לה פרארי (LaFerrari), היא מכונית הסופר-על החדשה של פרארי - היברידית עם 950 כ"ס וקצת פחות מ-15 שניות בכדי להגיע ל-300 קמ"ש.
אחרי אין ספור תמונות ריגול וטיזרים, פרארי חושפת בז'נבה את לה-פרארי (LaFerrari), מכונית הסופר-על החדשה של החברה ומחליפת האנזו, שתוצע במחיר של מעל למיליון אירו ותיוצר במהדורה מוגבלת של 499 יחידות בלבד שרובן דרך אגב, כבר הוזמנו מראש.
כמו כל מכוניות הסופר-על החדשות כגון המקלארן P1 החדשה שנחשפה בשבוע שעבר, גם לה-פרארי עושה שימוש במערכת הנעה היברידית. מערכת ההנעה ההיברידית של הלה-פרארי משלבת בין מנוע V12 בנפח 6.3 ליטר של ה-F12 ברלינטה החדשה, המייצר כאן הספק של 790 כ"ס (קו אדום ב-9,250 סל"ד) לבין מנוע חשמלי בהספק של 160 כ"ס וביחד, ההספק הכולל עומד על 950 כ"ס והמומנט המרבי עומד על 91.7 קג"מ.
על משקל יבש של 1,255 ק"ג בלבד ובאמצעות תיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים המעבירה את הכוח אל הגלגלים מאחור, זה מספיק לדגם להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בפחות משלוש שניות, בשבע שניות כבר תקראו 200 קמ"ש על השעון ורק עוד שמונה שניות המתנה נוספות נדרשות בכדי לנהוג במהירות של 300 קמ"ש. לפי פרארי, המהירות המרבית היא "מעל ל-350 קמ"ש" (פרארי עדיין לא חשפה את הנתונים הטכניים המלאים)
את מסלול הבית של פרארי במרלנו הקיפה לה-פרארי בדקה ו-19 שניות על צמיגי כביש (Pirelli P Zero), זה חמש שניות מהיר יותר מהאנזו המוחלפת ושבע שניות מה-F1 ברלינטה. כמו הקלארן P1, גם לה פרארי נעזרת באווירודינמיקה דינמית (שינוי צורה דינמי) בכדי לשפר את ביצועי הרכב הן בקו ישר והן בסיבובים - הפחתת מקדם הגרר בקו ישר והגדלת כוח ההצמדה בסיבובים.
את סוללות הליתיום-יון במשקל של 60 ק"ג, טוענת מערכת HY-KERS המנצלת את אנרגיית הבלימה בדומה למכוניות פורמולה אחת, אך היא נטענת גם באמצעות שימוש "במומנט עודף" כאשר הרכב נמצא בסיבוב. פרארי, שעדיין לא חשפה את כל הפרטים על הדגם, לא מציינת האם ניתן לנהוג על בסיס הסוללת בלבד כמו במקרה של המקלארן P1.
בניגוד לעבר, הפעם עיצוב המכונית נעשה ע"י מעצבי הבית של פרארי וסדנת העיצוב האיטלקית פינינפרינה לא הייתה שותפה במלאכה. בתכנון המכונית, כמו תמיד, השתתפו נהגי קבוצת הפורמולה 1 של החברה – שומאכר בעבר והפעם פרננדו אלנסו ופילפה מסה.