את שנת 2024 התחלנו עם ירידה של 21% במסירות רכב חדש לעומת ינואר 2023, את חודש אוקטובר 2024 שוק הרכב הישראלי מסיים עם ירידה שנתית קלה של 4.6% ואם צריך לנחש, סביר להניח שאת 2024 נסיים בסוף ללא ירידה במסירות רכב חדש. בחודש אוקטובר 2024 נמסרו בישראל 14,533 רכבים חדשים (לעומת 11,777 באוקטובר אשתקד) גידול של 23% ומתחילת השנה נמסרו 240,872 רכבים חדשים לעומת 252,383 בתקופה המקבילה אשתקד.
שוק הרכב החשמלי בישראל ממשיך לבעבע ומתחילת השנה נמסרו כבר 58,694 רכבים חשמליים (מעל ל-60,000 אם מוסיפים יבוא אישי) כך ששוק הרכב החשמלי מהווה כ-24.4% מסך שוק הרכב החדש בישראל.
מי שהקדים לנצל את הטבות המס הנדיבות של המדינה חסך סכום משמעותי לעומת רכב בנזין מקביל, החל משנת 2025 זה ישתנה באופן חלקי, טעינה ביתית לרכב חשמלי עדיין תהיה זולה מאוד, אך מס הקנייה על רכב חשמלי יעלה מ-35% ל-45% ותקרת ההטבה תרד מסכום של 50,000 שקל ל- 35,000 שקל בלבד כך שמחיר הרכישה יעלה, כמה? זה כבר תלוי ביבואנים השונים. לצד זה החל מינואר 2025 אגרת הרישוי תתייקר ומסכום קבוע של 567 שקל היא תקבע לפי קבוצת הרישוי . במילים אחרות, אם רכשתם BYD אטו 3 או ג'ילי גיאומטרי C 480, תשלמו אגרת רישוי בסך 2,185 שקל + 141 שקל אגרת רדיו - אגרת הרישוי מתעדכנת אחת לשנה באפריל.
מסירות רכב חשמלי - ינואר-אוקטובר 2024 |
||
יצרן | 1-10.2024 | |
---|---|---|
1 | BYD | 15778 |
2 | MG | 6057 |
3 | Tesla | 5898 |
4 | chery | 4037 |
5 | Geely | 3933 |
6 | XPENG | 3021 |
7 | Kia | 2551 |
8 | ZEEKR | 2284 |
9 | Hyundai | 1930 |
10 | SERES | 1578 |
11 | Ora | 1545 |
12 | Toyota | 1265 |
13 | Mercedes_Benz | 980 |
14 | Smart | 952 |
15 | Skoda | 754 |
16 | Volkswagen | 707 |
17 | Audi | 629 |
18 | Skywell | 611 |
19 | Volvo | 597 |
20 | BMW | 435 |
21 | EVeasy | 423 |
22 | Genesis | 399 |
23 | Forthing | 391 |
24 | Voyah | 262 |
25 | Citroen | 230 |
26 | Maxus | 218 |
27 | Polestar | 200 |
28 | leapmotor | 184 |
29 | Lexus | 150 |
30 | JAC | 144 |
31 | Fiat | 127 |
32 | Opel | 119 |
33 | Jeep | 62 |
34 | Weltmeister | 48 |
35 | Porsche | 41 |
36 | Hongqi | 41 |
37 | MINI | 35 |
38 | Subaru | 24 |
39 | Peugeot | 13 |
40 | NETA | 10 |
41 | Abarth | 8 |
42 | Aiways | 7 |
43 | DS_Automobiles | 6 |
44 | Dongfeng | 5 |
45 | Jaguar | 2 |
46 | Arcfox | 2 |
47 | Renault | 1 |
סה"כ | 58694 |
טויוטה, שעלתה למקום הראשון בטבלה לפני מספר חודשים שומרת על מקומה בזכות מסירות של 29,159 רכבים חדשים מתחילת השנה וצריך לזכור שהיא עושה זאת ללא רבת המכר של הקורולה (בשל החרם הטורקי). שני המותגים הקוריאנים המובילים היו רוצים לשכוח את השנה הזו עם ירידה של 36% ליונדאי שבמקום השני ו-24.5% לקיה שבמקום השלישי. אם קיה תצליח לתמחר את ה- EV3 מול דגמים כגון BYD אטו 3, יהיה לה סוף סוף להיט מכירות חשמלי בישראל. סקודה בשנה מוצלחת רושמת גידול של 27.3% במסירות ואת החמישייה הראשונה סוגרת BYD שרושמת גידול נאה של 10.2%.
BYD מובילה את שוק הרכב החשמלי בישראל (15,778 מסירות) אך מי שרושמת את הזינוק הגדול ביותר השנה היא MG שמסרה מתחילת השנה 6,057 רכבים חשמליים. במקום השלישי נמצא את טסלה (5,898) שרושמת התאוששות מרשימה צ'רי עם דגם FX החשמלי כבר מסרה 4,037 יחידות מהדגם וג'ילי, שבעבר הייתה מובילה מסתפקת השנה במקום החמישי עם מסירות של 3,933 רכבים מדגם גיאומטרי C. בשנה הבאה ג'ילי תשווק בישראל את דגם ג'ילי EX5 שיתחרה ישירות מול האטו 3 של BYD (וגם מול הסיל U לו הוא דומה בגודלו).
מסירות רכב חדש - ינואר-אוקטובר 2024 |
||||
יצרן | 1-10.2024 | 1-10.2023 | שינוי | |
---|---|---|---|---|
1 | טויוטה | 29,159 | 28,066 | 3.9% |
2 | יונדאי | 25,671 | 40,043 | -35.9% |
3 | קיה | 23,425 | 31,018 | -24.5% |
4 | סקודה | 16,991 | 13,352 | 27.3% |
5 | BYD | 15,778 | 14,321 | 10.2% |
6 | מאזדה | 13,189 | 13,126 | 0.5% |
7 | צ'רי | 11,132 | 10,679 | 4.2% |
8 | מיצובישי | 9,813 | 9,744 | 0.7% |
9 | סיאט | 8,309 | 5,451 | 52.4% |
10 | סוזוקי | 7,720 | 8,146 | -5.2% |
11 | MG | 6,236 | 4,893 | 27.4% |
12 | טסלה | 5,898 | 5,583 | 5.6% |
13 | סיטרואן | 4,802 | 6,393 | -24.9% |
14 | פולקסווגן | 4,508 | 3,868 | 16.5% |
15 | רנו | 3,934 | 4,359 | -9.7% |
16 | ג'ילי | 3,933 | 6,480 | -39.3% |
17 | סובארו | 3,811 | 4,136 | -7.9% |
18 | פיג'ו | 3,460 | 6,666 | -48.1% |
19 | ניסאן | 3,306 | 2,556 | 29.3% |
20 | מרצדס | 3,233 | 3,962 | -18.4% |
21 | אקספנג | 3,021 | 16 | |
22 | שברולט | 2,878 | 3,099 | -7.1% |
23 | זיקר | 2,284 | 0 | |
24 | ב.מ.וו | 2,263 | 2,203 | 2.7% |
25 | אודי | 2,211 | 2,841 | -22.2% |
26 | לקסוס | 2,058 | 1,432 | 43.7% |
27 | פורד | 1,682 | 1,237 | 36.0% |
28 | סרס | 1,578 | 773 | 104.1% |
29 | אורה | 1,545 | 877 | 76.2% |
30 | וולוו | 1,515 | 1,573 | -3.7% |
31 | אופל | 1,387 | 2,088 | -33.6% |
32 | קופרה | 1,375 | 1,739 | -20.9% |
33 | דאצ'יה | 1,316 | 1,366 | -3.7% |
34 | איסוזו | 1,308 | 1,093 | 19.7% |
35 | סמארט | 952 | 0 | |
36 | ג'אקו | 903 | 0 | |
37 | ג'יפ | 781 | 1,102 | -29.1% |
38 | פיאט | 699 | 753 | -7.2% |
39 | ג'נסיס | 652 | 797 | -18.2% |
40 | סקייוול | 611 | 582 | 5.0% |
41 | WEY | 550 | 392 | 40.3% |
42 | KGM | 544 | 0 | |
43 | EVeasy | 423 | 371 | 14.0% |
44 | לינק אנד קו | 421 | 381 | 10.5% |
45 | פורת'ינג | 391 | 8 | |
46 | לנד רובר | 385 | 457 | -15.8% |
47 | הונדה | 343 | 545 | -37.1% |
48 | מיני | 336 | 259 | 29.7% |
49 | וויה | 262 | 137 | 91.2% |
50 | מקסוס | 218 | 248 | -12.1% |
51 | פולסטאר | 200 | 228 | -12.3% |
52 | סאנגיונג | 189 | 372 | -49.2% |
53 | ליפמוטור | 184 | 438 | -58.0% |
54 | אלפא רומיאו | 174 | 320 | -45.6% |
55 | אינפיניטי | 152 | 114 | 33.3% |
56 | פורשה | 146 | 242 | -39.7% |
57 | JAC | 144 | 156 | -7.7% |
58 | DS | 110 | 109 | 0.9% |
59 | קאדילק | 88 | 522 | -83.1% |
60 | אסארט | 63 | 75 | -16.0% |
61 | Weltmeister | 48 | 4 | |
62 | הונגצ'י | 41 | 80 | -48.8% |
63 | מזראטי | 34 | 54 | -37.0% |
64 | GMC | 20 | 0 | |
65 | MAN | 19 | 2 | 850.0% |
66 | יגואר | 12 | 22 | -45.5% |
67 | NETA | 10 | 0 | |
68 | איווייז | 7 | 369 | -98.1% |
69 | בנטלי | 7 | 17 | -58.8% |
70 | פרארי | 7 | 19 | -63.2% |
71 | אלפין | 7 | 2 | 250.0% |
72 | דונגפנג | 5 | 0 | |
73 | אסטון מרטין | 3 | 5 | -40.0% |
74 | Arcfox | 2 | 0 | |
75 | LEVC | 0 | 22 | -100.0% |
סה"כ | 240,872 | 252,383 | -4.6% |