לוטוס איוויה
לוטוס איוויה.
לוטוס איוויה
לוטוס איוויה.

לוטוס Evija מצוידת בהנעה חשמלית בהספק של 2000 כ"ס ומסוגלת להאיץ מעמידה ל-300 קמ"ש בפחות מתשע שניות. טעינה בהספק גבוה תאפשר לדגם טווח מלא בזמן של 9 דקות בלבד.

 

לוטוס, חברת מכוניות הספורט האקזוטית מבריטניה, פותחת עידן חדש של רכב חשמלי עבור המותג והיא עושה זאת במפץ גדול עם מכונית הייפר-קאר החזקה ביותר בעולם בייצור סדרתי, לוטוס איוויה (Evija), אותה היא חשפה אמש בלונדון. לוטוס, דרך אגב, נמצאת כיום בבעלות Geely הסינית, החברה המחזיקה גם בוולוו.

ארבעה מנועים חשמליים, אחד בכל גלגל, מפיקים בדגם הספק כולל של 2000 כ"ס ומומנט אדיר של 173.2 קג"מ. לוטוס מציינת כי הדגם יאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בפחות משלוש שניות ולדגם נתון תאוצה 0-300 קמ"ש של "פחות מתשע שניות". לשם ההשוואה, בוגאטי שירון על 1,500 הסוסים שלה זקוקה ל-13.6 שניות. מרשימים לא פחות הם נתוני תאוצה הביניים, 100-200 מ"ש בזמן של בפחות משלוש שניות ונתון תאוצה 200-300 קמ"ש בפחות מ-4 שניות. יחי העידן החשמלי. המהירות המרבית בדגם תעמוד על כ-320 קמ"ש.

 

לוטוס איוויה
לוטוס איוויה.

לוטוס מציינת כי טווח הנסיעה של הדגם יעמוד על כ-400 ק"מ ואת הסוללה שבדגם יהיה ניתן לטעון בהספק הגבוה ביותר בעולם, עד 800kW, למרות שמטענים מהירים מסוג זה עדיין לא קיימים בעולם. כאשר אלו יהיו זמינים, טעינה מלאה של הדגם תדרוש המתנה של 9 דקות בלבד. עד שאלו יהיו זמינים, טעינה 0-80% באמצעות עמדת 350kW דורשת המשתנה של 12 וחצי דקות בלבד או 18 דקות לטעינה מלאה.

 

לוטוס איוויה
עיצוב עתידני המשרת את הביצועים.

לאיוויה מידת אורך של 4.56 מטר, רוחב של 2.0 וגובה לא סלחני לבעלי גב חלש של -1.12 מטר. למרות הסוללה וארבעת המנועים החשמליים, בזכות שימוש נרחב בקרבון לוטוס הצליחה להעמיד את משקל הדגם על 1,680 ק"ג בלבד. הדגם אמנם עדיין מוגדר כקונספט אך בלוטוס מציינים כי "מה שאתם רואים כעת הוא מה שתפגשו על הכביש".

 

לוטוס איוויה
האווירה העתידנית ממשיכה גם אל תא הנוסעים.

בכל פינות הרכב לוטוס התקינה מתלים שנלקחו מעולם מרוצי המכוניות יחד עם בולמים אדפטיביים המאפשרים הרמה של המרכב, למעבר על פסי האטה לדוגמה . בזכות היכולת לשלוט, באופן מהיר ומדויק, על המומנט בכל גלגל בנפרד, לוטוס מציינת כי לדגם יכולות דינמיות גבוהות במיוחד. חישוקי ה-"20 של הדגם עטופים בצמיגי פירלי Pirelli Trofeo R, צמיגי הסמי-סליקס של פירלי המיועדים בעיקר לימי מסלול.

 

לוטוס איוויה
תאורת לייזר מתקדמת.

אל העיצוב המרשים הנועד בעיקר למיקסום כוח הצמדה והמציג את שפת העיצוב העתידית של המותג, לוטוס הצמידה תא נוסעים באווירה עתידנית עם מוטיב משושים המכתיב את האווירה בתא הנוסעים. כיאה לרכב כזה, כל מה שהנהג צריך נמצא על גלגל ההגה - תאורה, איתות, בקרת שיוט, בורר מצבי נהיגה, מגבים, שליטה על השמע והטלפון ועוד. בקונסולה המרכזית נמצא כפתורי מגע עבור שליטה על המיזוג ומערכות נוספות, נראה מצוין אך יהיה נוראי לשימוש. הפנסים הראשיים של הדגם מבוססי תאורת לייזר שפותחה ע"י Osram ולפי החברה זה הרכב הראשון בעולם העושה שימוש בתאורת לייזר גם עבור אור המעבר.

לוטוס תייצר רק 130 יחידות מהדגם ומחיר יחידה יעמוד על 2.1 מיליון דולר. אם יש לכם כרגע $310,177 שוכבים בבנק, תוכלו להפקיד ללוטוס מקדמה עבור הדגם.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.