לאחר 6 דרות ו-15 מיליון יחידות, פורד חוגגת 35 שנה לפיאסטה.
אמנם פורד פיאסטה לא נמצאת ברשימת הדגמים המיתולוגיים כמו הקורולה, או פולקסווגן גולף, אך גם לה מספר מכובד של 15 מיליון רכבים מהדגם שנעים ונעו על הכבישים לאורך 35 שנות ייצור. היא גם לא הדגם הנמכר ביותר של פורד, זה כמובן שמור לטנדרים מסדרת F שעדיין תופסים את המקום הראשון במכירות רכב בארה"ב ברציפות כבר לא מעט שנים.
הדור הראשון של הפיאסטה (1976-1983) יוצר בגרסת 3 דלתות בלבד ועם מנועים בין 1.0-1.6 ליטר. בהספקים של בין 40-84 כ"ס. בשנת 1980, הוצג הגדם הספורטיבי הראשון על בסיס הפיאסטה ה-XR2, שהציע ביצועים נאים לסופרמיני עם 9.3 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 170 קמ"ש. החל מהדור הרביעי (1995-2002) דגמי הפיאסטה כבר היו מבוססים על פלטפורמה שהייתה משותפת גם למאזדה (121 ו-2).
הנקודה הישראלית: הפיאסטה הייתה דגם מצליח בישראל בעיקר בדורות הראשונים עד לדור הרביעי (1995). לאורך השנים היא אף הפכה לסוג של רכב סטודנטים אולטימטיבי בשל האמינות והפשטות המכנית שלה והייתה אף די מהנה לנהיגה. כשאר החל השיווק של הדור החמישי, פורד העולמית כבר רכשה את השליטה במאזדה ורישיון היבוא לישראל עבר בסוף שנות ה-90 לידי דלק מוטורס במקום חי"ל היבואנית מבית מכשירי תנועה. השאר כבר היסטוריה והפיאסטה, גם החדשה, לא מצליחה להמריא במכירות למרות שהיא המכונית הנמכרת בבריטניה בשנים 2009 ו- 2010 ואחת הנמכרות ביותר באירופה (מקום שני ב-2010).
חלק מכך זו הסיבה שהדור הקודם שווק רק עם תיבה רובוטית ומנוע חלש, נוסחה חסכונית אך מאוד לא אהובה על הלקוח הישראלי. הדור החדש כבר קצת יותר מצליח אך לא רחוק מאוד מהמכירות של מאזדה 2 או יונדאי i20, אך צריך לציין שרמת האבזור שלו פונה הרבה יותר לשוק הפרטי מאשר לחברות הליסינג וההשכרה.
אולי אם בדלק מוטורס יראו כי טוב לקרסו עם רנו קליאו 1.2 ידנית, נזכה לראות את הפיאסטה עם רמת אבזור נמוכה יותר, מנוע 1.25 82 עם כ"ס ותיבת הילוכים ידנית שתוכל להיות מתומחרת בכ-80 אלף ש"ח. אנחנו כמובן לא חושבים על גרסת ה-1600S של הפיאסטה עם מנוע 1.6 ליטר 134 כ"ס ו-8.4 שניות 0-100 קמ"ש המיוצרת בסדרה מוגבלת ונמכרת בבריטניה בלבד.