קרסו מוטורס משיקה בישראל את מותג אלפין, מותג מכוניות הספורט של רנו שקם לתחייה בשנת 2017 ועשה זאת עם ה- A110 החדשה שנושאת את השם של מכונית הכביש המקורית של אלפין ששווקה בשנות השישים של המאה הקודמת. כעת, גם אנחנו נוכל להנות ממכונית הספורט אלפין A110 המתחרה בעיקר מול הקאיימן של פורשה. אלפין A110 תשווק בישראל בכל גרסאות הדגם, החל מ-A110 הבסיסית ועד לדגם מכוון המסלול A110 R.
אם אתם חובבי נהיגה וניהוג, אין ספק שכבר שמעתם על האלפין A110, אם לא אז נספר לכם כי מדובר במכונית ספורט שעוקבת באדיקות אחר "ספר הוראות" לאיך מייצרים ומתכננים מכונית ספורט מהנה לנהיגה, משקל קל, מנוע מרכזי, הנעה אחורית ותכנון מופקד של המתלים, רצוי עם עצמות עצה כפולות מלפנים ומאחור וזה, בדיוק מה שיש לאלפין A110 להציע.
נכון שלדגם אין תיבת הילוכים ידנית שהיא סעיף באותו ספר, אך הבחירה בתיבת DCT עם 7 הילוכים נעשתה גם היא משיקולי משקל וכך גם הוויתור על דיפרנציאל מוגבל החלקה שהיה מוסיף עוד משקל. שימוש נרחב מאוד באלומיניום והקפדה על פרט ופרט, אפשרו לאלפין לייצר מכונית במשקל נוצה של 1,110 ק"מ בלבד. משקל קל מאפשר לעשות שימוש במנוע קל וזה של האלפין A110 נלקח ישירות מהמגאן RS, מנוע 1.8 ליטר טורבו המייצר בדגם הספק מרבי של 252 כ"ס ומומנט מרבי של 32.6 קג"מ המתקבל בין 2,000–5,000 סל"ד.
על הנייר אלו לא נתונים מרשימים אך בשילוב עם המשקל הנמוך ותיבת DCT מהירה זה מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 4.5 שניות ולמהירות מרבית של 250 קמ"ש. רק לשם ההשוואה, אותו מנוע במגאן RS מייצר 300 כ"ס ו-42.8 קג"מ אך על משקל של 1,522 ק"ג זה מספיק רק ל-5.7 שניות. בכלל, באלפין העדיפו רצועת כוח רחבה יותר על פני נתוני הספק/מומנט גבוהים יותר.
מאז שהדגם הושק ועד היום אלפין יצרה משפחה של גרסאות שונות לדגם, A110 הבסיסית, A110S עם כיול שונה/קשיח יותר למתלים ומנוע בהספק של 300 כ"ס ו-34.7 קג"מ המאפשר נתון 0-100 קמ"ש של 4.2 קמ"ש, A110 GT המהודרת שהיא שילוב של A110 הבסיסית עם המנוע של דגם S ונוחות משופרת (מושבים נוחים יותר) יחד עם גימור יוקרתי יותר לתא הנוסעים ודגם הקצה מכוון המסלול A110 R עם שדרוגים אווירודינמיים והפחתת משקל נוספת המאפשרת לדגם לרשום נתון 0-100 קמ"ש של 3.9 שניות.
המשקל הקל של הדגם מאפשר לעשות שימוש בצמיגים צרים יחסית, רק 205/40ZR18 מלפנים בדגם הבסיס או 215/40R18 בשאר הגרסאות וזה, יחד עם העובדה שהמנוע מרכזי, תורם מאוד לשיפור תחושת ההיגוי שכן אין צורך בתגבור משמעותי של ההיגוי. למה עוד תורם המשקל הנמוך? לכיול המתלים כמובן. כאשר אין צורך לתמוך במשקל גבוה אפשר להתקין בולמים על הצד הרך יותר שיודעים מצד אחד לשמור על קשר רציף עם האספלט גם במפגש עם שיבושים וכן, גם לשמור על נוחות נסיעה טובה שלא מענישה את הנהג בכל מפגש עם מפגע בכביש. כמובן שגם העבודה כי מדובר ברכב קטן תורמת למשקל הנמוך - לדגם אורך של 4.18 מטר, רוחב של 1.80 מטר, גובה של 1.25 מטר ובסיס גלגלים של 2.42.
בכל גרסאות הדגם נמצא אבזור כגון מולטימדיה "7 עם הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, מפתח חכם, תאורת LED מלאה, לוח מחוונים דיגיטלי, בקרת אקלים, מושבי באקט אוחזים ועוד. מה שלא נמצא אלו מערכות בטיחות מתקדמות ולכן הדגם, כמו מכוניות ספורט רבות כיום, מצויד במערכת התרעה בהתקנה מקומית.
את אלפין A110 S תוכלו לרכוש גם עם חבילת אירו (Aero) הכוללת מפצל זרימה קדמי וספוילר מקרבון לשיפור כוח ההצמדה, צמיגי מישלין CUP 2 דביקים יותר וכן מגביל מהירות העומד על 275 קמ"ש לעומת 260 קמ"ש בדגם S הרגיל. אלפין A110 R מכוונת המסלול כולל שלל שדרוגים אווירודינמיים לשיפור כוח ההצמדה, מושבי מרוץ קלים יותר עם 6 נקודות עיגון, גג ומכסה מנוע מקרבון להפחתת משקל, מערכת בלימה משודרגת של ברמבו ועוד. לאור העבודה שהחל משנת 2024 אלפין תחל לשווק מכוניות חשמליות בלבד, אם יש לכם את הממון האלפין A110 היא מכונית מהסוג של לקנות ולשמור, לתמיד. 2023 אלפין A110 - מפרט טכני מלא להורדה.
אלפין A110 מחירון:
אלפין A110 - מחיר 480,000 שקל
אלפין A110 GT - מחיר 550,000 שקל
אלפין A110 S - מחיר 580,000 שקל
אלפין A110 S אירו - מחיר 620,000 שקל
אלפין A110 R - מחיר 720,000 שקל