בסיכום השליש הראשון של השנה, שוק הרכב הישראלי רושם עלייה של 4.1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
רק 19,515 רכבים חדשים נמסרו בחודש אפריל האחרון, ירידה של כ-2,800 רכבים לעומת אפריל 2016. יחד עם זאת, שוק הרכב הישראלי רושם שליש ראשון עם מסירות של 118,182 רכבים חדשים שהם גידול של 4.1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
מותג יונדאי ממשיך להוביל בבטחה את טבלת המסירות עם 17,996 רכבים חדשים ועלייה של 10.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. המתחרה מבית, קיה, מחזיקה במקום השני עם 14,632 רכבים חדשים ועלייה של 7.3%. טויוטה שבמקום השלישי מסרה 12,578 רכבים חדשים ועבורה זו דריכה במקום עם עלייה זניחה של 0.1%.
סקודה ממשיכה בעקביות להחזיק במקום הרביעי כמותג האירופאי הנמכר ביותר בישראל, עם מסירות של 8,536 רכבים חדשים שהם עלייה של 5.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ניסאן, בזכות חיסול מלאי אגרסיבי של המיקרה ותמחור מחדש של האקס-טרייל, תוספת את המקום החמישי עם מסירות של 6,354 יחידות, עלייה מרשימה של 35% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
את העלייה המרשימה של ניסאן מצטרפות סוזוקי (מקום חמישי) עם מסירות של 5,841 רכבים ועלייה של 49.2%, רנו (מקום שביעי) עם מסירות של 4,958 רכבים ועלייה של 40.3%, וגם מותג דאצ'יה של רנו רושם רבעון מוצלח עם מסירות של 1,672 רכבים חדשים, עלייה של 36.0%.
המותגים שפחות מרוצים מנתוני השליש הראשון הם מאזדה (מקום שישי) עם מסירות של 5,553 רכבים שם ירידה של 26.1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, מיצובישי שרושמת ירידה של 16.9%, פולקסווגן עם ירידה של 22% (צפוי בשל המתנת הלקוחות לגולף המחודשת שהושקה לאחרונה) וסובארו עם ירידה של 26.2%. הרשימה הזו הייתה ארוכה עוד יותר אם היינו מכלילים מותגים מעל המקום ה-20 (כגון אופל עם ירידה של 31.4%).
אודי שומרת על המקום הראשון מבין מותגי הפרימיום עם מסירות של 2,281 רכבים חדשים (עלייה של 8%), אך מרצדס בזכות פעילות אגרסיבית בשוק המוניות מסרה בפועל יותר רכבים עם 2,068 רכבים ללקוחות פרטיים ועוד 430 מוניות. גם ב.מ.וו, עם 1,404 רכבים חדשים רושמת שלישי מוצלח עם עלייה של 8.7%. בוולוו ולקסוס פחות מרוצים עם ירידה של 13.3% ו-16.4% בהתאמה.
מקום | יצרן | 01/04/17 | מוניות | 01/04/16 | שינוי באחוזים |
---|---|---|---|---|---|
1 | יונדאי | 17996 | 16277 | 10.6% | |
2 | קיה | 14632 | 257 | 13633 | 7.3% |
3 | טויוטה | 12578 | 120 | 12566 | 0.1% |
4 | סקודה | 8994 | 527 | 8536 | 5.4% |
5 | ניסאן | 6354 | 4689 | 35.5% | |
6 | סוזוקי | 5841 | 3916 | 49.2% | |
7 | מאזדה | 5553 | 7518 | -26.1% | |
8 | רנו | 4958 | 402 | 3535 | 40.3% |
9 | מיצובישי | 4701 | 5659 | -16.9% | |
10 | סיאט | 3480 | 3607 | -3.5% | |
11 | סיטרואן | 3380 | 134 | 3285 | 2.9% |
12 | שברולט | 3315 | 2999 | 10.5% | |
13 | הונדה | 3048 | 2607 | 16.9% | |
14 | פיג'ו | 2797 | 31 | 2578 | 8.5% |
15 | פולקסווגן | 2403 | 35 | 3079 | -22.0% |
16 | סובארו | 2321 | 1 | 3147 | -26.2% |
17 | אאודי | 2181 | 2019 | 8.0% | |
18 | מרצדס | 2068 | 430 | 1731 | 19.5% |
19 | פיאט | 1839 | 1749 | 5.1% | |
20 | דאצ'יה | 1672 | 113 | 1229 | 36.0% |
21 | אופל | 1644 | 42 | 2397 | -31.4% |
22 | ב.מ.וו | 1404 | 1292 | 8.7% | |
23 | פורד | 1323 | 1777 | -25.5% | |
24 | לקסוס | 503 | 602 | -16.4% | |
25 | איסוזו | 494 | 752 | -34.3% | |
26 | וולוו | 482 | 556 | -13.3% | |
27 | ג'יפ | 380 | 329 | 15.5% | |
28 | קאדילאק | 286 | 166 | 72.3% | |
29 | אלפא רומיאו | 285 | 215 | 32.6% | |
30 | מיני קופר | 268 | 239 | 12.1% | |
31 | אם.ג'י | 248 | 70 | 254.3% | |
32 | אינפיניטי | 141 | 174 | -19.0% | |
33 | סאנגיונג | 131 | 3 | 203 | -35.5% |
34 | לנד רובר | 103 | 153 | -32.7% | |
35 | מזראטי | 76 | 18 | 322.2% | |
36 | פורשה | 67 | 20 | 235.0% | |
37 | יגואר | 64 | 46 | 39.1% | |
38 | סמארט | 60 | 57 | 5.3% | |
39 | די אס | 40 | 0 | ||
40 | קרייזלר | 31 | 66 | -53.0% | |
41 | אבארט | 27 | 27 | 0.0% | |
42 | אסטון מרטין | 9 | 3 | 200.0% | |
43 | פרארי | 5 | 6 | -16.7% | |
44 | דוד'ג | 0 | 7 | -100.0% | |
45 | גרייט וול | 0 | 0 | ||
46 | ביואיק | 0 | 0 | ||
47 | לנציה | 0 | 0 | ||
48 | איווקו | 0 | 0 | ||
סה"כ | 118182 | 2095 | 113534 | 4.1% |