לינק אנד קו Z02
לינק אנד קו Z02 (בסין לינק אנד קו Z20)
לינק אנד קו Z02
לינק אנד קו Z02 (בסין לינק אנד קו Z20)

בשוק הסיני הוא ישווק כ- לינק אנד קו Z20 אך באירופה, שם הוא יוצג בחודש הבא במסגרת תערוכת פריז, הדגם ישווק כ- לינק אנד קו Z02 כדי לשמור על רצף השמות של המותג. בחסות המשרד הסיני לרישום רכב חדש, אנחנו זוכים כעת לקצת תמונות ופרטים על הקרוסאובר קופה החשמלי הראשון של Lynk & Co. 

 

פרסומת יונדאי וניו

אתם לא טועים, לינק אנד קו Z02 בהחלט נראה כמו גרסת קופה של זיקר X. אם נסתכל על שפת העיצוב העדכנית של זיקר ועל זו של לינק אנד קו, נדמה כי בקבוצת ג'ילי בחרו להעניק לדגמי זיקר שפת עיצוב חדשה אותה פגשנו לראשונה בזיקר 007 ואת שפת העיצוב של זיקר פשוט להעביר לדגמי לינק את קו. מבולבלים? אל תהיו. תעשיית הרכב הסינית עובדת בקצב מהיר שאנחנו לא מכירים מתעשיית הרכב המסורתית, אין ממש סנטימנטים לשפת עיצוב, מורשת (שאין ממש) או זהות מותגית ואם צריך לשנות עיצוב כדי למכור יותר? הם פשוט עושים את זה גם אם עברה רק שנה מהצגה של שפת עיצוב חדשה. להזכירכם, לדוגמה, זיקר 001 נולדה בכלל כדגם קונספט של לינק אנד קו וכשנה לאחר הצגת הקונספט פתאום הדגם הפך לדגם הראשון של זיקר.

 

2025 לינק אנד קו Z02
לינק אנד קו Z02.

לדגם אורך של 4460 מ"מ, רוחב של 1845 מ"מ, גובה של 1573 מ"מ ובסיס גלגלים של 2755 מ"מ, דומה מאוד בגודלו לזיקר X עם הבדלים של מ"מ בודדים לכאן או לשם. כמו זיקר X גם לינק אנד קו Z02 מבוסס על פלטפורמת SEA2 של קבוצת ג'ילי, פלטפורמה המשמשת כיום גם את סמארט #1, וולוו EX30 ועוד, אך סביר להניח שכמו שאר הדגמים העדכניים של זיקר הפלטפורמה של Z02 עושה שימוש בארכיטקטורת 800V במקום 400V בזיקר X הנוכחי.

 

מה שכן שונה מזיקר X, לפחות לי המידע ממשרד הרישוי הסיני, זו העבודה שהדגם מצויד במנוע חשמלי אחורי בהספק של 340 כ"ס זאת לעומת 272 כ"ס בזיקר X. סביר להניח שפשוט מדובר במנוע חדש של ג'ילי אותו נפגוש בדגמים המעודכנים של הקבוצה, כולל כמובן גם בזיקר X. 

 

2024 זיקר X
זיקר X.

הבדל נוסף שנרשם זו העבודה שלפי הרישום הדגם יעשה שימוש בסוללה מסוג LFP ולא בסוללה מסוג NMC כמו בזיקר X. בשלב זה אנחנו לא יודעים לומר מה קיבולת הסוללה. אם צריך לנחש, זו כנראה אותה סוללת LFP בקיבולת של 75kWh שהוצגה לאחרונה עם זיקר 7X, זו סוללה בטכנולוגיית 800V המאפשרת טעינה אולטרה מהירה של 10-80% בזמן של 10.5 דקות בלבד. 

 

לינק אנד קו (חברה משותפת של וולוו וג'ילי) לא זכתה להצלחה מרשימה בישראל עם דגם 01 למרות שמדובר ברכב די איכותי המבוסס על וולוו XC40. עד היום דגמי לינק אנד קו התמקדה בהנעה היברידית פלאג-אין בלבד, טכנולוגיית הנעה מאוד פופולרית בסין, ולחברה כבר יש כיום 9 דגמים שונים אותם היא משווקת בסין, כאשר רק דגם 01 יצא את גבולות השוק הסיני לאירופה. החל מהשנה החברה החלה להיכנס לתחום ההנעה החשמלית, זה התחיל עם לינק אנד קו Z10 שהוצגה לאחרונה בסין כדגם מקביל לזיקר 001, וזה ממשיך כעת עם דגם Z02 שכאמור, מיועד לשיווק גם באירופה כך שסביר להניח שיעשה את דרכו גם לישראל. 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.