למרות חודש מרץ מוצלח יחסית, שוק הרכב הישראלי עדיין לא מצליח להתאושש ורושם ירידה של 2.4% ברבעון הראשון של 2019 לעומת 2018.
29,123 רכבים חדשים נמסרו בישראל במהלך חודש מרץ האחרון, כך לפי דוח איגוד יבואני הרכב המתפרסם היום. למרות שמדובר בחודש מוצלח, עם מסירות של 92,118 רכבים חדשים מתחילת השנה, עדיין מדובר בירידה של 2.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כן, שוק הרכב החדש הישראלי עדיין חזק, אבל הנתונים כבר מזמן מדברים על מיתון מסוים בשוק זה.
יונדאי כרגיל נמצאת בספרה אחרת משאר מותגי הרכב בישראל, עם מסירות של 15,610 רכבים חדשים מתחילת השנה, יונדאי מובילה את טבלת המסירות ורושמת עלייה של 4.8ֿ% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. קיה אוחזת במקום השני עם מסירות של 11,175 רכבים חדשים, ירידה של 5.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. טויוטה במקום השלישי עם מסירות של 10,632 רכבים, עלייה של 8.7%. סקודה רביעית עם 7,305 רכבים ועלייה של 11% ומיצובישי סוגרת את החמישייה הראשונה עם 5,666 מסירות ועלייה מרשימה של 30%.
עשרת הדגמים הנמכרים ביותר - רבעון ראשון 2019:
- יונדאי איוניק עם 4413 מסירות
- יונדאי i10 עם 3399 מסירות
- קיה פיקנטו עם 3258 מסירות
- יונדאי טוסון עם 3226 מסירות
- קיה ספורטאז׳ עם 2482 מסירות
- קיה נירו עם 2366 מסירות
- טויוטה ראב-4 עם 2378 מסירות
- סקודה אוקטביה עם 2236 מסירות
- מיצובישי אאוטלנדר עם 2146 מסירות
- טויוטה C-HR עם 1949 מסירות
מאזדה, ניסאן, סוזוקי ורנו במקומות 6-8 בהתאמה, רושמות ירידה דו ספרתית. שוק היוקרה המקומי שהיה לרוב סמל של יציבות, מציג גם הוא סימנים של מיתון כאשר שלושת המותגים המובילים מגרמניה רושמים ירידה דו ספרתית של מעל ל-20%. וולוו ולקסוס לעומת זאת רושמות פתיחה מצויינת עם גידול של מעל ל-20% במסירות, 624 ו-555 רכבים חדשים בהתאמה.
מקום | יצרן | 1-3.2019 | מוניות | 1-3.2018 | שינוי ב-% |
---|---|---|---|---|---|
1 | יונדאי | 15610 | 14898 | 4.8% | |
2 | קיה | 11175 | 114 | 11832 | -5.6% |
3 | טויוטה | 10632 | 78 | 9782 | 8.7% |
4 | סקודה | 7305 | 516 | 6583 | 11.0% |
5 | מיצובישי | 5666 | 4349 | 30.3% | |
6 | מאזדה | 4918 | 2 | 5624 | -12.6% |
7 | ניסאן | 4500 | 6221 | -27.7% | |
8 | סוזוקי | 3819 | 4557 | -16.2% | |
9 | רנו | 3142 | 115 | 3931 | -20.1% |
10 | שברולט | 2727 | 2743 | -0.6% | |
11 | פיג'ו | 2677 | 25 | 2211 | 21.1% |
12 | סיאט | 2543 | 1 | 2595 | -2.0% |
13 | סיטרואן | 2509 | 88 | 2337 | 7.4% |
14 | הונדה | 2405 | 2250 | 6.9% | |
15 | סובארו | 1647 | 1 | 1585 | 3.9% |
16 | מרצדס | 1340 | 231 | 1912 | -29.9% |
17 | פולקסווגן | 1213 | 6 | 1748 | -30.6% |
18 | אאודי | 1188 | 1656 | -28.3% | |
19 | דאצ'יה | 1041 | 93 | 1028 | 1.3% |
20 | ב.מ.וו | 993 | 1248 | -20.4% | |
21 | וולוו | 624 | 515 | 21.2% | |
22 | לקסוס | 555 | 436 | 27.3% | |
23 | פיאט | 553 | 1 | 1003 | -44.9% |
24 | אופל | 535 | 772 | -30.7% | |
25 | איסוזו | 451 | 512 | -11.9% | |
26 | פורד | 446 | 653 | -31.7% | |
27 | ג'יפ | 439 | 225 | 95.1% | |
28 | אם.ג'י | 423 | 13 | 3153.8% | |
29 | אלפא רומיאו | 246 | 147 | 67.3% | |
30 | מיני קופר | 175 | 218 | -19.7% | |
31 | לנד רובר | 117 | 109 | 7.3% | |
32 | סאנגיונג | 105 | 27 | 93 | 12.9% |
33 | אינפיניטי | 96 | 157 | -38.9% | |
34 | קאדילאק | 91 | 196 | -53.6% | |
35 | די אס | 66 | 22 | 200.0% | |
36 | יגואר | 35 | 31 | 12.9% | |
37 | פורשה | 24 | 69 | -65.2% | |
38 | סמארט | 19 | 25 | -24.0% | |
39 | מזראטי | 16 | 35 | -54.3% | |
40 | קרייזלר | 16 | 0 | ||
41 | בנטלי | 9 | 0 | ||
42 | אבארט | 7 | 14 | -50.0% | |
43 | פרארי | 6 | 1 | 500.0% | |
44 | איווקו | 5 | 1 | 400.0% | |
45 | סייק | 4 | 0 | ||
46 | די.אף.אס.קיי | 3 | |||
47 | אסטון מרטין | 2 | 3 | -33.3% | |
48 | דוד'ג | 0 | 0 | ||
49 | גרייט וול | 0 | 0 | ||
50 | ביואיק | 0 | 0 | ||
51 | לנציה | 0 | 0 | ||
סה"כ | 92118 | 1298 | 94340 | -2.4% |