מאזדה 3 החדשה יוצאת לדרך באירופה, תשווק בתחילה עם מנוע 2.0 ליטר 122 כ״ס או 1.8 דיזל 116 כ״ס, יחד עם שפע של מערכות בטיחות מתקדמות.
כארבעה חודשים לאחר שחשפה את דגמי 2019 החדשים של מאזדה 3, במרכב סדאן וחמש דלתות האצ׳בק, מאזדה מתכוננת לשיווקו של הדגם החדש באירופה ובמקביל מספקת לנו את כל הפרטים על הדור הרביעי של המשפחתית שלה, במפרט האירופי. מדלק מוטורס, יבואנית מאזדה בישראל, נמסר כי מאזדה 3 החדשה תשווק בישראל לקראת סוף הרבעון השלישי של השנה.
מאזדה 3 החדשה מציגה את האבולוציה לשפת העיצוב Kodo של החברה עם מראה מלוטש ונקי, ספורטיבי יותר בדגם ההאצ׳בק ואלגנטי יותר בדגם הסדאן - מאזדה קוראת לזה ״פחות זה יותר״. אותו קו עיצוב נקי נוכל למצוא גם בעיצוב תא הנוסעים החדש, המציג שדרוג משמעותי במראה ובאיכות החומרים לעומת הדגם הנוכחי, כולל אופציה לריפוד עור מלא בצבע לבן בדגם הסדאן - מושבים, דלתות ודשברוד - ובצבע ״בורגונדי״ ייחודי לדגם החמש דלתות. מאזדה שיפרה את שדה הראיה לפנים באמצעות עיצוב צר יותר לקורת A והיא מבטיחה שיפור גם לבידוד הרעשים בתא הנוסעים.
בתא הנוסעים החדשה נוכל למצוא גם את גלגל ההגה החדש של מאזדה, מושבים חדשים שמאזדה מבטיחה שהם נוחים ואוחזים יותר, הגדלת טווח הכיוון של גלגל ההגה ל-70 מ״מ (10 מ״מ יותר), לוח מחוונים חדש עם מסך ״7 במרכזו, בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, מערך שליטה חדש על מערכת בקרת האקלים, 8 רמקולים כסטנדרט ועד למערכת של BOSE עם 12 רמקולים ומערכת מולטימדיה חדשה עם מסך ״8.8. מערכת המולטימדיה כוללת אפשרות למסך מפוצל, הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, זיהוי קולי משופר וספר רכב אינטגרלי.
2019 מאזדה 3 החדשה - מנועים, ביצועים וצריכת דלק:
מאזדה 3 החדשה תשווק באירופה עם מבחר של שלושה מנועים, שני מנועי בנזין ומנוע דיזל אחד. בשלב הראשון, הדגם ישווק באירופה עם מנוע 1.8 דיזל ו-2.0 ליטר בנזין (מנוע 1.5 ליטר 120 כ״ס לשוק הטורקי בלבד) המשודכים לתיבת 6 הילוכים ידנית או אוטומטית. במהלך המחצית השנייה של השנה מאזדה תוסיף להיצע המנועים את הגביע הקדוש שלה למנועי בנזין, מנוע Skyactiv-X המתקדם. בשוק האמריקאי, מאזדה 3 החדשה תשווק בשלב הראשון עם מנוע ה-2.5 ליטר 186 כ״ס.
מנועי הבנזין מצוידים במערכת מיקרו היברידית M Hybrid במתח של 24V המסייעת לחיסכון נוסף בצריכת הדלק ומחליפה את מערכת i-Stop של הדגם הנוכחי. דגם החמש דלתות עם מנוע Skyactiv-X יוצע, כאופציה, עם מערכת הנעה כפולה i-Activ AWD.
2.0 ליטר Skyactiv-G: יחס דחיסה 13:1 בהספק מרבי של 122 כ״ס ב-6,000 סל״ד ומומנט מרבי של 21.7 קג״מ ב-4,000 סל״ד.
1.8 ליטר דיזל Skyactiv-D: יחס דחיסה 14.8:1 בהספק מרבי של 116 כ״ס ב-4,000 סל״ד ומומנט מרבי של 27.5 קג״מ בין 1,600-2,600 סל״ד. המנוע מחליף את מנועי ה-1.5 ליטר ו-2.2 ליטר דיזל של מאזדה.
מנוע | 1.8 ליטר דיזל 116 כ״ס | 2.0 ליטר 122 כ״ס | ||
---|---|---|---|---|
תיבת הילוכים | 6AT | 6MT | 6AT | 6MT |
0-100 קמ״ש (ש׳) | 12.1 | 10.3 | 10.8 | 10.4 |
מהירות מרבית (קמ״ש) | 192 | 194 | 197 | 197 |
צריכת דלק משולבת (ק״מ/ליטר) WLTP | 17.9 | 20.0 | 15.4 | 16.1 |
צריכת דלק משולבת(ק״מ/ליטר) NEDC | 21.3 | 24.4 | 18.2 | 19.6 |
משקל עצמי מינימלי (ק״ג) | 1,320 | 1,299 | 1,299 | 1,274 |
מנוע | 1.8 ליטר דיזל 116 כ״ס | 2.0 ליטר 122 כ״ס | ||
---|---|---|---|---|
תיבת הילוכים | 6AT | 6MT | 6AT | 6MT |
0-100 קמ״ש (ש׳) | 12.1 | 10.3 | 10.8 | 10.4 |
מהירות מרבית (קמ״ש) | 199 | 199 | 202 | 202 |
צריכת דלק משולבת (ק״מ/ליטר) WLTP | 18.2 | 20.8 | 15.6 | 16.7 |
צריכת דלק משולבת (ק״מ/ליטר) NEDC | 21.7 | 24.4 | 18.2 | 19.6 |
משקל עצמי מינימלי (ק״ג) | 1,320 | 1,299 | 1,300 | 1,275 |
AT - אוטו׳, WLTP - תקן צריכת הדלק החדש, NDEC - תקן קודם לשם השוואה לדגם הנוכחי.
מנוע Skyactiv-X הוא כאמור ספינת הדגל של מאזדה 3 החדשה, מנוע זה צפוי להציע הספק מרבי של 181 כ״ס ומומנט מרבי של 22.6 קג״מ. המנוע אמור לשלב בין היתרונות של מנועי הדיזל והבנזין באמצעות טכנולוגיית SPCCI שמאזדה פיתחה, טכנולוגיה המאפשרת למנוע בנזין לפעול ביחס דחיסה דמיוני למנועי בנזין של 16.3:1, זאת לעומת כ-11:1 במנוע בנזין ממוצע. בסל״ד נמוך עד בינוני, למנוע מוזרקת תערוכת דלק אוויר ענייה במיוחד - בכדי לספק כמות אוויר גדולה בסל״ד נמוך המנוע נעזר במגדש-על. לקראת סיום שלב הדחיסה, חיישן לחץ המותקן בראש המנוע נותן פקודה למזרק דלק נוסף, הנמצא צמוד לפלאג, להזריק כמות קטנה של דלק בהתאם ללחץ הנמדד. ניצוץ מהפלאג מצית את כל התערובת הזו לבעירה מידיית - כמו במנועי דיזל.
עדכון: מאזדה מספקת לנו את כל הפרטים על מנוע ה-Skyactiv-X. למנוע ה-2.0 ליטר האטמוספרי הספק מרבי של 180 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 22.8 קג"מ ב-3,000 סל"ד. עם תיבת 6 הילוכים אוטו' והנעה קדמית, מנוע זה מספק בדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.6 שניות ומהירות מרבית של 216 קמ"ש, שיפור לעומת 8.9-9.0 שניות עם המנוע הנוכחי. צריכת הדלק המשולבת בדגם עומדת על 18.9 ק"מ לליטר בתקן NDEC (לעומת 17.2 ק"מ לליטר בדגם הנוכחי) או 16.7 ק"מ לליטר בתקן WLTP החדש.
כל הדגמים מצוידים במערכת GVC Plus העדכנית העושה שימוש בשינויים מהירים במומנט המנוע ובלימה של כל גלגל בנפרד בכדי לשפר את האחיזה והניהוג.
מאזדה 3 החדשה - בטיחות:
בתחום הבטיחות, מעבר לפלטפורמה שתספק רמה גבוהה יותר של בטיחות פאסיבית יחד עם 7 כריות אוויר, מאזדה עדכנה את מערכת הבטיחות המתקדמת שלה i-Activsense. יכולות חדשות שנוספו למערכת הן התראה על תנועה חוצה מלפנים, בקרת ערנות נהג, מצלמת 360 מעלות ובקרת מהירות חכמה. מערכת בקרת ערנות נהג עושה שימוש במצלמה (אינפרה-אדום) הבודקת כל הזמן את עיני הנהג, מספר המצמוצים וכן את זווית הפה והפנים.
מערכת ההתראה על תנועה חוצה מלפנים פעולת במהירויות של 10 קמ״ש או פחות ומספקת התראה במידה ורכב חוצה בצומת T מתקרב במהירות העלולה לגרום לתאונה. עוד נמצא, מערכת סיוע לנהיגה בפקקים - פועלת אוטומטית בפקקי תנועה ושומרת על מרחק מהרכב הקדמי ומסייעת לנהג לשמור הנתיב אך לא שולטת באופן מלא על ההיגוי, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל (יום ולילה) ורוכבי אופניים (יום) - פועלת גם בנסיעה לאחור, בקרת שיוט אדפטיבית עד לעצירה מלאה והמשך נסיעה, מגביל מהירות חכם המתאים את מהירות הנסיעה לפי מערכת זיהוי התמרורים, תאורה ראשית LED אדפטיבית המורכבת מ-20 יחידות נפרדות, ניטור שטח מת כולל תנועה חוצה מאחור ובקרת סטייה מנתיב אקטיבית.
מאזדה 3 החדשה נשענת על פלטפורמה משודרגת של הדגם היוצא העושה שימוש נרחב יותר בפלדה בעלת התנגדות גובה למתיחה. הפלטפורמה נשענת על מתלה קדמי בתצורת מקפרסון, כמו בדגם היוצא, ומתלה אחורי מסוג קורת פיתול, לעומת רב חיבורי הנחשב למתקדם יותר בדגם היוצא, למרות זאת במאזדה מבטיחים פעולת מתלים משופרת ואופי לינארי יותר בפניות. מאזדה מדווחת גם על מערכת בלימה משופרת עם תכנון חדש המספקת היזון חוזר טוב יותר לנהג בעת לחיצה על דוושת הבלימה.
מרווחת יותר:
למאזדה 3 סדאן החדשה אורך של 4,660 מ״מ, רוחב של 1,795 מ״מ וגובה של 1,440 מ״מ ובסיס גלגלים של 2,725 מ״מ, לדגם החמש דלתות האצ׳בק אורך של 4,460 מ״מ, רוחב של 1,795 מ״מ גובה של 1,435 מ״מ ובסיס גלגלים של 2,725 מ״מ. לעומת הדגם הנוכחי מודבר בתוספת של 80 מ״מ לאורך בדגם הסדאן ו-קיצור של 10 מ״מ בדגם ההאצ׳בק יחד עם תוספת של 25 מ״מ לבסיס הגלגלים בשני הדגמים.
נפח תא המטען בדגם הסדאן עומד על 450 ליטר (414 ליטר בדגם היוצא) וניתן לקפל את משענות המושבים מאחור להגדלת הנפח. בדגם ההאצ׳בק הנפח עומד על 358 ליטר (314 ליטר בדגם היוצא) ועם קיפול המושבים מתקבל נפח של 1,026 ליטר.