אם מישהו היה אולי קצת אופטימי לגבי חזרתו המהירה של שוק הרכב הישראלי לשגרה, נתוני המסירות של חודש מאי האחרון המתפרסמים היום ע"י איגוד יבואני הרכב יעוררו בו דאגה מסוימת. עם מסירות של 98,077 רכבים חדשים בחמשת החודשים הראשונים של השנה לעומת 136,244 בתקופה המקבילה אשתקד, שוק הרכב הישראלי מציג ירידה חדה של 28% במסירות רכב חדש.
בחודש מאי האחרון, חודש בו אולמות התצוגה חזרו לפעילות מלאה - תחת מגבלות התו הסגול, נמסרו רק 10,347 רכבים חדשים לעומת 21,401 רכבים במאי אשתקד, ירידה של 52%. לזה צריך להוסיף שחלק מהמסירות במהלך חודש מאי הן של רכבים שכבר הוזמנו מראש או השלמת עסקאות גדולות כמו אספקת הרכבים לקציני הקבע הזוטרים בצבא (יונדאי i20 וסיאט איביזה).
נקודת אור אחת היא שפע המבצעים ותנאי התשלום הנדיבים במיוחד שיבואני הרכב העניקו לרוכשים במהלך חודש מאי האחרון, כך שיתכן ונזכה לצפות לשיפור בנתוני המסירות בחודש יוני הנוכחי והחודש הבא אחריו.
למרות ירידה חדה של 32%, יונדאי ממשיכה להוביל את טבלת המסירות והיא גם זו שמסרה את מספר הרכבים הגבוה ביותר בחודש מאי האחרון, 1949 רכבים חדשים. טויוטה שבמקום השני רושמת גם היא ירידה חדה של 31% ירידה דומה רושמת גם קיה שבמקום השלישי. סקודה ומיצובישי, שבמקום הרביעי והחמישי בהתאמה, רושמות כל אחת ירידה של כ-20% במסירות רכב חדש.
ומי רושמת דווקא עלייה משמעותית? סיאט שעולה למקום השישי בטבלה ורושמת עלייה של 17.8%. כאמור, חלק מכך זה בזכות הזכייה במכרז משרד הביטחון של קבוצת שלמה הכולל אספקה של מאות רכבים מדגם סיאט איביזה עבור קציני הקבע הזוטרים.
גם בשוק היוקרה לא מלקקים דבר כאשר מרצדס רומשת ירידה של 13%, אודי ירידה של 10%, ב.מ.וו ירידה של 33%, וולוו ירידה של 10% ולקסוס עם ירידה של 24%.
ממסירות רכב חדש בישראל: ינואר - מאי 2020 | |||||
יצאן | 1-5.2020 | מוניות 2020ע | 1-5.2019 | שינוי ב-% | |
---|---|---|---|---|---|
1 | יונדאי | 15220 | 22504 | -32.4% | |
2 | טויוטה | 12533 | 103 | 18361 | -31.7% |
3 | קיה | 11812 | 54 | 17254 | -31.5% |
4 | סקודה | 8387 | 402 | 10522 | -20.3% |
5 | מיצובישי | 6440 | 8299 | -22.4% | |
6 | סיאט | 4711 | 3999 | 17.8% | |
7 | מאזדה | 4460 | 6460 | -31.0% | |
8 | סוזוקי | 4013 | 5889 | -31.9% | |
9 | שברולט | 3772 | 3653 | 3.3% | |
10 | ניסאן | 3427 | 6321 | -45.8% | |
11 | רנו | 3311 | 236 | 4882 | -32.2% |
12 | סיטרואן | 2730 | 171 | 3250 | -16.0% |
13 | פיג'ו | 2223 | 25 | 3727 | -40.4% |
14 | פולקסווגן | 1707 | 7 | 1905 | -10.4% |
15 | סובארו | 1681 | 2 | 2205 | -23.8% |
16 | מרצדס | 1555 | 304 | 1803 | -13.8% |
17 | אאודי | 1554 | 1735 | -10.4% | |
18 | הונדה | 1289 | 1 | 3091 | -58.3% |
19 | ב.מ.וו | 986 | 1471 | -33.0% | |
20 | דאצ'יה | 795 | 36 | 1548 | -48.6% |
21 | וולוו | 773 | 860 | -10.1% | |
22 | ג'יפ | 658 | 656 | 0.3% | |
23 | איסוזו | 649 | 845 | -23.2% | |
24 | לקסוס | 634 | 834 | -24.0% | |
25 | אם.ג'י | 623 | 578 | 7.8% | |
26 | פיאט | 344 | 802 | -57.1% | |
27 | פורד | 320 | 2 | 577 | -44.5% |
28 | אופל | 283 | 616 | -54.1% | |
29 | לנד רובר | 224 | 236 | -5.1% | |
30 | מיני קופר | 170 | 267 | -36.3% | |
31 | קאדילאק | 170 | 166 | 2.4% | |
32 | יגואר | 98 | 48 | 104.2% | |
33 | אינפיניטי | 88 | 127 | -30.7% | |
34 | פורשה | 88 | 38 | 131.6% | |
35 | אלפא רומיאו | 84 | 330 | -74.5% | |
36 | די אס | 58 | 90 | -35.6% | |
37 | סאנגיונג | 45 | 18 | 148 | -69.6% |
38 | קרייזלר | 39 | 30 | 30.0% | |
39 | ג'י.איי.סי | 39 | |||
40 | סייק | 32 | 9 | 255.6% | |
41 | מזראטי | 16 | 27 | -40.7% | |
42 | אבארט | 15 | 13 | 15.4% | |
43 | בנטלי | 10 | 14 | -28.6% | |
44 | די.אף.אס.קיי | 5 | 8 | -37.5% | |
45 | פרארי | 2 | 6 | -66.7% | |
46 | מאן | 2 | |||
47 | איווקו | 1 | 9 | -88.9% | |
48 | אסטון מרטין | 1 | 5 | -80.0% | |
49 | סמארט | 0 | 26 | ||
סה"כ | 98077 | 1361 | 136244 | -28.0% |