פורשה מציגה את ה-911 עם המנוע האטמוספרי החדש והחזק ביותר שהותקן איי פעם ב-911.
הפעם פורשה לא מוסיפה דגם חדש אלא מחליפה את ה- GT3 RS, ה-911 החזקה ביותר עם מנוע אטמוספרי באחת עם מנוע חדש וחזק יותר. הסיומת 4.0 מציינת כמובן את נפח המנוע החדש אשר מחליף את מנוע ה-3.8 ליטר 6 צילינדרים בוקסר הוותיק ומעלה את ההספק מ-450 כ"ס ל-500 כ"ס המתקבלים ב-8,250 סל"ד ו-46.86 קג"מ ב-5,750 סל"ד. דגם זה ל-911 הוא דגם הפרידה של פורשה מקוד הדגם 997 לפני המעבר בקרוב לדגם החדש תחתת הקוד 991 ופורשה תייצר רק 600 יחידות מהדגם הזה.
המנוע החדש הוא המנוע האטמוספרי הגדול והחזק ביותר שהותקן אי פעם ב-911 והוא משווה את הספקו למנוע הטורבו המותקן ב-911 טורבו, למרות זאת המשקל נותא זהה לדגם המוחלף עם 1360 ק"ג. ההנעה היא אחורית כמובן דרך תיבת 6 הילוכים ידנית.
{iframe width="576" hight="350"}http://www.youtube.com/embed/RXHNJGf3A5k?rel=0{/iframe}
בתחום הביצועים, פורשה מפרסמת את הנתונים הבאים של 3.9 שניות 0-100 קמ"ש ופחות מ-12 שניות 0-100 קמ"ש. לעומת הדגם המוחלף מדובר בשיפור של 0.1 שניות ויותר מ-1.3 שניות בהתאמה.
יחד עם השיפור בביצועים, פורשה שיפרה את נושא האוירודינמיות ומספרת שכוח ההצמדה גבוהה יותר בזכות nמספר שינויים כפע שניתן לראות בפגוש הקדמי המכיל תעלות זרימה שפורשה קוראת להם flics. בתחום המתלים פורשה התקינה את מערכת המתלים האקטיבית שנלקחה מה-GT2 RS הקיצונית יותר.