פורשה קאיין GTS, עם 420 כ"ס, נולד בכדי למלא את החלל בין גרסה ה-S לגרסת הטורבו.
פורשה, חושפת לראשונה את הקאיין GTS החדש לשנת 2012, גרסת ביניים לדור השני של הקאיין הממוצבת מעל הקאיין S עם 380 כ"ס ומתחת לקאיין טורבו עם 500 כ"ס.
הקאיין GTS, עושה שימוש בגרסה האטמוספרית של מנוע ה-V8 בנפח 4.8 ליטר כמו בדור הקודם, רק שהפעם ההספק עומד על 420 כ"ס ב-6,500 סל"ד לעומת 405 כ"ס בדגם היוצא, והמומנט עומד על 52.5 קג"מ ב-3,500 סל"ד לעומת 51.0 קג"מ בדגם היוצא.
עם תוספת הכוח ותיבת 8 הילוכים אוטו' שעברה כיול מחדש, בא גם השיפור בביצועים כאשר ה-GTS החדש מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5.7 שניות לעומת 5.9 בדגם היוצא ו-0.2 שניות לעומת דגם ה-S הרגיל והמהירות המרבית עמודת על 261 קמ"ש, תוספת של 3 קמ"ש לעומת הדגם היוצא. למרות השיפור בביצועים ובזכות מערכת עצור/סע כסטנדרט, צריכת הדלק עומדת על 9.3 ק"מ לליטר.
דגם ה-GTS, לא נבדל רק בהספק גבוהה יותר מדגם ה-S הרגיל. המרכב כולו נמוך בכ-24 מ"מ לעומת הקאיין S ומערכת המתלים האקטיבית של פורשה (PASM) מוצעת כסטנדרט. בנוסף, נבדל דגם ה-GTS מהקאיין S הרגילה בקיט עיצוב חיצוני המשווה לו מראה של דגם הטורבו.