באופן מסורתי ינואר הוא חודש בו נמסרים הכי הרבה רכבים חדשים בישראל, פשוט כי מרבית הרוכשים של אוקטובר עד דצמבר דוחים את מסירת הרכב ינואר בכדי להרוויח שנת דגם. אומרים שיש מגפה בחוץ? בשוק הרכב הישראלי כנראה שלא שמעו על זה שכן ינואר 2021 מסתכם כשיא מסירות חודשי של כל הזמנים - 48,242 רכבים חדשים לעומת 41,712 בינואר 2020, גידול של 15.7%.
יונדאי ממשיכה להוביל באופן מסורתי את שוק הרכב בישראלי עם שיא מסירות בינואר של 7354 רכבים חדשים, עליה של 9.4% לעומת ינואר אשתקד. טויוטה שנייה עם מסירות של 6010 רכבים חדשים, עליה של 15.6% וקיה שלישית עם מסירות של 5010 מסירות ועליה של 4.3%.
מאזדה מפתיע עם המקום הרביעי בזכות מסירות של 3317, עליה של 54.9% לעומת ינואר אשתקד. סקודה סוגרת את החמישייה הראשונה עם מסירות של 3256, עבור המותג מדובר בירידה של 6.3%.
ומה עם שוק היוקרה? יהיה מעניין לראות מה טסלה תעשה לשוק זה אך את זה נגלה רק בהמשך השנה. ב.מ.וו רושמת פתיחת שנה פנטסטית עם מסירות של 1005, עליה של 94% לעומת ינואר 2020. אודי קצת מאחוריה עם מסירות של 976 רכבים חדשים, ירידה של 4.2% ומרצדס מסרה 873 רכבים חדשים, עליה של 2.2%.
גם וולוו רושמת עליה מרשימה בזכות מסירות של 509 רכבים חדשים, עליה של 36.5%, לקסוס מסרה 262 רכבים, עליה של 33%, קאדילק מסרה 144, עליה של 128% ואלפא רומיאו מסרה 111 רכבים, עליה של 600% עבור המותג.
מסירות רכב חדש בישראל - יונואר 2021 | |||||
יצרן | 1.2021 | מוניות 2021 | 1.2020 | שינוי ב-% | |
---|---|---|---|---|---|
1 | יונדאי | 7354 | 6724 | 9.4% | |
2 | טויוטה | 6010 | 11 | 5201 | 15.6% |
3 | קיה | 5010 | 24 | 4802 | 4.3% |
4 | מאזדה | 3317 | 2141 | 54.9% | |
5 | סקודה | 3256 | 162 | 3475 | -6.3% |
6 | מיצובישי | 2973 | 2579 | 15.3% | |
7 | סיאט | 2456 | 1833 | 34.0% | |
8 | רנו | 1845 | 61 | 1068 | 72.8% |
9 | שברולט | 1795 | 2035 | -11.8% | |
10 | ניסאן | 1706 | 1 | 1675 | 1.9% |
11 | סוזוקי | 1510 | 1586 | -4.8% | |
12 | סובארו | 1384 | 653 | 111.9% | |
13 | פיג'ו | 1312 | 968 | 35.5% | |
14 | ב.מ.וו | 1005 | 517 | 94.4% | |
15 | אאודי | 976 | 1019 | -4.2% | |
16 | סיטרואן | 923 | 48 | 1113 | -17.1% |
17 | מרצדס | 873 | 62 | 854 | 2.2% |
18 | פולקסווגן | 584 | 6 | 526 | 11.0% |
19 | וולוו | 509 | 373 | 36.5% | |
20 | הונדה | 500 | 687 | -27.2% | |
21 | ג'יפ | 404 | 170 | 137.6% | |
22 | דאצ'יה | 385 | 1 | 353 | 9.1% |
23 | אופל | 367 | 48 | 664.6% | |
24 | פורד | 352 | 1 | 121 | 190.9% |
25 | אם.ג'י | 294 | 230 | 27.8% | |
26 | לקסוס | 3 | 197 | 33.0% | |
27 | פיאט | 161 | 82 | 96.3% | |
28 | קאדילאק | 144 | 63 | 128.6% | |
29 | מיני קופר | 134 | 69 | 94.2% | |
30 | אלפא רומיאו | 111 | 16 | 593.8% | |
31 | לנד רובר | 84 | 77 | 9.1% | |
32 | איסוזו | 75 | 250 | -70.0% | |
33 | פורשה | 36 | 42 | -14.3% | |
34 | די אס | 28 | 28 | 0.0% | |
35 | ג'י.איי.סי | 16 | 0 | ||
36 | קרייזלר | 15 | 12 | 25.0% | |
37 | סאנגיונג | 12 | 3 | 19 | -36.8% |
38 | מזראטי | 12 | 6 | 100.0% | |
39 | אינפיניטי | 11 | 52 | -78.8% | |
40 | יגואר | 11 | 25 | -56.0% | |
41 | בנטלי | 8 | 9 | -11.1% | |
42 | קופרה | 7 | 0 | ||
43 | אבארט | 6 | 7 | -14.3% | |
44 | סרס | 3 | 0 | ||
45 | פרארי | 2 | 2 | 0.0% | |
46 | מאן | 2 | 0 | ||
47 | ג'יי.איי.סי | 1 | 0 | ||
48 | אסטון מרטין | 1 | 0 | ||
49 | די.אף.אס.קיי | 0 | 4 | ||
50 | סייק | 0 | 1 | ||
51 | סמארט | 0 | 0 | ||
52 | איווקו | 0 | 0 | ||
53 | ג'נסיס | 0 | 0 | ||
סה"כ | 48242 | 380 | 41712 | 15.7% |