אם לא הייתם מבין ה-30 הראשונים שרכשו את דגם הביצועים החשמלי איוניק 5N במכירה המוקדמת שהחלה לפני כחודשיים במחיר של 399,900 שקל, כעת תאלצו לשלם על הדגם מחיר גבוה יותר משמעותית של 439,990 שקל.
יונדאי איוניק 5N בקצרה:
- הספק קבוע של 609 כ"ס והספק זמני של 650 כ"ס
- 0-100 קמ"ש ב-3.5 שניות או 3.4 שניות בהתאמה
- מצב המדמה העברת הילוכים ורעש מנוע
- מצב דריפט נשלט ובקרת סוללה לביצועים אופטימליים
- בולמים אדפטיביים והנמכת מרכב של 20 מ"מ
- סוללה 84kWh, טווח נסיעה 448 ק"מ
- טעינה מהירה 10-80%: 240kW בזמן של 18 דקות
את כל הפרטים על האיוניק 5N תוכלו לקרוא בקישור על המכירה המוקדמת של הדגם בישראל, אז נעשה את זה קצר: לאיוניק 5N מערכת הנעה חשמלית כפולה עם שני מנועים חשמליים בהספק כולל של 609 כ"ס ומומנט מרבי של ומומנט מרבי של 75.4 קג"מ, במצב זה לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.5 שניות ומהירות מרבית של 258 קמ"ש. שימוש בבקרת יציאה מהמקום או לחיצה על כפתור N Grin Boost שעל ההגה תעלה את ההספק המרבי ל-650 כ"ס ואת המומנט המרבי ל-78.5 קג"מ, למשך של עד 10 שניות, ובמצב זה לדגם נתון 0-100 קמ"ש של 3.4 שניות.
פלטפורמת E-GMP עליה מבוססת האיוניק 5N זכתה למקצה שדרוגים הכולל חיזוקי שלדה לטובת הגדלת ההתנגדות לפיתול, הותקנו תותבים קשיחים יותר לזרועות המתלים, מערכת בלימה משודרגת (4 בוכנות וצלחות בקוטר 400 מ"מ מלפנים), בולמים אדפטיביים עם קפיצים קשיחים יותר והנמכת מרכב של 20 מ"מ, דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני e-LSD הותקן מאחור, מפסק הסרנים הורחב ב-50 מ"מ לשיפור היציבות הכיוונית ומערכת בקרת טמפרטורה מתקדמת לסוללה תאפשר לכם לנצל את מלוא פוטנציאל הביצועים של מערכת ההנעה, כולל מצב הכנת סוללה למקצה דראג או לנהיגת מסלול. לרשות הנהג שליטה על עוצמת הבלימה הרגנרטיבית המאפשרת בדגם האטה עוצמתית של עד 0.6G ובנוסף לכך מערכת הבלימה מאפשרת לחיצה על הבלם ברגל שמאל כאשר דוושת התאוצה עדיין לחוצה כדי לא לאבד זמן בנהיגת מסלול.
במסך המולטימדיה תמצאו עמוד N Mode ייעודי המאפשר בחירה מבין מספר מצבי N מיוחדים:
- N e-Shift - הדמיית החלפת הילוכים על ידי שליטה במומנט המנועים כולל הדמייה של קו אדום ומגביל סל"ד.
- N Grin Boost - תגבור ההספק מ 609 כ“ס ל- 650 כ“ס למשך 10 שניות.
- N Drift Optimiser - מסייע על שמירת זווית ההחלקה (“דריפט”) על ידי יצירת איזון בין המערכות השונות (בקרת יציבות ואחיזה) תוך כדי מתן מענה לפעולות הנהג בזמן אמת.
- N Launch Control - בקרת יציאה מהמקום שתאפשר לכם להשיג נתון 0-100 קמ"ש של 3.4 שניות.
- N Torque Distribution - חלוקת המומנט בין הסרן הקדמי והאחורי ב-10 דרגות שונות (עד 100% לציר האחורי).
- N Battery Preconditioning - פעולה זו מאפשרת להפיק מקסימום ביצועים על ידי הגדרת יעד הטמפרטורה של הסוללה. קיימים שני מצבים לבחירה: מצב Drag למקסימום כוח והאצה אופטימלית ומצב Track לניהול אנרגיה לשימוש ממושך במסלול.
חלל תא הנוסעים ממשיך את האווירה הספורטיבית של החוץ עם מושבי באקט אוחזים בריפוד עור משולב באלקנטרה, גלגל הגה ספורטבי עם כפתורים ייעודיים לשליטה על מצבי הנהיגה, בוסט ועוד, קונסולה מרכזית קבועה לתמיכה בברך ימין ושפע של תצוגת ביצועים בלוח המחוונים או במערכת המולטימדיה.
מפרט האבזור של האיוניק 5N כולל, בין היתר: בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות לאחור, מערכת שמע של BOSE, משטח טעינה אלחוטי, תאורת LED מלאה, מולטימדיה "12.3 עם צימוד אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, חיישני תאורה וגשם, חיישני חניה היקפיים, חימום לכל המושבים ואוורור לאלו הקדמיים, דלת תא מטען חשמלית, מפתח חכם, לוח מחוונים דיגיטלי "12.3, בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז הנתיב, בלימה אוטונומית, מערכת חניה אוטומטית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, ניטור שטח מת אקטיבי עם תצוגת שטח מת בלוח המחוונים, בקרת ערנות נהג, מערכת למניעת שיכחת ילדים במושב האחורי, אור גבוה אוטומטי, ניטור תנועה חוצה מלפנים ומאחור עם בלימה אוטונומית, מגביל מהירות משולב בזיהוי תמרורים, מערכת יציאה בטוחה ועוד.
לאיוניק 5N אורך של 4,715 מ"מ, רוחב של 1,940 מ"מ, גובה של 1,585 מ"מ, בסיס גלגלים של 3,000 מ"מ ונפח תא מטען של 480-1,540 ליטר. הדגם מצויד בחישוקי "21 הלובשים צמיגי פירלי P-Zero בפיתוח ייעודי לדגם. לאיוניק 5N משקל עצמי של 2,230 ק"ג.