מרצדס חושפת את ה- CLA החדשה ובמקרה הזה אין ממש טעם לדבר על על הדור הקודם של הדגם שכן מדובר לא רק במכונית חדשה מהיסוד אלא במכונית הראשונה במרצדס להציג את טכנולוגיית ההנעה החדשה של החברה, חשמלית או בנזין, פלטפורמה חדשה נשלטת תוכנה בארכיטקטורת 800V, מערכת MBUX Superscreen החדשה ועוד.
מרצדס CLA החדשה בקצרה:
- מכונית סדאן 4 דלתות בסגנון קופה
- פלטפורמה נשלטת תוכנה 800V
- הנעה חשמלית או בנזין 48V
- שני דגמים חשמליים 85kWh בשלב ההשקה
- CLA 250 EQ עם הנעה אחורית 270 כ"ס
- 0-100 קמ"ש 6.7 שניות, טווח עד 792 ק"מ
- CLA 350 EQ עם הנעה כפולה 350 כ"ס
- 0-100 קמ"ש 4.9 שניות, טווח עד 771 ק"מ
- טעינה DC בהספק של 320kW
- תא מטען קדמי ענק בנפח של 101 ליטר
- דגמי בנזין 1.5 טורבו 48V בהספקים של 135-190 כ"ס

מרצדס CLA החדשה תשווק בשלב הראשון בשתי גרסאות חשמליות: מרצדס CLA 250 EQ הבסיסית מצוידת בהנעה אחורית בהספק מרבי של 270 כ"ס ומומנט מרבי של 34.1 קג"מ יחד עם סוללה בקיבולת נטו של 85kWh, שילוב המאפשר לדגם להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.7 שניות, מהירות מרבית של 210 קמ"ש וטווח נסיעה של 694-792 ק"מ בתקן WLTP.
הגרסה הבכירה יותר בשלב ההשקה היא CLA 350 4MATIC EQ המצוידת בהנעה כפולה בהספק משולב של 350 כ"ס ומומנט מרבי של 52.5 קג"מ, כאן השילוב הזה, עם אותה סוללה, מאפשר לדגם להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.9 שניות, מהירות של 210 קמ"ש וטווח נסיעה של 672-771 ק"מ.

ארכיטקטורת 800V, לראשונה במרצדס, מאפשרת לדגם טעינה DC אולטרה מהירה בהספק של עד 320kW ולפי מרצדס טעינה של 10 דקות תוכל להוסיף לטווח הנסיעה עד 325 ק"מ. טעינה ביתית AC אפשרית באמצעות מטען פנימי תלת פאזי בהספק של 11kW כך שטעינה מלאה 0-100% אורכת כ-8 וחצי שעות. לצד זה הדגם תומך בטכנולוגיית V2L לחיבור מכשירי חשמל חיצוניים ו- V2G לחיבור הסוללה לרשת החשמל.

מרצדס CLA החדשה מבוססת על פלטפורמה חדשה (MMA) נשלטת תוכנה שתוכננה מראש עבור הנעה חשמלית אך כזו שגם תוכל לשאת מנועי בעירה פנימית. על כל רכיב חשמלי ברכב שולטת מערכת ההפעלה החדשה של מרצדס (MB.OS) כך שמערכת ההנעה, המולטימדיה, מערכות הבטיחות ועוד יזכו עם הזמן לעדכונים ושיפורים באמצעות עדכוני OTA.
מערכת ההנעה החשמלית של מרצדס CLA החדשה בעלת נצילות כוללת גבוהה במיוחד של 93% שהושגה באמצעות פיתוחים שונים שהוטמעו ברכב הניסוי ברכב הניסוי מרצדס VISION EQXX. הנצילות הגבוהה הושגה גם תודות לשימוש בתיבת העברה בעלת שני יחסי העברה (בציר האחורי) האחד ביחס קצר של 11:1 עבור ביצועים ותאוצה מהירה מהמקום והשני ביחס ארוך יותר של 5:1 לשיפור נצילות המערכת במהירויות גבוהות, אחת מנקודות החולשה של רכבים חשמליים.

מערכת חשובה נוספת לשיפור הנצילות היא מערכת הבלימה הרגנרטיבית עם הספק בלימה מרבי של 200kW. מנופים שעל גלגל ההגה מאפשרים לנהג בחירה מבין 4 מצבים שונים, מצב אוטומטית העושה שימוש במידע ממערכת הניווט והמצלמה הקדמית כדי להפעיל את המערכת בצורה היעילה ביותר, מצב שיוט המנתק את המערכת ושני מצבי האטה, חלש או חזק, כאשר זה החזק יותר כולל נהיגה בדוושה אחת.
הסוללה שבדגמים החשמליים מצוידת בתאי ליתיום-יון בטכנולוגיה חדשה (silicon-oxid) המציגה שיפור של 20% בצפיפות האנרגטית לעומת הדור הקודם ולצד זה מאפשרת הוזלה של כ-30% בעלות הייצור של התאים. לקראת סוף השנה מרצדס תוסיף להיצע גם סוללת LFP בקיבולת נטו של 58kWh.

עבור לקוחות שלא רוצים לעבור להנעה חשמלית מרצדס CLA החדשה תשווק עם מנוע 1.5 ליטר טורבו ארבעה צילינדרים חדש עם סיוע חשמלי 48V. המנוע דומה למנועי TSI EVO2 של פולקסווגן, כלומר מצויד במגדש טורבו VGT ופועל במחזור מילר החסכוני. המנוע הזה משודך לתיבת 8 הילוכים כפולת מצמדים 8F-eDCT בה משולב מנוע חשמלי בהספק של 27 כ"ס הפועל באמצעות סוללת ליתיום-יון בקיבולת של 1.3kWh. יחידת ההנעה הזו תשווק בשלוש גרסאות הספק של 135 כ"ס, 163 כ"ס (הנעה קדמית) או 190 כ"ס בגרסת הנעה כפולה.
מרצדס CLA החדשה שומרת על עיצוב הסדאן 4 דלתות במראה קופה של הדגם היוצא, אליו היא הוסיפה יחידות תאורה בעיצוב חדש וגריל קדמי אותו תוכלו לקבל עם מרבד של נורות LED בצורת כוכב (בדגם החשמלי) - בסך הכל מדובר באבולוציה מוצלחת לדגם היוצא.

תא הנוסעים לעומת זאת כבר מציג משהו חדש לחלוטין כאשר כאן מרצדס הטמיעה את מערכת MBUX Superscreen החדשה, קיר זכוכית הנפרש לכל רוחב הדשבורד ומכיל שלושה מסכים - לוח מחוונים דיגיטלי "10.25, מולטימדיה "14.6 ואופציה למסך "14 עבור הנוסע שלצד הנהג. מעבר לכל מה שאפשר לצפות לו מרכב מתקדפ, כמו אפליקציה לשליטה מרחוק, חיבור לשירותי הזרמת תוכן (נטפליקס ועוד) מרצדס CLA החדשה היא המכונית הראשונה בעולם שעושה שימוש בסייען קולי שהוא שילוב של ChatGPT מבית מייקרוסופט ו- Gemini של גוגל. השילוב עם Gemini של גוגל הוא בעיקר עבור מידע המתקבל ממערכת המפות המתקדמת של גוגל.
כל דגמי מרצדס CLA ישווקו עם מערכת DRIVE ASSIST המאפשרת נהיגה אוטונומית ברמה 2, כאופציה ניתן לשדרג למערכת DRIVE ASSIST PRO ברמה אוטונומית 2++ שמוסיפה יכולות נהיגה אוטונומית בתנאים עירוניים - הכל בהתאם לרגולציה המקומית.

למרצדס CLA החדש אורך של 4,723מ"מ ובסיס גלגלים של 2,790 מ"מ, כך שהיא ארוכה יותר בכ-40 מ"מ מהדגם היוצא ועם תוספת נכבדה של כ-60 מ"מ לבסיס גלגלים. לכל הגרסאות נפח תא מטען אחורי של 405 ליטר ובגרסאות החשמליות נוסף תא מטען קדמי גדול למדי בנפח של 101 ליטר.