כשלושה חודשים לאחר שחשפה בבכורה עולמית את האיוניק 6 החשמלית וקצת לאחר שהחלה לשווק את הדגם בשוק הבית הקוריאני, יונדאי מפרסמת כעת את נתוני טווח הנסיעה הרשמיים של הדגם בתקן WLTP האירופי.
האיוניק 6 תשווק באירופה בדגמים הבאים: דגם סטנדרט עם הנעה אחורית 151 כ"ס וסוללה בקיבלול של 53kWh המאפשרת טווח נסיעה של 429 ק"מ. שאר הדגמים הם דגמי טווח ארוך עם סוללה בקיבלות של 77.4kWh כאשר הרוכשים יכולים לבחור בין הנעה אחורית 229 כ"ס עם טווח נסיעה של 614 ק"מ לבין הנעה כפולה 321 כ"ס עם טווח נסיעה של 583 ק"מ.
יונדאי איוניק 6 - טווח נסיעה WLTP |
|||||
---|---|---|---|---|---|
דגם (סוללה) | דגם טווח ארוך 77.4kWh | דגם סטנדרט 53kWh | |||
הנעה | 2WD | AWD | 2WD | ||
הספק | 229 כ"ס | 321 כ"ס | 151 כ"ס | ||
חישוקי גלגלים | "18 | "20 | "18 | "20 | "18 |
טווח נסיעה WLTP | 614 ק"מ | 545 ק"מ | 583 ק"מ | 519 ק"מ | 429 ק"מ |
צריכת אנרגיה kWh/100km | 14.3 | 16 | 15.1 | 16.9 | 13.9 |
דגם הסטנדרט מצויד בחישוקי "18 כמו שאר הדגמים, אך את דגמי הטווח הארוך ניתן לקבל גם עם חישוקי "20 הקצרים משמעותית את טווח הנסיעה לכדי 545 ק"מ או 519 ק"מ, בהתאמה.
אלו נתונים המציבים את האיוניק 6 ראש בראש עם טסלה מודל 3 כאשר לאיוניק 6 יש לא מעט יתרונות על המודל 3, כמו איכות הרכבה טובה יותר, מרווח גדול יותר לנוסעים, במיוחד מאחור, טעינה מהירה יותר (תוספת של 351 ק"מ ב-15 דקות) טכנולוגיית V2L שאין בטסלה, ממשק משתמש ידידותי יותר ועוד. למודל 3 יש בשלב זה יתרון בדמות תשתית טעינה רחבה וחסרת תחרות וכן את יתרון הביצועים, אבל גם זה ישתנה כאשר יונדאי תציג גרסת N מלאה לאיוניק 6 עם הספק מרבי הצפוי לעמוד על כ-577 כ"ס ונתון 0-100 קמ"ש של פחות מ-3.5 שניות.
את כל שאר הפרטים על יונדאי איוניק 6 תוכלו לקרוא בהרחבה בקישור.