22,391 רכבים חדשים נמסרו בחודש מאי 2024 האחרון, ירידה של 7.7% לעומת החודש המקביל אשתקד, כך לפי דוח איגוד יבואני הרכב המתפרסם היום (ב'). מתחילת השנה נמסרו בישראל 129,203 רכבים חדשים זאת לעומת 149,604 רכבים חדשים בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה של 13.6%.
יונדאי אמנם עדיין מחזיקה במקום הראשון בטבלה עם מסירות של 15,089 מסירות מתחילת השנה, אך עבור המותג מדובר בירידה חדה מאוד של 40%. יונדאי סובלת מהחרם הטורקי שמונע הגעה לישראל של הדגמים i10, i20 והבאיון, דגמים המהווים כיום כ-33% מסך המסירות של המותג. לצד זה חסרים במלאי לא מעט דגמים שונים של יונדאי שכן אלו זכו למתיחת פנים ורק במהלך המחצית השנייה של השנה דגמים אלו ינחתו בישראל.
מסירות רכב חשמלי בישראל ינואר-מאי 2024 |
||
יצרן | מסירות 1-5.2024 | |
---|---|---|
1 | BYDAuto | 9027 |
2 | MG | 3242 |
3 | Geely | 2432 |
4 | Tesla | 2182 |
5 | Kia | 1853 |
6 | chery | 1385 |
7 | Hyundai | 1295 |
8 | ZEEKR | 1182 |
9 | SERES | 1073 |
10 | XPENG | 1018 |
11 | Ora | 931 |
12 | Toyota | 812 |
13 | Smart | 580 |
14 | Skoda | 577 |
15 | Mercedes_Benz | 502 |
16 | Skywell | 441 |
17 | Genesis | 393 |
18 | Audi | 356 |
19 | EVeasy | 310 |
20 | Forthing | 293 |
21 | BMW | 277 |
22 | Volkswagen | 245 |
23 | Volvo | 212 |
24 | Polestar | 200 |
25 | Voyah | 147 |
26 | Citroen | 139 |
27 | JAC | 138 |
28 | Maxus | 130 |
29 | Fiat | 127 |
30 | leapmotor | 87 |
31 | Lexus | 77 |
32 | Jeep | 42 |
33 | Opel | 42 |
34 | Hongqi | 25 |
35 | Porsche | 13 |
36 | Peugeot | 11 |
37 | MINI | 8 |
38 | Aiways | 7 |
39 | DS_Automobiles | 4 |
40 | Weltmeister | 4 |
41 | Abarth | 2 |
סה"כ | 31,821 |
גם טויוטה סובלת מהחרם הטורקי, משם מגיעים לישראל הדגמים קורולה ו- C-HR, אך את ההשפעה של החרם נרגיש רק בהמשך השנה. עד אז טויוטה רושמת נתון חיובי של 14081 מסירות ועלייה של 2.2% במסירות רכב חדש. קיה שבמקום השלישי סובלת גם היא ממחסור בדגמים ורושמת ירידה חדה של 25% עם מסירות של 13,861 רכבים חדשים. BYD מסרה 9027 רכבים חדשים ורושמת עלייה צנועה של 6.2% ואת המקום החמישי בטבלה תוספת סקודה עם מסירות של 8731 רכבים חדשים ועלייה מרשימה של 18%.
שוק הרכב החשמלי בישראל ממשיך להוות נתח משמעותי משוק הרכב החדש (25%). למעט קיה ויונדאי, שוק הרכב החשמלי בישראל נשלט ביד רמה ע"י תעשיית הרכב הסינית המחזיקה נתח של 65% משוק זה. BYD ממשיכה להוביל בפער עצור את שוק הרכב החשמלי עם מסירות של 9,027 רכבים, MG במקום השני עם מסירות של 3,242 רכבים חשמליים בעיקר בזכות ה- MG4 המשפחתית בעיקר.
מסירות רכב חדש בישראל ינואר-מאי 2024 |
||||
יצרן | מסירות 1-5.2024 | מסירות 1-5.2023 | שינוי | |
---|---|---|---|---|
1 | יונדאי | 15089 | 24913 | -39.4% |
2 | טויוטה | 14081 | 13783 | 2.2% |
3 | קיה | 13861 | 18413 | -24.7% |
4 | BYD | 9027 | 8497 | 6.2% |
5 | סקודה | 8731 | 7376 | 18.4% |
6 | מאזדה | 6470 | 9254 | -30.1% |
7 | מיצובישי | 5121 | 5713 | -10.4% |
8 | צ'רי | 4632 | 7165 | -35.4% |
9 | סוזוקי | 4269 | 4829 | -11.6% |
10 | סיאט | 3604 | 3123 | 15.4% |
11 | MG | 3411 | 2173 | 57.0% |
12 | רנו | 3153 | 2601 | 21.2% |
13 | סיטרואן | 2857 | 4253 | -32.8% |
14 | ג'ילי | 2432 | 4091 | -40.6% |
15 | פיג'ו | 2379 | 4635 | -48.7% |
16 | פולקסווגן | 2287 | 1903 | 20.2% |
17 | טסלה | 2182 | 1849 | 18.0% |
18 | מרצדס | 2000 | 2741 | -27.0% |
19 | סובארו | 1751 | 2889 | -39.4% |
20 | שברולט | 1688 | 1673 | 0.9% |
21 | ניסאן | 1645 | 1455 | 13.1% |
22 | ב.מ.וו | 1329 | 1404 | -5.3% |
23 | אודי | 1293 | 1921 | -32.7% |
24 | זיקר | 1182 | 0 | |
25 | לקסוס | 1131 | 840 | 34.6% |
26 | סרס | 1073 | 512 | 109.6% |
27 | אקספנג | 1018 | 0 | |
28 | קופרה | 970 | 1139 | -14.8% |
29 | פורשה | 956 | 706 | 35.4% |
30 | Ora | 931 | 413 | 125.4% |
31 | אופל | 850 | 1446 | -41.2% |
32 | איסוזו | 768 | 607 | 26.5% |
33 | וולוו | 711 | 1049 | -32.2% |
34 | דאצ'יה | 687 | 711 | -3.4% |
35 | סמארט | 580 | 0 | |
36 | ג'נסיס | 566 | 495 | 14.3% |
37 | סקייוול | 441 | 464 | -5.0% |
38 | ג'יפ | 411 | 648 | -36.6% |
39 | פיאט | 407 | 313 | 30.0% |
40 | EVeasy | 310 | 58 | 434.5% |
41 | Forthing | 293 | 0 | |
42 | WEY | 284 | 260 | 9.2% |
43 | לינק אנד קו | 281 | 187 | 50.3% |
44 | לנד רובר | 218 | 302 | -27.8% |
45 | פולסטאר | 200 | 80 | 150.0% |
46 | סאנגיונג | 197 | 204 | -3.4% |
47 | מיני | 189 | 147 | 28.6% |
48 | וויה | 147 | 86 | 70.9% |
49 | JAC | 138 | 75 | 84.0% |
50 | מקסוס | 130 | 168 | -22.6% |
51 | אינפיניטי | 128 | 62 | 106.5% |
52 | הונדה | 125 | 327 | -61.8% |
53 | אלפא רומיאו | 93 | 209 | -55.5% |
54 | ליפמוטור | 87 | 292 | -70.2% |
55 | פורשה | 84 | 163 | -48.5% |
56 | DS | 73 | 62 | 17.7% |
57 | קאדילק | 71 | 340 | -79.1% |
58 | KGM | 69 | 0 | |
59 | הונגצ'י | 25 | 75 | -66.7% |
60 | אבארט | 23 | 54 | -57.4% |
61 | MAN | 17 | 2 | 750.0% |
62 | מזראטי | 16 | 29 | -44.8% |
63 | איווייז | 7 | 363 | -98.1% |
64 | פרארי | 5 | 15 | -66.7% |
65 | בנטלי | 5 | 7 | -28.6% |
66 | Weltmeister | 4 | 3 | 33.3% |
67 | יגואר | 4 | 12 | -66.7% |
68 | אסטון מרטין | 3 | 3 | 0.0% |
69 | אלפין | 3 | 0 | |
70 | LEVC | 0 | 22 | -100.0% |
סה"כ | 129203 | 149604 | -13.6% |