24,732 רכבים חדשים נמסרו בחודש יוני האחרון, גידול משמעותי של 8.1% לעומת החודש המקביל אשתקד, כך לפי נתוני דוח מסירות רכב חדש של איגוד יבואני הרכב המתפרסם היום (א'). במחצית הראשונה של שנת 2023 נמסרו 174,336 רכבים חדשים זאת לעומת 158,850 בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 9.7%.
עם מסירות של 29,385 רכבים חדשים יונדאי מובילה בבטחה את טבלת המסירות למרות שעבור המותג מדובר בירידה של 6.1%. קיה שנייה עם מסירות של 21,514 רכבים חדשים, טויוטה שלישית עם מסירות של 16,845 ועבור המותג מדובר בירידה חדה מאוד של 29.3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מאזדה רביעית עם מסירות של 10,156 ועבור המותג מדובר בהאטה משמעותית לעומת החודשים הראשונים של השנה כך שהמותג רושם ירידה של 3.8% ואת המקום החמישי סוגרת BYD עם מסירות של 9,698 רכבים חדשים, כולם כמובן חשמליים ורובם המוחלט מדגם אטו 3.
עשרת הדגמים הנמכרים ביותר - מחצית ראשונה 2023 |
||||
יצרן | מסירות 1-6.2023 | |||
---|---|---|---|---|
1 | BYD אטו 3 | 9391 | ||
2 | יונדאי אלנטרה | 5450 | ||
3 | צ'רי טיגו 8 פרו | 4581 | ||
4 | ג'ילי גיאומטרי C | 4492 | ||
5 | קיה פיקנטו | 4218 | ||
6 | קיה נירו פלוס | 4169 | ||
7 | יונדאי טוסון | 4146 | ||
8 | מאזדה 2 | 3954 | ||
9 | טויוטה יאריס קרוס | 3816 | ||
10 | יונדאי i20 | 3788 |
אם כבר הזכרנו רכבים חשמליים, במחצית הראשונה של 2023 כבר נמסרו בישראל 28,834 רכבים חשמליים כך שמדובר בנתח שוק משמעותי של 16.3% משוק הרכב החדש בישראל. BYD מובילה את הטסלה הזו עם 9698 מסירות, ג'ילי שנייה עם 4492 מסירות, טסלה שלישית עם 3298 מסירות, יונדאי עם 3134 מסירות וסקודה סוגרת את החמישייה המובילה עם 908 מסירות.
ממסירות רכב חשמלי בישראל - מחצית ראשונה 2023 |
||||
יצרן | מסירות 1-6.2023 | |||
---|---|---|---|---|
BYD | 9698 | |||
ג'ילי | 4492 | |||
טסלה | 3298 | |||
יונדאי | 3134 | |||
סקודה | 908 | |||
מרצדס | 773 | |||
MG | 689 | |||
קיה | 600 | |||
סרס | 565 | |||
טויוטה | 541 | |||
אורה | 486 | |||
סקייוול | 480 | |||
ג'נסיס | 369 | |||
איווייז | 368 | |||
ליפמוטור | 320 | |||
פולקסווגן | 302 | |||
אודי | 265 | |||
וולוו | 250 | |||
פיאט | 207 | |||
מקסוס | 181 | |||
ב.מ.וו | 163 | |||
סיטרואן | 117 | |||
וויה | 100 | |||
JAC | 96 | |||
פולסטאר | 88 | |||
EVeasy | 81 | |||
הונגצ'י | 79 | |||
פיג'ו | 45 | |||
אופל | 45 | |||
פורשה | 22 | |||
LEVC | 22 | |||
לקסוס | 21 | |||
מיני | 9 | |||
Forthing | 8 | |||
DS | 7 | |||
Weltmeister | 3 | |||
צ'רי | 2 | |||
סה"כ | 28834 |
אם תסתכלו על טבלת עשרת הדגמים הנמכרים ביותר תגלו מהפכה של ממש בשוק הרכב הישראלי, תמהיל שונה לחלוטין מהתמהיל שהכרנו בשנים האחרונות, אין כאן קורולה, אוקטביה, ספורטאז', מה שכן יש אלו שלושה דגמים סיניים בראשות הטבלה, שניים מהם חשמליים. כן צריך לציין כי הקורולה נעדרה מהשוק הישראלי כחצי שנה ורק לאחרונה החל השיווק של הדגם המחודש ואין ספק כי עד לסוף השנה הדגם כבר ייכנס לעשירייה הראשונה.
מסירות רכב חדש בישראל - ינואר-יוני 2023 |
||||
יצרן | 1-6.2023 | 1-6.2022 | שינוי | |
---|---|---|---|---|
1 | יונדאי | 29385 | 31283 | -6.1% |
2 | קיה | 21514 | 21531 | -0.1% |
3 | טויוטה | 16845 | 23812 | -29.3% |
4 | מאזדה | 10156 | 10561 | -3.8% |
5 | BYD | 9698 | 0 | |
6 | סקודה | 8976 | 7234 | 24.1% |
7 | צ'רי | 8166 | 0 | |
8 | מיצובישי | 6426 | 7654 | -16.0% |
9 | סוזוקי | 5423 | 4230 | 28.2% |
10 | פיג'ו | 5037 | 4376 | 15.1% |
11 | סיטרואן | 4716 | 5096 | -7.5% |
12 | ג'ילי | 4492 | 2130 | 110.9% |
13 | סיאט | 3570 | 3154 | 13.2% |
14 | טסלה | 3298 | 2023 | 63.0% |
15 | סובארו | 3191 | 2298 | 38.9% |
16 | רנו | 3071 | 1367 | 124.7% |
17 | מרצדס | 3049 | 3274 | -6.9% |
18 | MG | 2652 | 3177 | -16.5% |
19 | פולקסווגן | 2327 | 2041 | 14.0% |
20 | אודי | 2218 | 2010 | 10.3% |
21 | שברולט | 2010 | 2886 | -30.4% |
22 | ניסאן | 1765 | 2560 | -31.1% |
23 | אפל | 1608 | 1469 | 9.5% |
24 | ב.מ.וו | 1606 | 2528 | -36.5% |
25 | קופרה | 1305 | 1348 | -3.2% |
26 | וולוו | 1222 | 939 | 30.1% |
27 | לקסוס | 963 | 1072 | -10.2% |
28 | דאצ'יה | 856 | 917 | -6.7% |
29 | פורד | 808 | 1008 | -19.8% |
30 | ג'ים | 745 | 1675 | -55.5% |
31 | איסוזו | 701 | 1076 | -34.9% |
32 | ג'נסיס | 566 | 386 | 46.6% |
33 | סרס | 565 | 438 | 29.0% |
34 | אורה | 486 | 0 | |
35 | סקייוול | 480 | 170 | 182.4% |
36 | הונדה | 399 | 194 | 105.7% |
37 | קאדילק | 382 | 337 | 13.4% |
38 | איווייז | 368 | 306 | 20.3% |
39 | פיאט | 355 | 391 | -9.2% |
40 | לנד רובר | 338 | 349 | -3.2% |
41 | ליפמוטור | 320 | 0 | |
42 | WEY | 276 | 0 | |
43 | אלפא רומיאו[ | 233 | 174 | 33.9% |
44 | סאנגיונג | 231 | 324 | -28.7% |
45 | לינג אנד קו | 230 | 2 | 11400.0% |
46 | פורשה | 183 | 167 | 9.6% |
47 | מקסוס | 183 | 146 | 25.3% |
48 | מיני | 175 | 290 | -39.7% |
49 | וויה | 100 | 0 | |
50 | JAC | 96 | 65 | 47.7% |
51 | פולסטאר | 88 | 0 | |
52 | EVeasy | 81 | 2 | 3950.0% |
53 | DS | 81 | 103 | -21.4% |
54 | הונגצ'י | 79 | 19 | 315.8% |
55 | אינפיניטי | 73 | 56 | 30.4% |
56 | אבארט | 57 | 63 | -9.5% |
57 | מזראטי | 35 | 36 | -2.8% |
58 | LEVC | 22 | 25 | -12.0% |
59 | פרארי | 17 | 12 | 41.7% |
60 | יגואר | 13 | 33 | -60.6% |
61 | סנטלי | 9 | 13 | -30.8% |
62 | Forthing | 8 | 0 | |
63 | אסטון מרטין | 3 | 9 | -66.7% |
64 | Weltmeister | 3 | 0 | |
65 | MAN | 2 | 4 | -50.0% |
66 | קרייזלר | 0 | 7 | -100.0% |
67 | Karma | 0 | 0 | |
סה"כ | 174336 | 158850 | 9.7% |