2023 ניאו ES8 החדש EL8 באירופה
ניאו ES8 החדש (EL8 באירופה).
2023 ניאו ES8 החדש EL8 באירופה
ניאו ES8 החדש (EL8 באירופה).

במסגרת "יום ניאו" שנערך בסוף השבוע האחרון, ניאו (NIO) סיכמה את שנת 2022 והציגה את חלק מהחידושים של המותג עבור שנת 2023, כולל הצגת דגמי 2023 החדשים של ניאו ES8, הקרוסאובר 7 מושבים הבכיר של החברה, וכן את הדור השלישי של תחנות החלפת הסוללה של החברה. לצד זה ניאו הציגה גם את דגם EC7 החדש, עליו תוכלו לקרוא בהרחבה בקישור המצורף. את שני הדגמים החדשים ניאו תחל לשווק רק במהלך המחצית השנייה של 2023.

 

ניאו ES8 הוא הקרוסאובר 6-7 מושבים הגדול ביותר של ניאו שהוצג לראשונה בשנת 2018, הוא גם הדגם הראשון של ניאו שהגיע לאירופה (נורווגיה בלבד) שם הוא ישווק כניאו EL8 בשל עניין של זכויות יוצרים על השם. למרות שמדבר בדגם צעיר יחסית, דגמי 2023 של ניאו ES8 הם דגמים חדשים לחלוטין המבוססים על פלטפורמת N.T 2.0 העדכנית של החברה כך שכעת ניאו ES8 מיישר קו עם שאר דגמי החברה, במיוחד בכל הקשור לפלטפורמה נשלטת תוכנה ומערכות בטיחות מתקדמות. 

 

2023 ניאו ES8 החדש
ניאו ES8 החדש.

ניאו ES8 החדש קצת גדול יותר מהדגם היוצא ועם אורך של 5,099 מ"מ, רוחב של 1,989 מ"מ, גובה של 1,750 מ"מ ובסיס גלגלים של 3,070 מ"מ הוא מקביל בגודלו לרכבים כגון אודי Q7, ב.מ.וו X5 ועוד - בגרסאות LWB לשוק הסיני. המראה, בקווים כלליים, דומה מאוד לדגם היוצא אך מעבר לכך הכל חדש לחלוטין ולמעשה מיישר קו עם שפת העיצוב העדכנית והמוצלחת של ניאו כך שבשורה התחתונה מדובר בעדכון עיצובי מוצלח. 

 

ניאו ES8 החדש
עיצוב מודרני יותר.

תא הנוסעים עוצב מחדש וגם הוא כמו העיצוב החיצוני מיישר קו עם הדגמים העדכניים של ניאו, מינימליסטי ומודרני יותר, עם פחות כפתורים פיזיים וכמובן שגם טכנולוגי יותר שכן כל החומרה הוחלפה בחומרה החדשה של ניאו הפועלת על שבבים של Qualcomm עבור התקשורת ומערכת המולטימדיה ושבבים של Nvidia עבור מערכות הנהיגה האוטונומיות. המסך המרכזי הוא מסך "12.8 דרכו שולטים על כל מערכות הרכב, מול הנהג נמצא מסך "10.2 או תצוגה עילית "16.3 בטכנולוגיית מציאות רבודה ומה שנראה כמו צעצוע עם זוג עיניים במרכז הדשבורד של הרכב הוא למעשה הממשק הויזואלי החביב של הסייען הקולי של ניאו - NOMI Mate 2.0.

 

2023 ניאו ES8 החדש
מינימליסטי וטכנולוגי יותר.

ניאו ES8 מצויד במערכת הנעה חשמלית חדשה, זהה כמובן לזו שבדגם EC7 המהווה את גרסת הקופה לדגם. המערכת משלבת שני מנועים חשמליים להנעה כפולה בהספק כולל של 645 כ"ס ומומנט מרבי של 86.6 קג"מ, לפי ניאו זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.1 שניות. כמו בשאר דגמי ניאו ההספק המרבי תלוי במצב הנהיגה הנבחר, כך לדוגמה במצב ספורט נתון התאוצה עומד על 5.9 שניות ורק במצב ספורט פלוס מתקבל ההספק המלא. 

 

ניאו ES8 החדש 2023
ניאו ES8 החדש.

רוכשי הדגם יוכלו לבחור מבין שלוש סוללות שונות, 75kWh המאפשרת טווח נסיעה של 465 ק"מ, 100kWh המאפשרת טווח נסיעה של 605 ק"מ ובשלב מאוחר יותר תהיה זמינה גם סוללות 150kWh בטכנולוגיית מצב מוצק למחצה שתאפשר לדגם טווח נסיעה של 900 ק"מ. כמו שאר דגמי ניאו את הסוללה ניתן להחליף באמצעות תחנת החלפה כאשר אין זמן לטעינה מהירה, 2 דקות ואתם עם סוללה טעונה במלואה, וכן ניתן לרכוש את הרכב במסלול חכירת סוללה בו אתם רוכשים את הרכב במחיר מופחת ומשלמים באופן חודשי על השימוש בסוללה. 

 

פלטפורמת האלומיניום של הדגם עושה שימוש ביציקות אלומיניום גדולות מלפנים ומאחור שמחליפות מספר רק של חלקים בחלק אחד (בדומה לטסלה) וכל זה נשען על קפיצי אוויר ובולמים אדפטיביים בכדי לספק נוחות נסיעה טובה לצד שליטה הדוקה על המרכב, כולל אפשרות לשנות את גובה המרכב בטווח של 90 מ"מ. בניאו תמיד מקפידים על שימוש במערכת בלימה חזקה, זו שבדגם ES8 מבטיחה בלימה מ-100 קמ"ש לעצירה מלאה במרחק של 34.3 מטר, נתון מצוין לרכב גדול וכבד שכזה. 

 

ניאו ES8 החדש
ניאו ES8 החדש.

כמו בשאר דגמי ניאו העדכניים גם כאן נמצא את מערך הבטיחות Aquila של ניאו המבוסס כאמור על שבבי DRIVE Orin של NVIDIA וכולל 33 חיישנים שונים, ביניהם 11 מצלמות, חיישן LiDAR וחמישה חיישני רדאר. הרכב מצויד בטכנולוגיית V2X המאפשרת לרכב לתקשר עם רכבים אחרים עם הסביבה, כגון רמזורים ועוד, טכנולוגיה שעדיין נמצאת בחיתולים אך היא חשובה לעידן הרכב האוטונומי. 

 

2023 ניאו ES8 החדש
ניאו ES8 החדש.

לצד הדגמים החדשים, ניאו ES8 וניאו EC7, ניאו הציגה חידושים גם בתחום הטעינה ואת הדור השלישי של תחנת החלפת הסוללות. עמדת הטעינה החדשה של ניאו, Power Charger 3.0, מיועדת עבור טעינה אולטרה מהירה בהספקים של עד 500kW - לרכבים בארכיטקטורת 800V. באופן אבסורדי, הדור הנוכחי של הרכבים של ניאו תומך בטעינה מהירה DC בהספקים של עד 140kW בלבד, ניאו תעבור לארכיטקטורת 800V רק במהלך המחצית השנייה של שנת 2024.

 

ניאו תחנת החלפת סוללה
עד 408 רכבים ביום.

הדור השלישי של תחנת החלפת הסוללה של החברה (3.0 PSS) זהה בגודלו הפיזי לדור הקודם, אך הוא מאפשרת כעת לבצע עד 408 החלפות סוללה ביום לעומת כ-315 סוללות בלבד בדור השני. תחנות ההחלפה של ניאו לא רק דורשות שטח קטן מאוד יחסית כך שניתן למקם אותן כמעט בכל מקום, כולל חניונים תת קרקעיים, הן פועלות באופן אוטונומי לחלוטין לא רק עבור ביצוע ההחלפה עצמה כמובן אלא גם עבור הנחייה של הרכב לתוך התחנה ויציאה ממנו, את זה היא עושה זאת באמצעות פרוטוקול תקשורת V2X וחיישנים מתקדמים שיש בתחנה כמו חיישני LiDAR ועוד. כל התהליך כולו, מרגע עצירת הרכב בכניסה לתחנה ועד ליציאה, נמשך כחמש דקות בלבד. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 5

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.