טויוטה, הונדה וניסאן, שסבלות מירידה חדשה במכירות בשוק המקומי, הוציאו אזהרה לממשלת יפן.
ממשלת יפן נהגה לתת סבסוד ממשלתי לרכבים מתוצרת מקומית, בכדי לעודד את רכישתם ובכך לאפשר ליצרניות היפניות להמשיך ולייצר במדינה. במהלך השנה, בעקבות התחזקותו של הין מול הדולר יחד עם צמצום ניכר בסובסידיה הממשלתית, ירדו מכירות הרכב בחודש האחרון ביפן בכ- 27% לעומת שנה שעברה.
כל היצרנים היפנים ספגו ירידה חדשה במכירות בחודש אוקטובר האחרון. טויוטה ירדה בכ-24.2%, הונדה ירדה בכ-29.9% וניסאן ירדה בלא פחות מ-30.6%. טויוטה הצהירה שאם הממשלה לא תנקוט בצעדים לשיפור המצב, היא תחל במעבר של חלק מהייצור למדינות אחרות כמו תאילנד או סין. נשיא טויוטה, אקידו טויודה, אמר בחודש שעבר, שהמצב הנוכחי מסכן את תעשיית הרכב המקומית.
החשיבות של מפעלי הייצור המקומיים של יצרניות הרכב היפניות, הוא בעל חשיבות עליונה עבור הממשלה. לעבוד בטיוטה ביפן, מקביל לעבודה בחברת החשמל בישראל, כלומר עבודה בטוחה עם תנאים מופלגים ושכר נאה.