בחודש נובמבר האחרון Aion, של GAC הסינית, חשפה את דגם Aion LX Plus שהוא הגרסה המעודכנת של הקרוסאובר החשמלי הבכיר של החברה Aion LX. כעת, Aion החלה בשיווק הדגם בשוק הסיני כאשר גולת הכותרת של הדגם היא הגרסה הבכירה הנקראת Thousand Miles עם טווח נסיעה מוצהר של 1008 ק"מ, בתקן CLTC הסיני, המושג באמצעות סוללה בקיבולת ענק של 144kWh.
זה לא חדש שרכבים חשמליים, כמו רכבי בעירה פנימית, לא מצליחים להשיג את טווח הנסיעה הרשמי לפי התקן והשאלה היא עד כמה גדול ההפרש בין הטווח המוצהר לבין הטווח במציאות. בכדי לבחון את זה, מספר כתבים בסין יצאו לדרך עם גרסת Thousand Miles של GAC LX Plus במתווה בינעירוני ועירוני ובדקו את טווח הנסיעה בפועל.
לפי המבחן המבחן של הצוות, בנסיעה בינעירונית במהירות ממוצעת של 90 קמ"ש הושג טווח נסיעה של 694 ק"מ ובנסיעה עירונית במהירות ממוצעת של 30 קמ"ש הושג טווח נסיעה של 807 ק"מ. יש לציין כי הטווח הבינעירוני נמדד בנסיעה מסוללה מלאה עד ל-5% ובנסיעה העירונית הרכב נסעה מרחק של 100 ק"מ בלבד והטווח הוא חישוב ביחס לאנרגיה שנצרכה, בכל זאת, לנהוג 800 ק"מ במהירות של 30 קמ"ש זה עניין של מעל ל-26 שעות, לא מעשי במיוחד.
ההפרש לעומת הטווח המוצהר הוא משמעותי מאוד ואם ניקח את חישוב הטווח הממוצע בתקן CLTC שהוא מחושב לפי 35% כביש מהיר ו-65% עירוני אז לדגם טווח משולב של 764 ק"מ כלומר טווח הנסיעה בפועל הוא 76% מהטווח המוצהר. יחסית לתקן WLTP הנתון הזה יעמוד על בין 85-90 אחוז, נתון ממוצע למדי.
Aion LX Plus משווק בשלוש גרסאות שונות (המחיר לאחר הטבה ממשלתית, הטווח בתקן NEDC):
Aion LX Plus 80:
- סוללה: 93.3kWh
- טווח: 650 ק"מ
- הנעה: קדמית
- הספק: 240 כ"ס ו-35.6 קג"מ
- 0-100 קמ"ש: 7.8 שניות
- מחיר בסין: $45,030
Aion LX Plus 80D:
- סוללה: 93.3kWh
- טווח: 600 ק"מ
- הנעה: כפולה
- הספק: 480 כ"ס ו-71.3 קג"מ
- 0-100 קמ"ש: 3.9 שניות
- מחיר בסין: $51,790
Aion LX Plus Thousand Miles:
- סוללה: 144kWh
- טווח: 1008 ק"מ
- הנעה: קדמית
- הספק: 240 כ"ס ו-35.6 קג"מ
- 0-100 קמ"ש: 7.9 שניות
- מחיר בסין: $72,200
GAC Aion LX Plus הוא קרוסאובר חשמלי גדול יחסית עם אורך 4,832 מ"מ, רוחב של 1,935 מ"מ, גובה של 1,685 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,920 מ"מ . הדגם השוק לראשונה בסין בסוף שנת 2019 ודגם Plus הוא מתיחת פנים מקיפה לדגם עם עיצוב מעודכן, מערכת מולטימדיה חדשה העושה שימוש בשבב קוואלקום 8155 מתקדם וסוללות ליתיום-יון חדשות העושות שימוש "בספוג סיליקון" באלקטרודה המאפשר טעינה מהירה יותר, בהספק של עד 480kW, לצד השפעה נמוכה יותר של זרם הטעינה על אורך החיים של הסוללה. לסוללה הזו צפיפות אנרגטית של 204Wh/kg, לא נתון מרשים במיוחד.