ארגון הבטיחות האירופי Euro NCAP מפרסם את תוצאות סבב מבחני הבטיחות שערך ללא פחות מ-15 דגמים שונים, בינהם נמצא את טסלה מודל S, טויוטה bZ4X, יונדאי איוניק 6, רנו אוסטרל, דגמי ריינג' רובר החדשים, טויוטה קורולה קרוס הונדה סיוויק החדשה, ניסאן אריה החשמלי ועוד, כולם זכו לציון מרבי של חמישה כוכבים למעט דגם אחד, DS9 החדשה.
מערכות הבטיחות המתקדמות של טויוטה bZ4X החשמלי צלחו את כל התרחישים השונים של המבחן בהצלחה, הדגם איבד ניקוד על דברים טכניים ועל כך שבלימה בנסיעה לאחור מוצעת רק כאופציה בדגם. ההגנה על נוסעים בוגרים הייתה טובה (88%) אך יש מקום לשיפור בהגנה על החזה של הנוסעים. ההגנה על ילדים במושבי בטיחות הייתה מצוינת. כמובן שלא תופתעו לגלות כי סובארו סולטרה הזהה, רק עם סמל שונה, זכה באותו ציון בדיוק.
טויוטה קורולה קרוס זכה לציונים נמוכים יותר בשל הגנה חלשה על חזה הנהג (85%) והעדר נתונים לגבי פעילות כרית האוויר המרכזית. ההגה על ילדים במושבי בטיחות הייתה טובה יחסית ומערכות הבטיחות, זהות לאלו של ה- bZ4X, תפקדו באופן מופתי.
יונדאי איוניק 6 החשמלית זכתה מצד הארגון לציונים יוצאי דופן עם הגנה של 97% על נוסעים בוגרים ו- 87% על ילדים במושבי בטיחות). למעט תרחיש אחד בו המערכת הגיבה מאוחר במעט מהרצוי, מערכות הבטיחות המתקדמות של הדגם תפקדו היטב בכל תרחישי המבחן.
מותג WEY הסיני מוכיח שוב שהציון הגבוה של דגם WEY Coffee 01 הוא לא יד המקרה וגם דגם Coffee 02 הציג ביצועים מצוינים במבחן עם הגנה של 94% על נוסעים בוגרים, 87% על ילדים במושבי בטיחות וציון של 93% על תפקוד מערכות הבטיחות, זאת למרות שבשני תרחישים המערכת הגיבה מאוחר במעט מהרצוי. את הדגמים של WEY נפגוש עוד השנה בישראל.
דגם סיני נוסף שנבחן והציג רמה גבוהה של בטיחות הוא ניאו ET7 אשר זכתה לציון של 91% בהגנה על נוסעים בוגרים, 87% בהגנה על ילדים ו-95% בתפקוד מערכות הבטיחות, זאת למרות שלדגם נרשמו שלוש הערות בתחום.
טסלה מודל S, כצפוי אפשר לומר, הציגה ביצועים מצוינים במבחנים השונים עם 94% בהגנה על נוסעים בוגרים, 91% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות וציון מעולה של 98% על תפקוד מערכות הבטיחות המתקדמות. כל זה למרות שלדגם נרשמה העברה על הגנה בינונית בלבד על חזה הנהג והבלימה בנסיעה הגיבה קצת באיחור. בכל מקרה זה עוד דגם של טסלה המציג ביצועי בטיחות מהמעלה הראשונה.
DS9 היא כאמור המכונית היחידה במבחן אשר זכתה לציון של 4 כוכבים, פחות בשל ההגנה במקרה של תאונה ויותר בשל תפקוד בינוני בלבד של מערכות הבטיחות המתקדמות בחלק מהתרחישים, בכל הקשור בזיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים.
כמו תמיד, אל תסמכו רק על הכוכבים או האחוזים, כנסו לאתר של Euro NCAP וקיראו היטב את תוצאות המבחן המלאות.