ניאו (NIO) מכריזה על כניסה רשמית לשוק הרכב החשמלי האירופי בו היא תשווק בשלב זה שלושה דגמים חשמליים, ניאן ET7, ניאו ET5 וניאו EL7. השיווק יחל במספר מצומצם של מדינות, גרמניה, הולנד, דנמרק ושוודיה, אך בהמשך ניאו מתכננת להתרחב לכלל השוק האירופי, בשנה הבאה לדוגמה ניאו תחל לשווק את הדגמים שלה גם בשוק הבריטי הענק.
למעשה, ניאו כבר נכנסה לשוק האירופי כבר לפני למעלה משנה עם הקרוסאובר 6-7 מושבים החשמלי ES8, אך במקרה זה מדובר בהשקה שקטה של מספר מצומצם של יחידות אותן ניאו שיווקה בנורבגיה בלבד. הפעם מדובר בכניסה מלאה ובמלוא הכוח לשווקים המשמעותיים והגדולים ביותר לרכב חשמלי באירופה.
לניאו יש כיום שישה דגמים בהיצע אך היא בחרה לשווק באירופה את שלושת הדגמים העדכניים ביותר שלה, כולם מבוססים על פלטפורמת N2 המתקדמת של החברה, פלטפורמה נשלטת תוכנה כמו הדגמים של טסלה וזה כולל כמובן עדכוני OTA לכל מערכות הרכב (מערכת הנעה, נוחות, בטיחות ועוד) וכמובן שגם אפליקציה לשליטה מרחוק. בנוסף, שלושת הדגמים של ניאו הם מהדגמים הראשונים בעולם בשיווק סדיר העושים שימוש בחיישן LiDAR כחלק ממערכת הנהיגה האוטונומית שבשלב זה כמובן, מתפקדת כמערכת בטיחות מתקדמת בלבד.
בשלב זה ניאו לא מאפשרת רכישה מלאה של הדגמים שלה אלא משווקת אותם במסלול ליסינג בלבד. בשוק הגרמני העלות החודשית היא החל מ- €999 לדגם ET5, החל מ-€1,199 לדגם ET7 והחל מ- €1,299 לקרוסאובר החשמלי EL7. ניאו מאפשרת לרוכשים בחירה מבין מסלול קבוע למשך של 12 עד 60 חודשים או מסלול גמיש (יקר יותר) המאפשר להחזיר את הרכב בכל חודש. גם מי שלקח מסלול קבוע יכול בסיום המסלול להמשיך למסלול גמיש ככל שזה יידרש. המחירים כוללים את כל ההוצאות על הרכב כולל ביטוח מקיף, שירות ואף צמיגים. יש לציין כי דגם EL7 מוכר בעולם כניאו ES7 אך ניאו נאלצה לשנות את שם הדגם באירופה בשל דרישה של אודי לאור הדמיון לשם S7 המשמש את אודי.
אחד הדברים המייחדים את ניאו זו האפשרות לבצע החלפה מהירה של הסוללה כך שבנסיעות ארוכות או סתם אם צריך סוללה מלאה ניתן להיכנס לעמדת החלפה ולצאת ממנה לאחר שתי דקות עם סוללה מלאה. בכוונתה של ניאו להקים במהלך שנת 2023, באותן מדינות, כ-120 תחנות החלפה. הרוכשים יוכלו לבחור בזמן ההחלפה בין סוללת 75kWh או 100kWh ובעתיד הקרוב גם בסוללות 150kWh. עמדות ההחלפה לא נועדו לשימוש קבוע (יש תשלום נפרד על כל החלפה) אך הן סוג של גיבוי לאפשרות של טעינה ביתית (11kW) או ציבורית מהירה (140kW).
על ניאו ET5, ניאו ET7 וניאו EL7 תוכלו לקרוא ברחבה בקישורים. בקצרה: ניאו ET7 היא מכונית סאלון חשמלית המתחרה בטסלה מודל S. לדגם אורך של 5,100 מ"מ, רוחב של 1,987 מ"מ ובסיס גלגלים של 3,060 מ"מ. הדגם משווק עם סוללות בקיבלות של 75kWh או 100kWh, באירופה ובשלב זה הדגם ישווק עם סוללת 100kWh בלבד המאפשרת לדגם טווח נסיעה של 580 ק"מ בתקן WLTP. דגם זה מצויד במערכת הנעה חשמלית כפולה בהספק של 653 כ"ס ומומנט מרבי של 86.6 קג"מ, זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.8 שניות. בכוונתה של ניאו לשווק את הדגם בשנת 2023 עם סוללת 150kWh שתאפשר לדגם טווח נסיעה של מעל ל-1000 ק"מ.
דגם ET5 מתחרה מול טסלה מודל 3, לדגם זה אורך של 4,790 מ"מ, רוחב של 1,960 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,888 מ"מ. גם דגם ET5 משווק בסין עם סוללה בקיבלות של 75kWh או 100kWh, בשלב זה ניאו לא מציינת את טווח WLTP של דגם זה. ניאו ET5 משווקת עם הנעה חשמלית כפולה בהספק כולל של 490 כ"ס ומומנט מרבי של 71.5 קג"מ, מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של ב-4.0 שניות.
דגם EL7 הוא קרוסאובר 5 מושבים גדול ממדים באורך של 4,912 מ"מ, רוחב של 1,987 מ"מ ועם בסיס גלגלים של 2,960 מ"מ. דגם EL7 משווק עם אותה מערכת הנעה של דגם ET7, כלומר 653 כ"ס ו-86.6 קג"מ. גם את דגם זה ניתן לקבל עם סוללת 75kWh או 100kWh.