29,132 רכבים חדשים נמסרו בחודש פברואר 2023, כך לפי דו"ח מסירות רכב חדש של איגוד יבואני הרכב המתפרסם היום (ה'), מדובר בגידול משמעותי של 15.2% לעומת פברואר אשתקד. מתחילת השנה נמסרו בישראל 76,328 רכבים חדשים, גידול מרשים של 21.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
זה לא שיש יותר רוכשים של רכב חדש אלא שהפקק מתחיל להשתחרר ובעיות המלאי מהם סבל השוק בשנים האחרונות הולכות ונעלמות. זה אמנם עדיין לא תקף לכל הדגמים אך אין ספק כי השוק לקראת שינוי חיובי עבור הצרכן וזה כולל לא רק זמני אספקה קצרים יותר אלא גם, לדוגמה, חזרתם של מבצעי הרכב שנעלמו בשנים האחרונות, מחירים שפויים יותר בשוק היד השנייה ועוד.
יונדאי מובילה את הטבלה עם מסירות של 12,935 רכבים חדשים מתחילת השנה, גידול צנוע של 2.3%. קיה במקום השני עם מסירות של 82,64 רכבים, ירידה של 10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מאזדה ממשיכה את השנה המצוינת שלה אשתקד ומתייצבת כעת במקום השלישי לפני טויוטה בזכות מסירות של 6,284 רכבים המציינים עלייה מרשימה של 43.5%. טויוטה בפתיחת שנה חלשה עם מסירות של 5,942 רכבים חדשים, ירידה של 36.7%. במקרה זה הסיבה ברורה לנו שכן השיווק של הקורולה הנוכחית הופסק ובקרוב תנחת בישראל הקורולה 2023 המחודשת.
BYD נכנסת לחמישייה הראשונה עם מסירות של 4589 רכבים חדשים, זה כמובן נתון שגם הופך את המותג למותג החשמלי הנמכר ביותר בישראל מתחילת השנה. אלו מספרים מאוד מאוד מרשימים למותג חדש בישראל. במסגרת היצרנים מסין, אי אפשר שלא לציין גם את צ'רי שמסרה 3044 רכבים (מקום שמיני).
מסירות רכב חדש ינואר - פברואר 2023 |
||||
יצרן | מסירות 1-2.2023 | מסירות 1-2.2022 | שינוי | |
---|---|---|---|---|
1 | יונדאי | 12935 | 12644 | 2.3% |
2 | קיה | 8264 | 9192 | 10.1%- |
3 | מאזדה | 6284 | 4380 | 43.5% |
4 | טויוטה | 5942 | 9391 | 36.7%- |
5 | BYD | 4589 | 0 | |
6 | סקודה | 3380 | 3399 | 0.6%- |
7 | מיצובישי | 3221 | 3023 | 6.5% |
8 | צ'רי | 3044 | 0 | |
9 | סיטרואן | 2334 | 1624 | 43.7% |
10 | סוזוקי | 2259 | 1781 | 26.8% |
11 | ג'ילי | 2200 | 391 | 462.7% |
12 | סיאט | 2095 | 1120 | 87.1% |
13 | סובארו | 1967 | 1137 | 73.0% |
14 | פיג'ו | 1947 | 1444 | 34.8% |
15 | מרצדס | 1802 | 1504 | 19.8% |
16 | רנו | 1644 | 474 | 246.8% |
17 | MG | 1535 | 604 | 154.1% |
18 | אודי | 1113 | 786 | 41.6% |
19 | שברולט | 1098 | 508 | 116.1% |
20 | אופל | 814 | 414 | 96.6% |
21 | ב.מ.וו | 775 | 1011 | 23.3%- |
22 | פולקסווגן | 756 | 740 | 2.2% |
23 | וולוו | 618 | 417 | 48.2% |
24 | ניסאן | 541 | 1170 | 53.8%- |
25 | קופרה | 446 | 294 | 51.7% |
26 | לקסוס | 418 | 566 | 26.1%- |
27 | ג'יפ | 397 | 494 | 19.6%- |
28 | דאצ'יה | 376 | 488 | 23.0%- |
29 | סרס | 355 | 127 | 179.5% |
30 | איסוזו | 315 | 500 | 37.0%- |
31 | פורד | 306 | 627 | 51.2%- |
32 | סקייוול | 296 | 95 | 211.6% |
33 | ג'נסיס | 259 | 192 | 34.9% |
34 | הונדה | 236 | 119 | 98.3% |
35 | איווייז | 169 | 2 | 8350.0% |
36 | קאדילק | 167 | 218 | 23.4%- |
37 | פיאט | 166 | 110 | 50.9% |
38 | לנד רובר | 134 | 118 | 13.6% |
39 | ליפמוטור | 130 | 0 | |
40 | אלפא רומיאו | 120 | 85 | 41.2% |
41 | WEY | 117 | 0 | |
42 | מקסוס | 106 | 81 | 30.9% |
43 | סאנגיונג | 99 | 132 | 25.0%- |
44 | פורשה | 75 | 64 | 17.2% |
45 | מיני | 67 | 89 | 24.7%- |
46 | פולסטאר | 57 | 0 | |
47 | LynkCo | 56 | 0 | |
48 | הונגצ'י | 54 | 3 | |
49 | Ora | 48 | 0 | |
50 | אינפיניטי | 42 | 15 | 180.0% |
51 | DS | 30 | 31 | 3.2%- |
52 | אבארט | 28 | 30 | 6.7%- |
53 | וויה | 25 | 0 | |
54 | JAC | 24 | 36 | 33.3%- |
55 | מזראטי | 21 | 24 | 12.5%- |
56 | יגואר | 10 | 15 | 33.3%- |
57 | פרארי | 6 | 5 | 20.0% |
58 | LEVC | 5 | 0 | |
59 | בנטלי | 4 | 6 | 33.3%- |
60 | טסלה | 3 | 963 | 99.7%- |
61 | אסטון מרטין | 2 | 4 | 50.0%- |
62 | EVeasy | 2 | 0 | |
63 | קארמה | 0 | 0 | |
64 | קייזלר | 0 | 7 | |
65 | MAN | 0 | 1 | |
סה"כ | 76328 | 62695 | 21.7% |