ארגון הבטיחות האירופי Euro NCAP מפרסמת את תוצאות סבב מבחני הריסוק והבטיחות האחרון לשנת 2024, סבב שכלל לא פחות מ-15 דגמים, חלקם כבר משווקים בישראל וחלקם האחר בדרך לכאן. החדשות הטובות הן שמרבית הדגמים הנבחנים השיגו ציון מלא של 5 כוכבי בטיחות ואלו שלא זכו ב-4 כוכבים.
אם נתייחס לדגמים שכבר כאן, אז אודי A5 החדשה, וולוו EX30, פורשה מקאן EV ולקסוס LBX, סובארו פורסטר החדש, ליפמוטור C10 ומיני קאנטרימן החדש זכו לציון של 5 כוכבים. כמובן שציון של 5 כוכבים הוא ציון כללי ודגמים מסוימים הציגו ביצועי בטיחות טובים יותר מדגמים אחרים ברשימה, אלו לא רק האחוזים בכל קטגוריה של המבחן אלא גם בפרטים הקטנים יותר ולכן כמו תמיד ההמלצה היא להיכנס לאתר של Euro NCAP, להוריד את דוח המבחן המלא ואז לבצע השוואה בין הדגמים השונים.
מי שכאן וזכה לציון של 4 כוכבים בלבד הוא הקרוסאובר MG ZS החדש. כולל הערה על סכנת פגיעה חמור בחזה של ילד בן 10 מאחורי הנהג, עניין של מיקום לא אידיאלי של חגורת הבטיחות.
מבחינת הדגמים שבדרך, צ'אנגאן דיפאל S7 שישווק בקרוב בישראל (מכשירי תנועה) השיג ציון מלא של 5 כוכבים תוך שהוא מציג ביצועים טובים מאוד במבחני הריסוק וטובים במבחני מערכות הבטיחות המתקדמות. את מאזדה CX-80 אנחנו לא יודעים אם נפגוש בישראל, אך הקרוסאובר 7 מושבים האירופי של מאזדה הציג גם הוא רמה גבוהה של בטיחות בכל סעיפי המבחן.
רנו 5 E-TECH החשמלית וגרסת הביצועים שלה מבית אלפין, ה- A290, זכו לציון של 4 כוכבים בלבד. לא נרשמו לדגמים הערות מיוחדות פשוט בכל קטגוריה הדגם איבד קצת ניקוד. יונדאי סנטה פה החדש נבחן בשתי תצורות, בסיסית או עם חבילת בטיחות מלאה (כך הדגם ישווק בישראל) כך שהוא זכה לציון של 4 כוכבים או 5 כוכבים בהתאמה.
הטנדר מקסוס eTERRON 9 החשמלי הציג ביצועים טובים מאוד לא רק ביחס לטנדר אלא ביחס גם לכל שאר הדגמים שנבחנו השנה.