פולקסווגן ID3
פולקסווגן ID3.
פולקסווגן ID3
פולקסווגן ID3.

במהלך שנת 2020 פולקסווגן ID.3, המשפחתית האצ'בק החשמלית של פולקסווגן, הייתה זמינה לרכישה באירופה רק בדגם Edition 1st, דגם השקה מיוחד עם מפרט אבזור עשיר, מנוע חשמלי בהספק של 204 כ"ס וסוללה בקיבולת נטו של 58kWh. כעת, כל גרסאות הדגם זמינות לרכישה במרבית מדינות אירופה במחירים (בגרמניה) של החל מ-31,500 אירו כולל מע"מ מקומי ועד ל-49,700 אירו למי שממש רוצה להגזים - המחירים הם לפני הטבות שונות הניתנות לרוכשי רכב חשמלי בשוק הגרמני.

 

פולקסווגן ID.3 משווקת עם מבחר של שלוש סוללות בקיבולת (נטו) של 48kWh בדגמי הבסיס, 58kWh בדגמי הביניים ו-77kWh בדגמי הטווח הארוך. טווח הנסיעה בהתאמה עומד על כ-350 ק"מ, 420 ק"מ ו-550 ק"מ, זה משתנה במעט בהתאם לרמת הגימור בהפרשים של ק"מ לפה או לשם. פולקסווגן מספיק הוגנת לציין שבהתאם לצורת השימוש, הטמפרטורה החיצונית ועוד הטווחים הראליים עומדים על 250-350 ק"מ, 300-420 ק"מ או 390-550 ק"מ, בהתאמה.

 

פולקסווגן ID.3
פולקסווגן ID.3 מסמלת למעשה את מותה של הגולף.

בכל הקשור לטעינה, את הסוללה הבסיסית ניתן לטעון באמצעות עמדת טעינה AC ביתית בהספק של עד 7.2kW או באמצעות עמדת טעינה מהירה DC בהספק של עד 100kW. שאר הסוללות מאפשרות טעינה בהספק של עד11kW (תלת פאזי) בטעינה ביתית או 100kW בטעינה מהירה, את סוללות ה-77kWh ניתן לטעון בהספק של עד 125kW בעמדת טעינה מהירה. טעינה מלאה 0-100 אחוז במטען ביתי דורשת המתנה של 7 וחצי שעות, 6 שעות ו-15 דקות ו-7 וחצי שעות, בהתאמה לקיבולת הסוללה. עמדת טעינה מהירה מאפשרת טעינה של עד 80% מקיבולת הסוללה בזמן של 30-35 דקות.

 

פולקסווגן ID3
טווח נסיעה של 350 עד 550 קילומטר.

לרוכשים אפשרות בחירה מבין מספר מנועים בהתאם לקיבולת הסוללה, כולם מותקנים מאחור ומניעים את הגלגלים האחוריים בלבד. עם הסוללה הבסיסית ניתן לקבל מנוע חשמלי בהספק של 150 כ"ס המאפשרת נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.9 שניות, את סוללות ה-58kWh ניתן לקבל עם מנוע 145 כ"ס (9.6 שניות) או 204 כ"ס (7.3 שניות) ואת סוללות ה-77kWh ניתן לקבל רק עם מנוע 204 כ"ס המאפשר נתון תאוצה של 7.6 שניות. בכל הדגמים המהירות המרבית מוגבלת ל-160 קמ"ש.

 

פולקסווגן ID3
פולקסווגן ID3.

פולקסווגן ID.3 הייתה המכונית החשמלית הראשונה של קבוצת פולקסווגן שזכתה לעשות שימוש בפלטפורמת MEB הייעודית לרכב חשמלי, מאז הצטרפו גם הקרוסאובר החשמלי פולקסווגן ID.4, סקודה אניאק ובקרוב תצטרף גם סיאט אל מבחר הדגמים המבוססים על הפלטפורמה הזו, זו כמובן רק ההתחלה שכן עוד השנה תשווק גם פולקסווגן ID.6 שהיא גרסת 7 מושבים לפולקסווגן ID.4 ועוד דגמים רבים נוספים, כולל דגמי הבסיס החשמליים של אודי.

לפולקסווגן ID.3 אורך של 4,262 מ"מ, רוחב של 1,809 מ"מ, גובה של 1,552 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,762 מ"מ. כלומר ארוכה כמו הגולף 8 החדשה, אך רחבה יותר במעט ובעיקר גבוהה יותר ועם בסיס גלגלים ארוך יותר ב-130 מ"מ משמעותיים ההופכים את הדגם למרווח יותר מהגולף לנוסעים מאחור. נפח תא המטען בדגם עומד על 385 ליטר, 5 ליטר יותר מהגולף.

 

פולקסווגן ID3
התבססות יתר על מסכי ומשטחי מגע.

בתא הנוסעים של פולקסווגן ID3 ימצאו הרוכשים את הממשקים החדשים של קבוצת פולקסווגן וזה אומר מעבר משמעותי מאוד למסכי מגע ומשטחי מגע במקום כפתורים פיזיים. כל הביקורות עד עתה לא ממש אהבו את המעבר למשטחי מגע על ההגה במקום כפתורים פיזיים פשוטים, גם לא את השליטה החלקית על בקרת האקלים באמצעות החלקת האצבע על פס מגע בתחתית המסך המרכזי או העובדה שבכדי לשלוט על החלונות האחוריים מעמדת הנהג צריך ללחוץ על כפתור מגע לפני ואז שוב בכדי לחזור לשלוט בקדמיים.

 

פולקסווגן ID3
אווירת הייטק מאופקת.

גם הגולף החדשה הייתה אמורה לקבל את משטחי המגע על גלגל ההגה, אך כאן פולקסווגן עשתה צעד לאחור וציידה את הדגם בכפתורים פיזיים. המעבר הזה הוא רעה חולה בתעשיית הרכב וחלק ומהיצרנים כבר עשו צעד לאחור והחזירו את השליטה הנוחה והפשוטה של ממשק פיזי. זה קשור רק בהנדסת אנוש נכונה יותר ותפעול נוח יותר, זה גם קשור לקשר ישיר לבטיחות. ביום שיהיה אפשר לסמוך ב-100% על מערכות הנהיגה האוטונומית יהיה אפשר לעבור בבטחה לממשקים מבוססי מגע.

 

פולקסווגן ID3
בשלב זה ההימור של פולקסווגן השתלם שכן ה-ID3 זוכה להצלחה באירופה.

מעבר לכך נמצא שפע של אבזור נוחות ובטיחות (בהתאם לרמת הגימור), כגון תאורת Matrix LED מתקדמת, פס תאורה ID.Light בקו המחבר בין השמשה הקדמית לדשבורד עבור התראות שונות, תצוגה עילית בטכנולוגיית מציאות רבודה, משטח טעינה אלחוטי, מולטימדיה "10.1 עם תפעול קולי, מערכת Travel Assist עם בקרת שיוט אדפטיבית ושמירה על מרכז הנתיב הפועלת בכל טווח המהירויות ועושה שימוש במידה ממערכת הניווט והמצלמות להתאמת מהירת הנסיעה, כגון האטה לפני צמתים וכיכרות, מערכת חירום שתעצור את הרכב בבטחה בצד הדרך ותיצור קשר עם מוקד חירום במידה והמערכת מזהה מצב בו הנהג לא נמצא בשליטה על הרכב ולא מגיב לכל ההתראות, אפליקציה סלולרית לאיתור הרכב, פתיחה/נעילה מרחוק, הפעלה מרחוק של בקרת האקלים ועוד.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.