כשנה וחצי לאחר שחשפה את ה- 911 GT3 החדשה, פורשה חושפת את הגרסה הקיצונית מכוונת המסלול של הדגם, פורשה 911 GT3 RS החדשה. מאיזו זווית שלא תסתכלו על הדגם, ברור כי מדובר ברכב ספורט קיצוני שהוא אמנם חוקי לחלוטין לכביש הציבורי אך הוא נועד עבור מי שרוצה לבלות שעות רבות על המסלול, אחרת אתם בהחלט יכולים להסתפק ב- GT3 הרגילה.
פורשה 911 GT3 RS עושה שימוש בגרסה משופרת של מנוע ה-4.0 ליטר שישה צילינדרים הנפלא של החברה, כאן הוא מייצר הספק מרבי של 525 כ"ס (510 כ"ס ב-GT3) וזה מספיק עבור נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.1 שניות ולמהירות מרבית של 296 קמ"ש, נתונים מצוינים ללא ספק אך אף אחד לא רוכש GT3 RS בשביל הביצועים בקו ישר, בשביל זה יש לפורשה את ה- 911 טורבו S עם 650 כ"ס ונתון 0-100 קמ"ש של 2.7 שניות.
בכדי להיות רכב מסלול משובח כוח זה רק חלק, קטן, מהמשוואה, מה שנדרש בנוסף זו אחיזה גבוהה, משקל ומרכז כובד נמוכים, מערכת בלימה מעולה עם עמידות גבוהה לחום ומערכות קירור ושימון שיאפשרו לשמור על הביצועים והמכלולים לאורך נסיעה ממושכת בעומס קיצוני של נהיגת מסלול. את כל זה פורשה הטמיעה בדגם GT3 RS החדש.
מרבית האלמנטים הויזואליים החיצוניים שאתם רואים, וגם אלו שאתם לא יכולים לראות, וכמובן שהכנף העצומה מאחור, נועדה להגדיל את כוח ההצמדה של הדגם במהירויות גבוהות ובשורה התחתונה כל העזרים האווירודינמיים האלו מאפשרים לדגם לייצר כוח הצמדה של 408 ק"ג במהירות של 200 קמ"ש, כפול מדגם RS היוצא, וכוח הצמדה של 860 ק"ג במהירות של 285 קמ"ש.
לראשונה ברכב כביש של פורשה הותקנה מערכת לשליטה על הגרר, מערכת DRS - drag reduction system מאפשרת לנהג באמצעות כפתור שעל גלגל ההגה לשלוט על זווית ההתקפה של הכנף האחורית ובכך להפחית את הגרר בנהיגה בישורת. כאשר המערכת מרגישה שהרכב בולם בעצמה, היא מיד תשנה אוטומטית את זווית התקיפה בכדי לסייע לבלימה. מערכת DRS שולטת על עוד אביזרים אווירודינמיים המותקנים בחזית הדגם.
כמו בדגם GT3 הרגיל גם בדגם RS נמצא קליפר מונובלוק מקובע עם שש בוכנות מלפנים וצלחות בלימה בקוטר ענק של 408 מ"מ, אך הבוכנות עצמן גדולות יותר וצלחות הבלימה עבות יותר (36 מ"מ במקום 34 מ"מ). מאחור הדגם ממשיך עם קליפרים בעלי 4 בוכנות וצלחות בקוטר 380 מ"מ כו בדגם GT3 הרגיל. את כל זה ניתן לשדרג למערכת בלימה קרמית אולטרה יקרה עם עמידות גבוהה יותר לחום והתעללות. כיאה לרכב מכוון מסלול לחישוקי הגלגלים שחרור מרכזי מהיר, החישוקים נועלים צמיגים דביקים שעדיין חוקיים לנהיגת כביש במידות של 275/35 R 20 מלפנים ו- 335/30 R21 מאחור.
המתלים זכו לשדרוג כולל לעומת דגם GT3 הרגיל, כך לדוגמה הזרועות של מתלה עצמות העצה הכפולות בחזית זכו לעיצוב הצורה של טיפה בכדי להגדיל עוד קצת את כוח ההצמדה במהירויות גבוהות והן גם ארוכות יותר בכדי להגדיל את המפסק הקדמי ב-29 מ"מ. בנוסף לכך התוקנו תותבים שונים, קפיצים שונים ובולמים משודרגים. על גלגל ההגה של הדגם לא תמצאו כפתורים לשליטה על מערכת המולטימדיה אלא כפתורים לשליטה על המערכות הדינמיות כולל 4 כפתורים ייעודיים נוספים לשליטה על הבולמים, מערכת ניהול המומנט, מצבי הנהיגה ובקרת המשיכה/יציבות. לרשות הנהג שליטה מלאה, באמצעות כפתור על גלגל ההגה, על כיול השיכוך וההחזרה של הבולמים מלפנים ומאחור, 4 דרגות של הקשחה או ריכוך.
באמצעות שימוש נרחב בקרבון מחוזק בפלסטיק, פורשה הצליחה להעמיד את משקל הדגם על 1482 ק"ג אך מי שירצה עוד שדרוג יוכל לבחור בחבילת Weissach הכוללת, בין היתר, חישוקי מגנזיום קלים יותר המפחיתים את המשקל בלתי נתמך בעוד 8 ק"ג, חלקים נוספים מקרבון חשוף, מנופי העברת הילוכים עם תפעול מגנטי מכו ברכבי מרוץ ועוד. בניגוד לעבר, הפעם הדגם מגיע מצויד כסטנדרט עם מולטימדיה ובקרת אקלים, דבר שבעבר היה אופציה בלבד (ללא עלות) בכדי להפחית משקל נוסף מהדגם. סביר להניח כי מרבית לקוחות הדגם גם כך בחרו להוסיף את האבזור בעבר ומכאן ההחלטה של פורשה להתקין את האבזור הזה מראש.