ראם 1500 REV החשמלי
ראם 1500 REV.
ראם 1500 REV החשמלי
ראם 1500 REV.

ראם חושפת בתערוכת ניו יורק את הראם 1500 REV, הטנדר החשמלי הראשון של ראם אשר יתחרה לקראת סוף 2024 בשברולט סילברדו EV, פורד F-150 לייטנינג ועוד. ראם 1500 REV הוא רק קדימון למגוון רחב של רכבים מסחריים חשמליים ייעודיים אותם קבוצת סטלנטיס תשיק בשנים הקרובות. 

 

ראם 1500 REV הוא הרכב הראשון בקבוצת סטלנטיס המבוסס על פלטפורמת STLA Frame, שלדת הסולם הייעודית לרכבים מסחריים חשמליים בארכיטקטורת 800V המאפשרת טעינה אולטרה מהירה בהספקים של עד 350kW כך שבזמן של 10 דקות טעינה ניתן להוסיף כ-180 ק"מ לטווח הנסיעה. 

 

ראם 1500 REV
טווח נסיעה של מעל ל-800 קילומטר.

נתוני טעינה דומים יש גם לסילברדו EV, לדוגמה, אך מה שאין למתחרים זו סוללה בקיבולת ענק של 229kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה יוצא דופן של 805 ק"מ בתקן EPA האמריקאי, המחמיר יותר מתקן WLTP האירופי. קחו בחשבון שעדיין לא מדובר בנתון רשמי סופי, כך שסביר להניח שהנתון יהיה קצת גבוה יותר. 

 

לשם ההשוואה, לשברולט סילברדו EV טווח מרבי של כ-644 ק"מ, לריביאן R1T טווח מרבי של 528 ק"מ ולפורד F-150 לייטנינג טווח מרבי של 515 ק"מ, למעשה הדגם היחיד שאמור להציב לראם 1500 REV תחרות בתחום הטווח הוא הסייברטראק של טסלה עם טווח זהה של 805 ק"מ. כמובן שיש לקחת בחשבון שאלו רכבים שלרוב משמשים לגרירה לה השפעה שלילית של עשרות אחוזים על טווח הנסיעה. 

 

ראם 1500 REV
מקום מרווח מאוד לחמישה נוסעים.

רוכשי הדגם יוכלו לבחור גם בסוללה קטנה יותר, יחסית כמובן, בקיבולת של 168kWh וזו תאפשר לדגם טווח מספק של 563 ק"מ. דרך אגב, אם טווח של 805 ק"מ לא מספיק לכם, ראם מתכננת להשיק בהמשך את דגם 1500 REV XR עם טווח נסיעה גדול אף יותר אך בשלב זה החברה לא מוסיפה פרטים על גרסת האקסטרה ריינג' הזו. 

 

ראם 1500 REV בעל טווח נסיעה יוצא דופן, אך מערכת ההנעה החשמלית בה הוא מצויד קצת יותר סטנדרטית, בהשוואה למתחרים, אך אף אחד לא צריך להתלונן על רכב עם שני מנועים חשמליים בהספק כולל של 654 כ"ס ומומנט מרבי של 85.6 קג"מ המאפשרים להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.6 שניות. לכל מנוע בדגם הספק של 350 כ"ס כאשר המנוע הקדמי ניתן לניתוק מלא בכדי לחסוך בצריכת האנרגיה וזה האחורי מחובר לדיפרנציאל מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית. 

 

ראם 1500 REV
ראם 1500 REV.

מערכת ההנעה של הדגם מאפשרת כושר גרירה של 6.35 טון וכושר העמסה של 1,220 ק"ג ואם אתם צריכים לחצות מעבר מים, תוכלו לעשות זאת בבטחה עד לגובה של 61 ס"מ. אלו נתונים טובים משמעותית מהנתונים של המתחרים הישירים ונתונים מרשימים בפני עצמם לכל טנדר מסדר הגודל של הראם 1500 REV. 

 

הדגם מצוידת בטכנולוגיה המאפשרת את חיבור הסוללה לרכבים אחרים או לרשת החשמל כך שניתן לעשות שימוש בסוללה להפעלת מרבית מכשירי החשמל בבית בזמן הפסקת חשמל (עד 10.8kW). בתא המטען תמצאו מספק שקעי חשמל המאפשרים הפעלת מכשירי חשמלי חיצוניים בהספק של עד 7.2kW ובתא המטען הקדמי, בנפח מרשים של 425 ליטר, ישנם עוד מספר שקעים המאפשרים הפעלת מכשירי חשמל בהספק של עד 3.6kWh. 

 

ראם 1500 REV החשמלי
ראם 1500 REV - הטנדר החשמלי הראשון של ראם.

מה שמייחד את פלטפורמת STLA Frame לעומת דגמי ראם הרגילים זה מתלה אחורי רב חיבורי לעומת קפיצי סלילים פשוטים בשאר הטנדרים של ראם. זה תורם לא רק להתנהגות כביש טובה יותר אלא גם לנוחות נסיעה גבוהה יותר, המושגת גם בזכות השימוש בקפיצי אוויר ובולמים אדפטיביים בכל פינות הדגם. מעבר לנוחות המשופרת, קפיצי האוויר מאפשרים את שינוי גובה המרכב ולרשות הנהג בחירה מבין 5 מצבים שונים, כולל מצב כניסה/יציאה, מצד כביש מהיר המנמיך עוד יותר את המרכב, מצד רגיל ועוד שני מצבי שטח המגדילים את מרווח הגחון.

 

2024 ראם 1500 REV
ראם 1500 REV.

בתחום הבטיחות, ראם 1500 REV מצויד במערכות נהיגה אוטונומיות המאפשרות במצבים מסוימים נהיגה ללא צורך באחיזה בהגה על הכביש המהיר וכן מערכת חניה אוטומטית מתקדמת התומכת בחניה עם נגרר. כל זה כמובן לצד מגוון מערכות מוכרות כגון בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז נתיב, ניטור שטח מת כולל תנועה חוצה מאחור, בלימה אוטונומית, מערך מקיף מאוד של מצלמות ועוד. 

 

תא הנוסעים מספק מרווח גדול ל-5 נוסעים הוא מצויד בשפע של מסכים, כולל מרכזי אנכי בגודל "14.5, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "12.3 ועד מסך אופציונלי עבור הנוסע בגודל של "10.25 דרכו ניתן לשלוט על המדינה, מערכת הניווט ואף לצפות במצלמות החיצוניות בכדי לסייע לנהג. אם זה לא מספיק מסכים, אז תדעו שיש גם תצוגה עילית בגודל "10 ואופציה למראה מרכזית דיגיטלית מבוססת מצלמה. 

 

ראם 1500 REV
ראם 1500 REV.

למרות שפע המסכים בראם לא ויתרו על כפתורים פיזיים נגישים אותם ניתן למצוא בעיקר מסביב למסך המרכזי, זה כנראה עבור הלקוחות היותר שמרניים של המותג שכן, לדוגמה, מלפנים תמצאו לא פחות משישה שקעי USB, שלושה טייפ C לרוכשים המודרניים יותר ושלושה טייפ A למיושנים יותר. בצעד לא מוצלח במיוחד, אם תעשו שימוש במשטחי הטעינה תחסמו למעשה את הגישה לשקעים האלו אך לפחות יש חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 8

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.