חודש פברואר לא המשיך את הסערה של חודש ינואר, אך שוק הרכב הישראלי לא ממש יכול להתלונן על מסירות של כ-25 אלף רכבים חדשים ועלייה של 13.6% בחודשיים הראשונים של 2017.
חודש ינואר האחרון היה החודש בו נמסר המספר הגדול ביותר של רכבים חדשים בישראל אי פעם (45,210 רכבים), אך חודש פברואר 2017 מסתכם "כסתם" עוד חודש מוצלח יחסית לשוק הרכב עם מסירות 25,290 רכבים חדשים (300 רכבים פחות מפברואר 2016).
מתחילת השנה נמסרו 70,500 רכבים חדשים (ועוד 1,293 מוניות), עלייה של 13.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד אך כאמור, כולה נזקפת לחודש ינואר האחרון. יונדאי ממשיכה להוביל את טבלת המסירות עם 11,191 רכבים חדשים (עלייה של 28.4% לעומת אשתקד) וזה עוד לפני שה-i30 החדשה הגיעה לישראל. קיה שומרת על המקום השני עם מסירות של 8,717 רכבים חדשים (עלייה של 18.3%), יהיה מעניין מאור לראות אך הקהל הישראלי יקבל את ההפיקנטו החדשה כאשר זו תנחת כאן (בקרוב מאוד).
טויוטה שבמקום השלישי מסרה 7,333 רכבים חדשים (עלייה של 6.8%), זה עוד לפני שהמסירות של ה-C-HR החדש נכנסו להילוך גבוהה. הקצאה נמוכה של היצרן ליבואן המקומי תקשה על טויוטה ישראל, אך אין ספק שמנהלי המותג עמלים לא מעט בכדי להשיג מהיצרן הקצאה גדולה יותר מה-2,500 יחידות שהוקצו ל-2017. סקודה כבר מרגישה בנוח במקום הרביעי עם מסירות של 5,691 רכבים חדשים (עלייה של 17.9%).
את המקום החמישי בטבלה תופסת ניסאן, המדיחה את מאזדה, עם מסירות של 3,431 רכבים חדשים. מאזדה 3 המחודשת שהושקה זה עתה, יחד עם ה- CX-3 שבדרך, אמורים לעזור למאזדה לחזור למגמה חיובית. את החודשיים הראשונים של 2017 מאזדה מסיימת עם מסירות של 3,363 רכבים חדשים (מקום שישי) וירידה של 25.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
המותגים שברולט, סוזוקי ורנו רשמו פתיחת שנה מצוינת עם עלייה של 90-100 אחוז לעומת התקופה המקבילה אשתקד, עבור סוזוקי מספרים אלו לא כוללים את הקרוסאובר המחודש 1.4 טורבו שהשוק לאחרונה בישראל. מרנו אנחנו עדיין מצפים לפגוש את המגאן והמגאן סדאן החדשות.
מי שרשמו פתיחת שנה פחות מוצלחת הן מיצובישי, מאזדה פולקסווגן ואופל עם ירידה של מעל ל-10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
מקום | יצרן | ינו'-פבר' 2017 | מוניות 2017 | ינו'-פבר' 2016 | שינוי באחוזים |
---|---|---|---|---|---|
1 | יונדאי | 11191 | 8715 | 28.4% | |
2 | קיה | 8717 | 163 | 7367 | 18.3% |
3 | טויוטה | 7333 | 63 | 6864 | 6.8% |
4 | סקודה | 5691 | 383 | 4828 | 17.9% |
5 | ניסאן | 3431 | 2367 | 45.0% | |
6 | מאזדה | 3363 | 4513 | -25.5% | |
7 | רנו | 3234 | 238 | 1712 | 88.9% |
8 | סוזוקי | 3100 | 1591 | 94.8% | |
9 | מיצובישי | 2925 | 3511 | -16.7% | |
10 | שברולט | 2017 | 1006 | 100.5% | |
11 | סיאט | 2014 | 2219 | -9.2% | |
12 | סיטרואן | 1906 | 75 | 2015 | -5.4% |
13 | פיג'ו | 1720 | 20 | 1236 | 39.2% |
14 | הונדה | 1653 | 1427 | 15.8% | |
15 | אאודי | 1438 | 1401 | 2.6% | |
16 | מרצדס | 1427 | 259 | 1133 | 25.9% |
17 | פולקסווגן | 1367 | 23 | 1742 | -21.5% |
18 | סובארו | 1321 | 1 | 1650 | -19.9% |
19 | פיאט | 1046 | 872 | 20.0% | |
20 | דאצ'יה | 944 | 57 | 639 | 47.7% |
21 | אופל | 894 | 11 | 1549 | -42.3% |
22 | פורד | 872 | 750 | 16.3% | |
23 | ב.מ.וו | 729 | 844 | -13.6% | |
24 | וולוו | 298 | 319 | -6.6% | |
25 | אם.ג'י | 246 | 22 | 1018.2% | |
26 | לקסוס | 231 | 371 | -37.7% | |
27 | קאדילאק | 208 | 108 | 92.6% | |
28 | ג'יפ | 205 | 197 | 4.1% | |
29 | איסוזו | 181 | 446 | -59.4% | |
30 | אלפא רומיאו | 165 | 116 | 42.2% | |
31 | מיני קופר | 157 | 140 | 12.1% | |
32 | אינפיניטי | 94 | 115 | -18.3% | |
33 | סאנגיונג | 74 | 119 | -37.8% | |
34 | מזראטי | 54 | 12 | 350.0% | |
35 | לנד רובר | 51 | 49 | 4.1% | |
36 | יגואר | 51 | 21 | 142.9% | |
37 | פורשה | 48 | 8 | 500.0% | |
38 | סמארט | 36 | 34 | 5.9% | |
39 | קרייזלר | 21 | 22 | -4.5% | |
40 | אבארט | 20 | 17 | 17.6% | |
41 | די אס | 18 | 0 | ||
42 | אסטון מרטין | 6 | 0 | ||
43 | פרארי | 3 | 1 | 200.0% | |
44 | דוד'ג | 0 | 2 | -100.0% | |
45 | גרייט וול | 0 | 0 | ||
46 | ביואיק | 0 | 0 | ||
47 | לנציה | 0 | 0 | ||
48 | איווקו | 0 | 0 | ||
סה"כ | 70500 | 1293 | 62070 | 13.6% |