לאחר שחשפה לראשונה את האלטרה (Eletre) בחודש מרץ האחרון, לוטוס משיקה כעת באירופה את הקרוסאובר החשמלי הראשון של החברה הפותח את עידן חשמלי במותג האקזוטי הזה שהפעם מתכוון להתחרות מול מותגים כגון פורשה, וגם להצליח בזה. מחירי הדגם בשוק הגרמני תחרותיים מאוד ועומדים על החל מ-95,990 אירו ועד ל-150,990 אירו, לפני תוספות.
האלטרה ישווק בשלושה דגמים: אלטרה, אלטרה S ובדגם הביצועים הבכיר אלטרה R. שני הדגמים הראשונים מצוידים במערכת הנעה חשמלית כפולה בהספק כולל של 605 כ"ס ומומנט מרבי של 72.4 קג"מ וזה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.5 שניות ולמהירות מרבית של 258 קמ"ש.
אם זה לא מספיק לכם האלנטרה R כבר מציע נתונים דומים לאלו של מודל X פלייד של טסלה, עם הספק מרבי 905 כ"ס ומומנט מרבי של 100.4 קג"מ לאלטרה R נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 2.95 שניות ומהירות מרבית של 265 קמ"ש.
בכל הדגמים מותקנת סוללה בקיבלות של 112kWh המאפשרת לשני דגמי הבסיס טווח נסיעה מרשים של 600 ק"מ ולדגם הביצועים הבכיר אלטרה R טווח נסיעה של 490 ק"מ. יש לציין כי נתוני טווח הנסיעה הם לחישוקי "20 זאת למרות שהדגם משווק כסטנדרט עם חישוקי "22 אותם ניתן לשדרג לחישוקי "23, אז אם אתם רוצים את טווח הנסיעה המרבי תאלצו לשנמך, ללא עלות, לחישוקי "20.
את הסוללה הגדולה של הדגם ניתן להטעין באמצעות מטען DC מהיר במתח של 800V ובהספק של עד 350kW כך שטעינה של 10% עד 80% אורכת 20 דקות בלבד. רוכשי הדגם יוכלו לבחור במטען פנימי AC בהספקים של 11kW או 22kW.
האלטרה הוא קרוסאובר גדול ממדים עם אורך של 5,103 מ"מ, רוחב של 2,135 מ"מ (כולל מראות הצד הדיגיטליות), גובה של 1,630 מ"מ ובסיס גלגלים של 3,019 מ"מ, כך שמדובר ברכב הדומה בגודלו לטסלה מודל X, רק יחי ההבדל הענק בכל הקשור לעיצוב. לדגם נפח תא מטען גדול של 611 בתצורת 4 מושבים או 688 ליטר בתצורת 5 מושבים וקיפול של הספסל האחורי יוצר תא מטען בנפח של 1,532 ליטר.
כל דגמי האלטרה נשענים על קפיצי אוויר המאפשרים את שינוי גובה המרכב ובהתאם לרמת הגימור נמצא גם בולמים אדפטיביים, היגוי אחורי ודיפרנציאל מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית על הציר האחורי - בחלק מהדגמים כסטנדרט ובחלקם האחר כאופציה.
העבודה שהמותג נמצא תחת הגג של ג'ילי הסינית, המחזיקה ביתר גם בוולוו, מספקת ללוטס גישה לטכנולוגיה מתקדמת, תחום שבעבר היה הדבר הכי רחוק מהמותג הזה. כך לדוגמה הדגם מצויד בחיישני LiDAR המאפשרים לדגם נהיגה אוטונומית ברמה 4 (בסין) ובחברה אף מציינים כי בעתיד היא רוצה לאפשר לרוכשים נהיגה אוטונומית על מסלולי מירוץ שונים בכדי שיוכלו לחוות את הביצועים של הדגם.
בנוסף, לדוגמה, רוכשי הדגם יוכלו לבחור במראות צד רגילות או דיגיטליות כאשר המסכים מוטמעים בדלתות ונראים כחלק אינטגרלי מעיצוב תא הנוסעים. פטנט מעניין שהוטמע במסכים של מראות הצד הוא בהירות לפי המבט בכדי למנוע הסחת דעת, כך שבזמן נהיגה בהירות המסכים נמוכה ורק כאשר הנהג מפנה את המבט הבהירות תהיה מלאה. לדגם יכולת OTA המאפשרת עדכון של מגוון מערכות הדגם, כולל מערכות הבטיחות המתקדמות.
תא הנוסעים מציג עיצוב עשיר למראה, במרכז הדשבורד נמצא את מערכת המולטימדיה החדשה והמתקדמת של לטוסון עם מסך מגע גדול "15.1 המציג את מערכת ההפעלה החדשה של לוטוס (Lotus Hyper OS) הרצה על שני שבבי קוואלקום 8155. המסך המרכזי יושב על זרוע חשמלית כך שאם הנהג לא רוצה הסחות דעת הוא יכול לקפל אותו למצב אופקי. מול הנהג ישנו מסך צר המציג רק את המידע החיוני בו ניתן לצפות גם בתצוגה העילית של הדגם המאפשרת לנהג לקבוע את סוג המידע המוצג.
כסטנדרט, כל הדגמים מצוידים בתאורה ראשית matrix LED, מושבים חשמליים, בקרת אקלים מפוצלת ל-4 אזורים, תאורת אווירה עשירה, מערכת שמע עם 15 רמקולים מבית KEF, משטח טעינה אלחוטי, מצלמת 360 מעלות, אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, קישוריות 5G, אפליקציה לשליטה מרחוק ועוד ועוד.