עם מסירות של 22,696 רכבים חדשים בחודש יולי 2020 האחרון, לפי דוח איגוד יבואני הרכב, שוק הרכב הישראלי מתנהג כאילו אין כל מגיפה ורושם חודש שני מוצלח ברציפות מאז שהוסר הסגר ואולמות התצוגה חזרו לפעילות מלאה. המסירות בחודש יולי האחרון הן רק 297 רכבים פחות מחודש יולי אשתקד (22,993 רכבים).
מתחילת השנה נמסרו 141,990 רכבים חדשים לעומת 181,075 רכבים חדשים בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה של 21.6%. אז ברור כי שוק הרכב הישראלי לא ישבור שיא מסירות השנה, אך אם קצב ההתאוששות ימשיך כפי שהיה בחודשיים האחרונים הפגיעה בשוק הרכב החדש ובהכנסות המדינה ממיסוי שוק הרכב תהיה מינימלית.
רשימת חמשת המותגים המובילים את טבלת המכירות נותרה ללא שינוי, יונדאי בראש עם 21674 רכבים חדשים (ירידה של 28.4%), טויוטה במקום השני עם 17939 רכבים (ירידה של 27.9%), קיה במקום השלישי עם 17326 רכבים (ירידה של 24.7%), סקודה במקום הרביעי עם 12371 רכבים (ירידה של 7.1%) ומיצובישי סוגרת את החמישייה הראשונה עם מסירות של 9227 רכבים (ירידה של 16.8%).
אי אפשר שלא להתרשם מסיאט הממשיכה להציג נתונים חיוביים בזכות מסירות של 7288 רכבים חדשים (עלייה של 37.9%). חלק מהעלייה מקורה בזכייה של האיביזה במכרז של קציני הקבע הזוטרים. גם בשברולט ממשיכים בשנה חיובית עם מסירות של 5099 רכב (עלייה של 9.9%). גם פולקסווגן ו-MG מצליחות לרשום נתוני מסירות חיוביים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
מסירות רכב חדש ינואר - יולי 2020 | |||||
יצרן | 1-7.2020 | מוניות | 1-7.2019 | שינוי ב-% | |
---|---|---|---|---|---|
1 | יונדאי | 21674 | 30285 | -28.4% | |
2 | טויוטה | 17939 | 124 | 24879 | -27.9% |
3 | קיה | 17326 | 68 | 23004 | -24.7% |
4 | סקודה | 12371 | 517 | 13323 | -7.1% |
5 | מיצובישי | 9227 | 11086 | -16.8% | |
6 | סיאט | 7288 | 5284 | 37.9% | |
7 | מאזדה | 6293 | 8360 | -24.7% | |
8 | סוזוקי | 5929 | 8425 | -29.6% | |
9 | שברולט | 5099 | 4638 | 9.9% | |
10 | ניסאן | 4751 | 7737 | -38.6% | |
11 | רנו | 4507 | 299 | 6522 | -30.9% |
12 | סיטרואן | 3976 | 204 | 4487 | -11.4% |
13 | פיג'ו | 3339 | 27 | 4876 | -31.5% |
14 | פולקסווגן | 2672 | 7 | 2578 | 3.6% |
15 | סובארו | 2540 | 2 | 2946 | -13.8% |
16 | אאודי | 2443 | 2672 | -8.6% | |
17 | מרצדס | 2221 | 385 | 2371 | -6.3% |
18 | הונדה | 1741 | 1 | 3907 | -55.4% |
19 | ב.מ.וו | 1441 | 1898 | -24.1% | |
20 | דאצ'יה | 1225 | 21 | 1991 | -38.5% |
21 | וולוו | 1084 | 1149 | -5.7% | |
22 | לקסוס | 964 | 1089 | -11.5% | |
23 | ג'יפ | 910 | 900 | 1.1% | |
24 | אם.ג'י | 903 | 787 | 14.7% | |
25 | איסוזו | 752 | 1055 | -28.7% | |
26 | פורד | 616 | 5 | 752 | -18.1% |
27 | פיאט | 455 | 1040 | -56.3% | |
28 | אופל | 441 | 930 | -52.6% | |
29 | לנד רובר | 325 | 319 | 1.9% | |
30 | קאדילאק | 285 | 228 | 25.0% | |
31 | מיני קופר | 275 | 370 | -25.7% | |
32 | אלפא רומיאו | 182 | 366 | -50.3% | |
33 | אינפיניטי | 128 | 171 | -25.1% | |
34 | יגואר | 125 | 77 | 62.3% | |
35 | פורשה | 118 | 73 | 61.6% | |
36 | סאנגיונג | 92 | 18 | 190 | -51.6% |
37 | די אס | 88 | 110 | -20.0% | |
38 | ג'י.איי.סי | 72 | |||
39 | קרייזלר | 58 | 42 | 38.1% | |
40 | סייק | 33 | 24 | 37.5% | |
41 | מזראטי | 25 | 31 | -19.4% | |
42 | אבארט | 21 | 17 | 23.5% | |
43 | בנטלי | 13 | 21 | -38.1% | |
44 | מאן | 6 | |||
45 | פרארי | 5 | 7 | -28.6% | |
46 | איווקו | 5 | 12 | -58.3% | |
47 | די.אף.אס.קיי | 5 | 12 | -58.3% | |
48 | אסטון מרטין | 2 | 6 | -66.7% | |
49 | סמארט | 0 | 28 | -100.0% | |
סה"כ | 141990 | 1678 | 181075 | -21.6% |