הדגם החשמלי השלישי של סמארט, סמארט #5, ישווק בעוד מספר חודשים באירופה כך שכעת אנחנו נחשפים לראשונה אל המפרט האירופאי של הדגם, שהוא אמנם לא שונה מזה שנחשף עבור השוק הסיני לפני כחצי שנה רק שעכשיו אנחנו מגלים את טווח הנסיעה של הדגם בתקן WLTP הרלוונטי לשוק המקומי שלנו ולא רק אל זה הסיני (CLTC) שלא קשור למציאות.
אז מה טווח הנסיעה של סמארט #5 בתקן WLTP? החל מ-465 ק"מ בדגם הבסיס המצויד בסוללת LFP בקיבולת של 76kWh ועד ל-590 ק"מ בדגם הטווח הארוך עם הנעה אחורית וסוללת NMC בקיבולת ענק של 100kWh. במקביל אנחנו נחשפים לראשונה אל מחיר הדגם באירופה שיעמוד על החל מ-€46,600 שהם כ-187,000 ₪, מחיר המציב את הדגם מול דגמים כגון טסלה מודל Y, פיג'ו e-3008 ועוד.

סמארט #5 מבוסס על פלטפורמת SEA2 המעודכנת של קבוצת ג'ילי בארכיטקטורת 800V המאפשרת טעינה אולטרה מהירה של עד 400kW בדגמים המצוידים בסוללת NMC (זמן טעינה של כ-19 דקות) שגם נהנים ממטען פנימי AC בהספק של עד 22kW המאפשר לקצר את זמן הטעינה הביתית בכ-50% לזמן של 5.5 שעות בלבד. בדגם הבסיס עם סוללת LFP הטעינה המהירה מוגבלת ל-150kW והטעינה הביתית ל-11kW כך שזמן הטעינה כאן עומד על 30 דקות או 8.5 שעות, בהתאמה.
עם אורך של 4,695 מ"מ, רוחב של 1,920 מ"מ, גובה של 1,705 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,900 מ"מ סמארט #5 הוא לא רק הרכב הגדול ביותר אי פעם של סמארט אלא קרוסאובר די גדול בפני עצמו ועם עיצוב זקוף המנצל למקסימום את מידותיו החיצוניות של הדגם לטובת המרווח לנוסעים. בדגמי ההנעה האחורית לדגם תא מטען קדמי בנפח של 72 ליטר (כפולה: 47 ליטר) ונפח תא המטען מאחור זהה וגדול למדי - 630 ליטר.

סמארט #5 יהיה זמין לרכישה עם 4 יחידות הנעה חשמליות שונות: הנעה אחורית 340 כ"ס עם סוללת 75kWh, לדגם זה נתון 0-100 קמ"ש של 6.9 שניות וטווח נסיעה של 465 ק"מ. הנעה אחורית 363 כ"ס עם סוללת 100kWh, לדגם זה נתון 0-100 קמ"ש של 6.5 שניות וטווח נסיעה של 590 ק"מ. דגם הנעה כפולה 587 כ"ס עם סוללת 100kWh, לדגם זה נתון 0-100 קמ"ש של 4.9 שניות וטווח נסיעה של 540 ק"מ. בשלב קצת מאוחר יותר סמארט תשיק גרסת BRABUS לדגם עם הספק מרבי של 646 כ"ס.

את העיצוב האופנתי והאובני של דגמי סמארט #1 ו- #3, סמארט #5 החליף בעיצוב זקוף וקשוח יותר למראה ואם תרצו ניתן לזווד את הרכב במגוון עזרים לשטח שישדרגו עוד יותר את המראה "הקשוח" של הדגם. האווירה הזו ממשיכה גם אל חלל תא הנוסעים המרווח של הדגם אך כיאה לרכב חשמלי יש כאן גם הרבה מסכים כמו שהסינים אוהבים, שני מסכי "13 במרכז ובצד הנוסע, לוח מחוונים דיגיטלי "10.25 וברמות הגימור הגבוהות נוספת גם תצוגה עילית בטכנולוגיית מציאות רבודה. בהתאם לרמת הגימור נמצא בנוסף מערכת שמע מבית Sennheiser עם 20 רמקולים, שליטה חשמלית על המושבים מאחור עם חימום, מצלמת 360 מעלות, קונסולת משחקים (רמה 3A) בקרת אקלים מפוצלת, דלת תא מטען חשמלית, תפעול קולי מבוסס AI, תאורת אווירה עשירה, משטח טעינה אלחוטי, שקעי USB מלפנים ומאחור, חלון גג ענק, ריפודי עור, מושבים קדמיים חשמליים ועוד ועוד. כאופציה ניתן לציין את הדגם במקרן חיצוני המאפשר להציג סרטים באיכות HD על מסך בגודל של עד "233, האופציה הזו כוללת גם רמקול נייד.
בהתאם לרמת הגימור, את סמארט #5 ניתן לקבל גם עם קפיצי אוויר ובולמים אדפטיביים, סידור המאפשר לשנות את גובה המרכב בטווח של עד 90 מ"מ. בדגם ההנעה הכפולה נמצא בנוסף גם בורר מצבי שטח המאפשר בחירה מבין 5 מצבים שונים לנהיגה בחול עמוק, סלעים, בוץ וכו'.