לראם יש אמנם את סדרת 1500 כסדרת הטנדרים הקלה של המותג, אך זו סדרה קלה רק במונחים אמריקאים שכן עדיין מדובר במפלצת גדולה באורך של 5.92 מטר - בגרסתו הקצרה!. בניגוד למתחרות הישירות שלה, כמו פורד ושברולט, ראם כבר כמה עשורים ללא טנדר קל בהיצע, טנדר בסגנון של טויוטה טאקומה, פורד ריינג'ר או שברולט קולורדו, אך כעת כל זה משתנה עם חשיפתו הראשונה של הראמפייג' (Rampage), הטנדר הקל והחדש של ראם.
בשלב זה מדובר רק בחשיפה ראשונה של הדגם, החשיפה המלאה תתרחש רק בהמשך השנה. שוק הטנדרים הקלים בארה"ב פורח בשנים האחרונות כך שמדובר בדגם חשוב עבור ראם שכלל לא נמצאת בסגמנט הזה ובמקביל, מדובר בדגם שפותח עבור המותג שווקים גלובליים חדשים כמו השוק הדרום אמריקאי חובב הטנדרים.
ראם ראמפייג' ישווק בשוק האמריקאי עם מנוע 2.0 ליטר טורבו המייצר הספק מרבי של 270 כ"ס ומומנט מרבי של 40.7 קג"מ. זה אותו מנוע "הוריקן" החדש של קבוצת סטלנטיס אותו אנחנו מכירים מג'יפ רנגלר, לדוגמה. ראם מספקת רק רמזים על תא הנוסעים, שם נמצא מערכת מולטימדיה Uconnect 5 עם מסך מגע "10.25 לצד לוח מחוונים דיגיטלי ועוד.
מוקדם יותר השנה ראם חשפה את ה- REV 1500, הטנדר החשמלי הראשון של המותג והשנה, החברה תחשוף עוד טנדר נוסף למותג, ראם דקוטה שישווק עם הנעה חשמלית מלאה או עם מנועי בנזין. צריך להודות שבשלב זה לא ברור אם מדובר בדגם שונה מהראמפייג' או באותו הדגם רק עם שם שונה בהתאם לשוק היעד.
לייתר דיוק, הראמפייג' הוא לא הטנדר הקל הראשון של המותג, לפני כ-40 שנה המותג, שאז היה תחת דודג', השיק טנדר קל על בסיס שלדה אחודה שנשא שם זהה. דגם זה לא זכה להצלחה וכשנתיים לאחר תחילת השיווק הדגם הוסר מהמדפים.