סמארט, שנולדה אשתקד מחדש כמותג לרכבים חשמליים אופנתיים בבעלות שווה של ג'ילי ומרצדס, חושפת בסין את הקרוסאובר סמארט #3, הקרוסאובר השני של המותג המהווה את גרסת הקופה לסמארט #1 שהוצג אשתקד.
לסמארט #3 אורך של 4,400 מ"מ, רוחב של 1,844 מ"מ, גובה של 1,600 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,785 מ"מ, כלומר הוא ארוך יותר משמעותית מ- סמארט #1 עם תוספת של 130 מ"מ לאורך, הוא גם רחב יותר ב-22 מ"מ ולבסיס הגלגלים נוספו 35 מ"מ, רק מידת הגובה קצרה יותר ב-36 מ"מ. אלו מידות המציבות את הדגם בתחרות מול דגמים כגון אודי Q3 ספורטבק, ב.מ.וו X2 ועוד, כל זה כאשר לסמארט #3 בסיס גלגלים אורך יותר בכ-90 מ"מ משמעותיים מאוד.
כמו סמארט מספר #1 גם דגם הקופה מבוסס על פלטפורמת SEA שהיא הפלטפורמה הייעודית לרכבים חשמליים של ג'ילי, פלטפורמה המשרתת גם את הדגמים של זיקר, הדגמים החשמליים הקטנים יותר של וולוו, את דגמי פולסטאר ועוד. יש לציין כי SEA היא למעשה ארכיטקטורה שכן תחת השם SEA ניתן למצוא חמש גרסאות שונות לסגמנטים שונים, כולל אחת לרכבים מסחריים ואחת לרכבים הספורטיביים של לוטוס.
תא הנוסעים זהה למוכר לנו מסמארט #1 אך דגם הקופה זכה למספר נגיעות עיצוב המעניקות לו מראה קצת שונה, כמו פתחי המיזוג המרכזיים העגולים במקום המלבניים, דקורציה שונה לדשבורד, מושבי באקט עם משענת ראש אינטגרלית ועוד, כל זה מתוך הרצון של סמארט למצב את הדגם כקרוסאובר ספורטיבי. במרכז הדשבורד נמצא מערכת מולטימדיה מתקדמת עם מסך מגע "12.8 ומול הנהג מותקן מסך "9.2 צר כלוח המחוונים.
סמארט #3 תשווק בשתי גרסאות עיקריות, בדיוק כמו סמארט #1, אחת סטנדרטית ואחת ביצועים - סמארט #3 בראבוס. זו הסטנדרטית מצוידת במנוע חשמלי אחורי בהספק של 272 כ"ס ומומנט של 35 קג"מ, מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 6.5 שניות, וגרסת בראבוס מצוידת בעוד מנוע חשמלי בחזית כך שלדגם הספק כולל של 425 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 55.3 קג"מ והתוצאה היא נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.9 שניות.
סמארט לא מציינת בשלב זה את נתוני הטווח של הדגם, אך סביר להניח כי הדגם מצויד באותה סוללה בקיבולת של 66kWh של הסמארט #1 ושם זה מספיק לטווח נסיעה של כ-440 ק"מ. טעינה מהירה אפשרית עד להספק של 150kW וטעינה ביתית AC אפשרית עד להספק של 22kW (כאופציה) ובנוסף נמצא גם טכנולוגיית V2L המאפשר להפעיל מכשירי חשמל עד להספק של 3.3kW באמצעות מתאם לשקע הטעינה.