כאשר יונדאי השיקה את האיוניק 5 בקוריאה ובאירופה היא ציידה את גרסת הטווח הארוך של הדגם בסוללה עם קיבלות של 72.6kWh המאפשרת לגרסאות ההנעה אחורית של הדגם להישג טווח נסיעה של 481 ק"מ בתקן WLTP. הגרסה לשוק האמריקאי של האיוניק 5 לעומת זאת תעשה שימוש בסוללה גדולה בקיבלות של 77.4kWh, אותה סוללה שאפשר למצוא בדגם המקביל מבית - קיה EV6.
לא ברור לנו מדוע יונדאי לא התקינה מראש את הסוללה הגדולה יותר שהוצגה עם קיה EV6 רק מספר חודשים לאחר תחילת השיווק של האיוניק 5, אך לפי דיווחים בתקשורת הקוריאנית בקרוב כבר לא יהיה הבדל כזה בין הדגמים שכן בכוונתה של יונדאי להשיק בחודש מרץ הקרוב את האיוניק 5 עם הסוללה המשופרת של 77.4kWh. המשמעות של זה היא שטווח הנסיעה של הדגם צפוי לגדול לכ-515 ק"מ.
האם הפרש של 34 ק"מ הוא משמעותי? לא ממש. זו בסך הכל תוספת של 7% לטווח הנסיעה, לסגנון הנהיגה שלכם השפעה גדולה הרבה יותר על טווח הנסיעה, מה גם שטווח נסיעה של 481 ק"מ הוא מעל ומעבר לכל מה שצריך בשימוש יום יומי ואם לדוגמה תבחרו ברמת גימור עלית הגבוהה עם חישוקי "20 במקום "19, אתם גם כך למעשה בחרתם להפחית מראש כ-30 ק"מ מטווח הנסיעה.
מתי נוכל לפגוש בישראל באיוניק 5 עם הסוללה הגדולה יותר? זה כנראה יקרה השנה אך לא ברור בשלב זה מתי שכן גם כך יש לא מעט בעיות זמינות של הדגם. כמובן שגם צריך לקחת בחשבון שלא מדובר בהודעה רשמית בשלב זה כך שנאלץ להמתין עד שזה יקרה בפועל.