שוק הרכב החדש הישראלי רושם חודש שלישי ברציפות של נתוני מסירות מעודדים, למעשה בחודש אוגוסט האחרון נמסרו יותר מכוניות לעומת חודש אוגוסט אשתקד, 20,090 רכבים חדשים לעומת 19,279 באוגוסט 2019. אם בסיום חודש מאי האחרון נרשמה ירידה שנתית של 28% במסירות רכב חדש, את חודש אוגוסט אנחנו מסיימים עם ירידה שנתית של 19.1%, אלא נתונים מרשימים המציגים את חוזקו של שוק הרכב הישראלי ובעיקר, את האיתנות הפיננסית של יבואני הרכב שדאגו להזריק לשוק הזה המון אשראי בחודשים האחרונים.
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב מתחילת השנה נמסרו בישראל 162,080 רכבים חדשים לעומת 200,354 בתקופה המקבילה אשתקד. יונדאי ממשיכה להוביל את טבלת המסירות עם 24,907 רכבים חדשים, עבור המותג מדובר בירידה של 25%. טויוטה שבמקום השני מסרה מתחילת השנה 19,839 רכבים - ירידה של 29%, קיה במקום השלישי עם 19,742 מסירות - ירידה של 21%, סקודה שבמקום הרביעי מרשימה במיוחד שכן עם מסירות של 14,391 רכבים חדשים היא רושמת ירידה זניחה של 0.5% זאת כאשר בחודש מאי האחרון המותג רשם ירידה של 21% וכל זה, עוד לפני שהחלו המסירות של האוקטביה החדשה שהושקה לאחרונה. את החמישייה הראשונה סוגרת מיצובישי עם מסירות של 10,584 רכבים חדשים - ירידה של 12%.
מותג סיאט (במקום השישי) הוא פחות או יותר המותג היחיד שלא רק שכלל לא נפגע מהמצב אלא רשם גידול משמעותי ועם מסירות של 8,461 רכבים חדשים המותג רושם עלייה של 35% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
מסירות רכב חדש יונואר - אוגוסט 2020 | |||||
יצרן | 1-8.2020 | מוניות 2020 | 1-8.2019 | שינוי ב-% | |
---|---|---|---|---|---|
1 | יונדאי | 24907 | 33185 | 24.9%- | |
2 | טויוטה | 19839 | 134 | 28000 | 29.1%- |
3 | קיה | 19742 | 77 | 25008 | 21.1%- |
4 | סקודה | 14391 | 552 | 14463 | 0.5%- |
5 | מיצובישי | 10584 | 12010 | 11.9%- | |
6 | סיאט | 8461 | 6242 | 35.5% | |
7 | מאזדה | 7337 | 8848 | 17.1%- | |
8 | סוזוקי | 6582 | 9594 | 31.4%- | |
9 | שברולט | 5572 | 5183 | 7.5% | |
10 | ניסאן | 5416 | 8644 | -37.3% | |
11 | רנו | 5160 | 294 | 7253 | -28.9% |
12 | סיטרואן | 4559 | 219 | 5029 | -9.3% |
13 | פיג'ו | 4098 | 29 | 5345 | -23.3% |
14 | פולקסווגן | 3117 | 8 | 2989 | 4.3% |
15 | סובארו | 2890 | 2 | 3276 | -11.8% |
16 | אאודי | 2757 | 3056 | -9.8% | |
17 | מרצדס | 2479 | 407 | 2595 | -4.5% |
18 | הונדה | 1914 | 1 | 4216 | -54.6% |
19 | ב.מ.וו | 1581 | 2085 | -24.2% | |
20 | דאצ'יה | 1443 | 47 | 2440 | -40.9% |
21 | וולוו | 1255 | 1269 | -1.1% | |
22 | לקסוס | 1116 | 1216 | -8.2% | |
23 | ג'יפ | 1041 | 1002 | 3.9% | |
24 | אם.ג'י | 1017 | 861 | 18.1% | |
25 | איסוזו | 805 | 1191 | -32.4% | |
26 | פורד | 793 | 14 | 845 | -6.2% |
27 | אופל | 552 | 1027 | -46.3% | |
28 | פיאט | 544 | 1152 | -52.8% | |
29 | לנד רובר | 381 | 353 | 7.9% | |
30 | קאדילאק | 347 | 272 | 27.6% | |
31 | מיני קופר | 314 | 418 | -24.9% | |
32 | אלפא רומיאו | 197 | 382 | -48.4% | |
33 | אינפיניטי | 138 | 187 | -26.2% | |
34 | יגואר | 135 | 84 | 60.7% | |
35 | פורשה | 129 | 88 | 46.6% | |
36 | סאנגיונג | 115 | 18 | 201 | -42.8% |
37 | די אס | 93 | 122 | -23.8% | |
38 | ג'י.איי.סי | 85 | 0 | ||
39 | קרייזלר | 75 | 50 | 50.0% | |
40 | סייק | 33 | 24 | 37.5% | |
41 | מזראטי | 26 | 35 | -25.7% | |
42 | אבארט | 21 | 20 | 5.0% | |
43 | בנטלי | 14 | 23 | -39.1% | |
44 | מאן | 7 | 0 | ||
45 | פרארי | 6 | 7 | -14.3% | |
46 | איווקו | 5 | 12 | -58.3% | |
47 | די.אף.אס.קיי | 5 | 13 | -61.5% | |
48 | אסטון מרטין | 2 | 6 | -66.7% | |
49 | סמארט | 0 | 33 | ||
סה"כ | 162080 | 1802 | 200354 | 19.1%- |