סקודה פאביה החדשה זוכה בציון בטיחות מרבי של חמישה כוכבים במבחני הריסוק, סוזוקי סלריו מחליפת האלטו זוכה בציון נמוך של שלושה כוכבי בטיחות בלבד. ניסאן פולסאר המשפחתית זוכה בציון מרבי של חמישה כוכבים.

2015 סקודה פאביה מבחן ריסוק בטיחות

ארגון הבטיחות האירופאי EuroNCAP מפרסם היום (ד') את תוצאות סבב מבחני הריסוק האחרון שערך הארגון לרכבים: סקודה פאביה החדשה, ניסאן פולסאר, סוזוקי סלריו, טסלה מודל S, ב.מ.וו סדרה 2 אקטיב טורר ומבחן חוזר למגאן האצ'בק.

סקודה פאביה 2015 החדשה שתנחת אצלנו בחודשים הראשונים של 2015, זכתה בציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות עם ציונים של של 81% בהגנה על נוסעים מבוגרים מלפנים, 81% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות מאחור, 69% בהגנה על הולכי רגל ו-69% בעזרי בטיחות. הפאביה מצוידת כסטנדרט בשש כריות אוויר, בקרת יציבות ומגביל מהירות, אך מערכת בלימה אוטו' מוצעת כאופציה בלבד לכן היא רק נבחנה וקיבלה ציון מספק, אך לא נכללה בציון הכולל.

יש לציין שמבחני 2014 מחמירים יותר בכל התחומים לעומת שנים עברו, לכן גם אין כמעט דגמים הזוכים למשל לציון של מעל ל-90% בהגנה על נוסעים בוגרים, ציון שכיח ב-2013 ו-2012.

סוזוקי סלריו, המכונית העירונית החדשה של סוזוקי שתחליף אצלנו בשנה הבאה גם את האלטו וגם את הספלאש, זוכה לציון נמוך למדי של שלושה כוכבים בלבד עם ציונים נמוכים בכל הסעיפים החשובים, 61% בהגנה על נוסעים בוגרים מלפנים, 74% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות מאחור, 68% בהגנה על הולכי רגל ו-38% בעזרי בטיחות. ציונים אלו הופכים את הסלריו לעירונית הכי פחות בטוחה בסגמנט כיום. יש לציין שהארגון כולל בציון הסופי רק ציוד בטיחות המוצע כסטנדרט בכל רמות הגימור, הסלריו משווקת עם 4 כריות אוויר כסטנדרט (ללא כריות וילון המגנה על הראש מפני פגיעות צד) או 6 כאופציה, כך שהציון תקף לגרסת הבסיס בלבד. במידה והדגם היה מצויד כסטנדרט בשש כריות אוויר הציון הכולל היה משתפר, כך לפי הארגון. לסלריו אין אבזור בטיחות מתקדם כגון מגביל מהירות, מערכת בלימה אוטו' או מערכת התראה על סטייה מנתיב הנסיעה.

ניסאן פולסאר, המשפחתית האצ'בק החדשה של ניסאן שתשווק בקרוב בישראל (כבר עברה תקינה), זכתה בציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות עם ציונים של 84% בהגנה על נוסעים בוגרים, 81% בהגנה על ילדים מאחור, 75% בהגנה על הולכי רגיל ו-68% בעזרי בטיחות. הפולסאר מצוידת כסטנדרט בשש כריות אוויר ובקרת יציבות, אך מערכות כגון בלימה אוטו' והתראה על סטייה מנתיב מוצעות כאופציה בלבד למרות שסביר להניח שרוב הגרסאות כן יוצעו עם מערכות חשובות אלו.

טסלה מודל S החשמלית ששיווקה הסדיר באירופה החל השנה, זכתה לציון של 5 כוכבי בטיחות אך עם ציונים בינוניים בסעיפים השונים, פחות מהמתחרות שלה. המיניוואן הקומפקטי של ב.מ.וו,סדרה 2 אקטיב טורר, היה מצטיין הסבב עם 5 כוכבי בטיחות וציונים של 84% בהגנה על נוסעים בוגרים מלפנים, 85% בהגנה על ילדים מאחור, 60% בהגנה על הולכי רגל ו-70% בעזרי בטיחות.

רנו מגאן האצ'בק שזכתה בסבב האחרון לציון כולל של 3 כוכבי בטיחות בלבד, הגיע למבחן חוזר בו זכתה לציון של 4 כוכבים. הסיבה לציון של שלושה כוכבים הייתה מערכת ההתראה על אי חגירת חגורת הבטיחות מאחור שלא תמכה בריבוי שפות, רנו עדכנה את המערכת וזו הסיבה לכוכב הרביעי. בשאר תחומי הבטיחות אין שינוי ובכל מקרה בשנה הבאה יוצג הדור החדש של הדגם.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.