית מזו של ה-S. הפנסים הראשיים מעוטרים במסגרת שחורה, מראות צבועות בקונטרסט לצבע הרכב וכיתוב פורשה לאורך חלקו התחתון של צד הרכב. מבפנים, חלקי הדקורציה השונים צבועים בצע החיצוני של הרכב וכמובן כמו בכל גרסאות הביצועים של פורשה, רצועות עור אדומות משמשות כידיות הדלתות. מחירה בארה"ב יקר בכ-$6000 לעומת ה-קאיימן S.
{iframe width="576" hight="350"}http://www.youtube.com/embed/Kme8vkYb82w?rel=0{/iframe}