אלפין, מותג מכוניות הספורט של רנו, מציג את הקונספט החשמלי אלפין A290_β שיוצג כבר בשנה הבאה כדגם ייצור בשם אלפין A290 (ה-β מציין כי מדובר בגרסת בטא). לא תתקשו לזהות שהאלפין A290 היא הוט האצ' המבוססת על רנו 5 החשמלית, שתוצג גם היא בשנה הבאה כמחליפה של רנו זואי.
בעוד שרנו 5 תשווק כסופרמיני 5 דלות האצ'בק, אלפין הפכה את ה- A290 לסופרמיני 3 דלתות במראה אגרסיבי וספורטיבי במיוחד, האם כך יהיה גם דגם הייצור הסופי? נאלץ להמתין ולגלות אך אין ספק שכפי שרנו 5 החשמלית היא גרסת רטרו לרנו 5 המקורית, האלפין A290 היא גרסת רטרו לרנו R5 טורבו המיתולוגית.
כמו רנו 5, גם האלפין A290 תתבסס על פלטפורמת CMF-B EV של רנו, גרסה לפלטפורמת CMF-B שעברה התאמה לרכבים חשמליים אשר תשרת את כל הדגמים החשמליים הקומפקטיים של הברית רנו-ניסאן-מיצובישי. בניגוד לאותה רנו 5 טורבו בה המנוע היה מאחורי הנהג, ברנו 5 וגם באלפין A290 המנוע החשמלי יהיה בחזית וההנעה קדמית בלבד.
כיאה למותג, העיצוב החיצוני, תא הנוסעים עם מושב נהג מרכזי, גלגל הגה המרכז את כל כפתורי השליטה החשובים וגם כפתור ה- OV - Overdrive המספק בוסט רגעי למשך 10 שניות, כולם נעשו בהשראת עולם המרוצים ומכוניות הספורט. כמובן שלא מדובר רק בצד הויזואלי, באלפין מבטיחים שהמכונית תספק לנהג את כל מה שאפשר לצפות לו מהוט האצ'בק, גם אם יש לה הנעה חשמלית.
אלפין לא מספקת נתונים לגבי יחידות ההנעה החשמליות של הדגם, אך אם לקליאו RS יש מנועים בהספקים של 200-220 כ"ס אנחנו בהחלט יכולים לצפות שמכאן הדגם יתחיל, לרנו כבר יש מנוע חשמלי כזה המותקן במגאן E-TECH החשמלית, שם מדובר במנוע בהספק של 220 כ"ס ומומנט מרבי של 30.6 קג"מ, כמובן שלא נתנגד לגרסאות חזקות עוד יותר, במיוחד כאשר הדגם יצויד במערכת אקטיבית לחלוקת מומנט שתאפשר לנצל את הכוח הזה בצורה טובה יותר במיוחד כאשר מדובר ברכב הנעה קדמית. בדגם הקונספט, דרך אגב, מותקנים על הציר הקדמי שני מנועים חשמליים אז תשכחו מזה, זה ממש לא מה שנפגוש בדגם הייצור.
באלפין התקינו בדגם בולמים עם מעצורים הידראוליים, במקום גומי (כמו בדגמי סיטרואן). באופן עקרוני, מעצורים הידראוליים מאפשרים גמישות גדולה יותר בתכנון וכיול הבולמים של הרכב, זה חשוב בכל רכב אך עוד יותר ברכב חשמלי עם סוללות כבדות ועוד יותר מכך ברכב קטן עם בסיס גלגלים קצר. בנוסף לכך, הדגם ישווק עם צמיגים בפיתוח ייחודי של מישלין עבור אלפין (צמיגי OE), אלו יולבשו על חישוקי "19 בעיצוב ייחודי.
האלפין A290 תהווה מתחרה, בכירה יותר, לאבארט 500 החשמלית שהוצגה מוקדם יותר השנה.