תמונות ממשרד הפטנטים מספקת לנו הצצה ראשונה אל סיטרואן C5 איירקרוס החדש, דור שני לקרוסאובר הקומפקטי של סיטרואן המקביל לפיג'ו 3008 החדש כאשר שני הדגמים יחלקו את אותה הפלטפורמה, טכנולוגיה ויחידות הנעה.
באוקטובר אשתקד סיטרואן חשפה קונספט לדור השני של ה- C5 איירקרוס וכפי שאתם יכולים לראות, גרסת הייצור של הדגם שומרת די באדיקות על העיצוב של הקונספט, למעט שינויים מתבקשים במעבר מדגם קונספט לגרסת ייצור.

אם גרסת הייצור שומרת גם על המידות החיצוניות של הקונספט, אז ל- C5 איירקרוס החדש ארוך של 4.65 מטר כך שהוא ארוך יותר משמעותית ב-150 מ"מ מהדגם היוצא ו-100 מ"מ מפיג'ו 3008 החדש, אך קצר יותר ב-140 מ"מ מפיג'ו 5008 החדש. למעשה, הדגם צפוי להיות זהה בגודלו לאופל גרנדלנד החדש, כך שבסיס הגלגלים צפוי לעמוד על 2.78 מטר, תוספת של כ-50 מ"מ לעומת הדגם היוצא.

כמו פיג'ו 3008 החדש, גם סיטרואן C5 איירקרוס החדש מבוסס על פלטפורמת STLA Medium ולא נופתע אם הדגם ישווק עם אותן יחידות הנעה של ה-3008, כלומר גרסת בנזין עם מנוע 1.2 ליטר טורבו החדש של קבוצת סטלנטיס בהספק של 136 כ"ס עם סיוע חשמלי 48V ותיבת 6 הילוכים כפולת מצמדים לצד שלוש גרסאות הנעה חשמליות: הנעה קדמית 210 כ"ס עם סוללת 73kWh או הנעה כפולה 320 כ"ס עם אותה סוללה וגרסת טווח ארוך עם מנוע קדמי 230 כ"ס וסוללת 98kWh. טווח הנסיעה של הגרסאות החשמליות יעמוד על כ-520 ק"מ עד כ-700 ק"מ.