האקוספורט המחודש זוכה בתא הנוסעים חדש לחלוטין, מנוע 1.5 דיזל חדש ולעיצוב חיצוני מעודכן ומוצלח יותר.
לאחר שהציגה בסוף השנה שעברה את האקו-ספורט (EcoSport) המחודש עבור השוק הצפון אמריקאי, פורד חושפת כעת את הגרסה האירופאית המחודשת של הדגם אותה היא תציג בשבוע הבא בתערוכת פרנקפורט ותשווק באירופה בהמשך השנה.
פורד אקוספורט, שלא זכה להגיע לשוק המקומי שלנו, הוא הקרוסאובר העירוני של פורד אשר הוצג לראשונה בשנת 2013 ומשווק באירופה החל מאמצע 2014. הדגם, שיועד במקור למדינות מתפתחות, לא זכה להצלחה בשוק האירופאי בשל נחיתות בכל הקשור למרווח ואיכות תא הנוסעים.
דגמי 2018 האירופאים המחודשים של האקוספורט, בדומה לדגם האמריקאי המחודש, כבר מציגים קפיצת מדרגה בכל הקשור לאיכות תא הנוסעים אשר חודש לחלוטין. תא הנוסעים הקודם התבסס על תא הנוסעים של הפיאסטה הקודמת, אך עם חומרים פשוטים יותר, וזה החדש כבר זכה להשראה מתא הנוסעים של הפיאסטה החדשה, כולל שימוש בחומרים איכותיים מבעבר. בתא הנוסעים נמצא מערכת מולטימדיה עדכנית (Sync3) עם מסך מגע 6.5-8 אינץ' והרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי.
העיצוב החיצוני דומה למוכר לנו מהדגם האמריקאי, כלומר יישור קו עם שפת העיצוב העדכנית של פורד, אך הגרסה האירופאית זוכה לעוד קצת סטייל באמצעות צבע קונטרסטי לגג, גימור בשחור מבריק לגריל הקדמי וחישוקי גלגלים בעיצוב חדש. בנוסף לכך, פורד תשווק את הדגם גם ברמת גימור ST-Line במראה ספורטיבי עם חישוקי "17 או "18.
בתחום ההנעה, הדגם מתחדש במנוע 1.5 ליטר טורבו דיזל EcoBlue (מנוע המיוצר במשותף עם פיג'ו) בהספק מרבי של 125 כ"ס. הדגם יוצע בנוסף על שלוש גרסאות הספק של מנוע ה-1.0 ליטר שלושה צילינדרים טורבו (EcoBoost) של פורד: 100 כ"ס, 125 כ"ס ו-140 כ"ס. המנועים משודכים לתיבת 6 הילוכים ידנית וחלק מהמנועים משודכים כאופציה לתיבת 6 הילוכים אוטו' ו/או הנעה כפולה.
בנוסך לכך, הדגם זכה לכיול מחדש של ההיגוי, המתלים ובקרת היציבות אשר אמורים לקלוע לטעם של הלקוח האירופאי.
לאור השיפורים שהוכנסו בדגם ותיבה אוטומטית רגילה, הפעם יש יותר סיכוי שנזכה לראות את הדגם בישראל.