עם מסירות של 2,562 רכבים חדשים בחודש אפריל האחרון לעומת 22,729 בחודש המקביל אשתקד (ירידה של 89%) אין ספק כי מדובר במכה כואבת במיוחד לעוסקים בשוק הרכב הישראלי. אם בחודש מרץ עוד התקיימה קצת פעילות, בחודש אפריל 2020 שוק הרכב נכנס להקפאה מלאה וזו התוצאה הצפויה. במבט שנתי, בשליש הראשון של 2020 נמסרו 88,730 רכבים חדשים זאת לעומת 114,847 רכבים בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה של 23.6%.
אמנם שוק הרכב החדש חזר החודש לפעילות מלאה, תחת מגבלות התו הסגול, אבל את ההשפעה הכלכלית של המגפה, שעדיין רחוקה מסוים, לא סיימנו להרגיש ולהבין שכן עדיין יש מאות אלפי אנשים ללא עבודה ורק חלקם יחזרו לעבודה בחודשים הקרובים, חברות הליסינג הן נעלם אחד גדול בשלב זה ובכלל, קשה עדיין לאמוד את "מצב הרוח הכלכלי" של המשק, שוק האשראי שהיה אחד המנועים העיקריים של שוק הרכב צפוי להתייקר ועוד ועוד משתנים רבים שעדיין צריך להמתין וללמוד את השפעתם על שוק הרכב החדש.
טויוטה וקיה הצליחו, איכשהו, למסור 650 ו-470 רכבים חדשים, בהתאמה, בחודש אפריל האחרון אך מרבית היבואנים נאלצו להסתפק בפחות מ-100 רכבים. יונדאי, לדוגמה, שרגילה למסור אלפי רכבים חדשים מידי חודש, מסרה רק 101 רכבים.
אין ספק שבסיום חודש מאי הנוכחי נצפה בקפיצה משמעותית בנתוני המסירות, השאלה היא עד כמה ההתאוששות תהיה מהירה.
מקום | יצרן | 1-4.2020 | מוניות | 1-4.2019 | שינוי ב-% |
---|---|---|---|---|---|
1 | יונדאי | 13271 | 18569 | 28.5%- | |
2 | טויוטה | 11187 | 99 | 14460 | 22.6%- |
3 | קיה | 10739 | 44 | 14471 | 25.8%- |
4 | סקודה | 7539 | 362 | 9066 | 16.8%- |
5 | מיצובישי | 5780 | 6956 | 16.9%- | |
6 | סיאט | 4208 | 3281 | 28.3% | |
7 | מאזדה | 4197 | 5851 | 28.3%- | |
8 | סוזוקי | 3608 | 4996 | 27.8%- | |
9 | שברולט | 3467 | 3258 | 6.4% | |
10 | ניסאן | 3241 | 5699 | 43.1%- | |
11 | רנו | 3022 | 200 | 4077 | 25.9%- |
12 | סיטרואן | 2356 | 140 | 2962 | 20.5%- |
13 | פיג'ו | 1874 | 19 | 3279 | 42.8%- |
14 | פולקסווגן | 1502 | 6 | 1564 | 4.0%- |
15 | סובארו | 1477 | 2 | 1952 | 24.3%- |
16 | אאודי | 1453 | 1432 | 1.5% | |
17 | מרצדס | 1353 | 266 | 1575 | 14.1%- |
18 | הונדה | 1176 | 1 | 2717 | 56.7%- |
19 | ב.מ.וו | 793 | 1307 | 39.3%- | |
20 | דאצ'יה | 725 | 23 | 1224 | 40.8%- |
21 | וולוו | 711 | 736 | 3.4%- | |
22 | איסוזו | 576 | 647 | 11.0%- | |
23 | אם.ג'י | 571 | 506 | 12.8% | |
24 | לקסוס | 560 | 697 | 19.7%- | |
25 | ג'יפ | 549 | 548 | 0.2% | |
26 | פיאט | 285 | 678 | 58.0%- | |
27 | פורד | 270 | 2 | 511 | 47.2%- |
28 | אופל | 233 | 568 | 59.0%- | |
29 | לנד רובר | 207 | 155 | 33.5%- | |
30 | מיני קופר | 145 | 207 | 30.0%- | |
31 | קאדילאק | 130 | 129 | 0.8% | |
32 | יגואר | 92 | 41 | 124.4% | |
33 | אינפיניטי | 84 | 120 | 30.0%- | |
34 | פורשה | 73 | 29 | 151.7% | |
35 | אלפא רומיאו | 52 | 292 | 82.2%- | |
36 | די אס | 51 | 74 | 31.1%- | |
37 | סאנגיונג | 39 | 16 | 123 | 68.3%- |
38 | קרייזלר | 35 | 20 | 75.0% | |
39 | סייק | 32 | 6 | 433.3% | |
40 | ג'י.איי.סי | 22 | |||
41 | אבארט | 13 | 10 | 30.0% | |
42 | מזראטי | 12 | 21 | 42.9%- | |
43 | בנטלי | 10 | 11 | 9.1%- | |
44 | די.אף.אס.קיי | 5 | 5 | 0.0% | |
45 | פרארי | 2 | 6 | 66.7%- | |
46 | איווקו | 1 | 7 | 85.7%- | |
47 | אסטון מרטין | 1 | 4 | 75.0%- | |
48 | מאן | 1 | |||
49 | סמארט | 0 | 22 | ||
סה"כ | 87730 | 1180 | 114847 | 23.6%- |