47,196 רכבים חדשים נמסרו בישראל במהלך ינואר 2023, זה אמנם לא שיא אך זה עדיין נתון מסירות מרשים מאוד ואחד הגבוהים ביותר אי פעם בשוק הרכב הישראלי, מדובר בגידול משמעותי של 26% לעומת ינואר 2022.
יונדאי מובילה את טבלת המסירות עם 8416 רכבים חדשים, שיא מסירות חודשי שהוא רק 29 יחידות מינואר 2022. קיה שבמקום השני מסרה 4912 רכבים, ירידה של 8.5%, מאזדה במקום השלישי עם פתיחת שנה מצוינת עבור המותג הזה, 4615 רכבים חדשים המהווים עלייה של 50% במסירות לעומת ינואר 2022. טויוטה במקום הרביעי עם מסירות של 3036 רכבים, ירידה חדה של 36% ואת החמישייה המובילה סוגרת BYD עם מסירות של 2999 רכבים.
מסירות רכב חדש בישראל: ינואר 2023 |
||||
יצרן | 1.2023 | 1.2022 | שינוי | |
---|---|---|---|---|
1 | יונדאי | 8416 | 8387 | 0.3% |
2 | קיה | 4912 | 5367 | -8.5% |
3 | מאזדה | 4615 | 3072 | 50.2% |
4 | טויוטה | 3036 | 4756 | -36.2% |
5 | BYD | 2999 | 0 | |
6 | מיצובישי | 2234 | 1522 | 46.8% |
7 | סקודה | 1750 | 2211 | -20.9% |
8 | צ'רי | 1600 | 0 | |
9 | סיאט | 1510 | 665 | 127.1% |
10 | מרצדס | 1467 | 1145 | 28.1% |
11 | סובארו | 1447 | 801 | 80.6% |
12 | סוזוקי | 1368 | 954 | 43.4% |
13 | MG | 1281 | 256 | 400.4% |
14 | ג'ילי | 1200 | 221 | 443.0% |
15 | סיטרואן | 1119 | 809 | 38.3% |
16 | פיג'ו | 1082 | 661 | 63.7% |
17 | שברולט | 797 | 324 | 146.0% |
18 | רנו | 774 | 267 | 189.9% |
19 | אודי | 748 | 559 | 33.8% |
20 | ב.מ.וו | 557 | 747 | -25.4% |
21 | פולקסווגן | 470 | 584 | -19.5% |
22 | וולוו | 377 | 247 | 52.6% |
23 | ג'יפ | 306 | 370 | -17.3% |
24 | אופל | 288 | 228 | 26.3% |
25 | ניסאן | 270 | 702 | -61.5% |
26 | קופרה | 257 | 220 | 16.8% |
27 | לקסוס | 244 | 286 | -14.7% |
28 | דאצ'יה | 236 | 278 | -15.1% |
29 | איסוזו | 187 | 355 | -47.3% |
30 | סרס | 174 | 50 | 248.0% |
31 | ג'נסיס | 154 | 114 | 35.1% |
32 | סקייוול | 151 | 78 | 93.6% |
33 | פורד | 135 | 423 | -68.1% |
34 | פיאט | 123 | 74 | 66.2% |
35 | קאדילק | 117 | 138 | -15.2% |
36 | ליפמוטור | 95 | 0 | |
37 | אלפא רומיאו | 90 | 69 | 30.4% |
38 | לנד רובר | 80 | 74 | 8.1% |
39 | מקסוס | 78 | 30 | 160.0% |
40 | פורשה | 51 | 42 | 21.4% |
41 | הונדה | 51 | 73 | -30.1% |
42 | מיני | 46 | 49 | -6.1% |
43 | איווייז | 41 | 1 | 4000.0% |
44 | פולסטאר | 41 | 0 | |
45 | הונגצ'י | 38 | 0 | |
46 | סאנגיונג | 31 | 67 | -53.7% |
47 | אינפיניטי | 30 | 12 | 150.0% |
48 | WEY | 26 | 0 | |
49 | אבארט | 26 | 17 | 52.9% |
50 | JAC | 17 | 36 | -52.8% |
51 | מזראטי | 16 | 13 | 23.1% |
52 | LynkCo | 9 | 0 | |
53 | DS | 8 | 25 | -68.0% |
54 | יגואר | 6 | 9 | -33.3% |
55 | Voyah | 6 | 0 | |
56 | טסלה | 3 | 2 | 50.0% |
57 | סנטלה | 2 | 3 | -33.3% |
58 | פרארי | 2 | 1 | 100.0% |
59 | אסטון מרטין | 2 | 3 | -33.3% |
60 | EVeasy | 0 | 0 | |
61 | מאן | 0 | 1 | -100.0% |
62 | LEVC | 0 | 0 | |
63 | קארמה | 0 | 0 | |
64 | קרייזלר | 0 | 6 | -100.0% |
סה"כ | 47196 | 37404 | 26.2% |
מותגים נוספים מסין שרשמו חודש מסירות מוצלח הם: צ'רי עם מסירות של 1600 רכבים (מקום 8), MG מסרה 1281 יחידות (מקום 13) וג'ילי מסרה 1200 יחידות (מקום 14).
בזכות המותגים מסין נרשם שיא מסירות של רכב חשמלי בישראל, לא פחות מ-6927 רכבים חשמליים עלו על כבישי ישראל בינואר 2023, נתח שוק של כ-15% מסך המסירות וזה נתון שאנחנו מצפים שישמר ואף יגדל עד לסוף השנה שכן השנה נפגוש בישראל מספר דגמים משפחתיים חשמליים חדשים במחירים נגישים יחסית, כדוגמת ORA פאנקי קט, MG4, פיג'ו e-308, אופל אסטרה אלקטריק, וזה רק על קצה המזלג.