2023 זיקר X
זיקר X.
2023 זיקר X
זיקר X.

לאחר שחשפה את העיצוב של הדגם וסיפקה לנו פרטים ראשונים, זיקר חושפת כעת את הקרוסאובר החשמלי החדש שלה, זיקר X, אותו היא תשווק עוד השנה באירופה כמתחרה לדגמים כגון ב.מ.וו iX1, אודי Q4 e-tron וכן, גם מול וולוו EX30 שיתבסס על אותם המכלולים ויוצג בהמשך השנה. 

 

כדגם קרוב לסמארט #1, אך גדול יותר, לא מפתיע כי זיקר X מצויד באותן יחידות הנעה: דגם הנעה אחורית עם מנוע בהספק של 272 כ"ס ומומנט מרבי של 35 קג"מ, מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 5.8 שניות ולמהירות מרבית של 185 קמ"ש, ודגם הנעה כפולה עם שני מנועים בהספק כולל של 428 כ"ס ומומנט מרבי של 55.3 קג"מ, כאן זה כבר מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.7 שניות ולמהירות מרבית של 190 קמ"ש. 

 

זיקר X
זיקר X.

גם הסוללה זהה לסוללה שב- סמארט, סוללה בקיבולת של 66kWh. זה לא ממש רלוונטי לציין את הטווח בתקן הסיני, אך אם לסמארט #1 טווח נסיעה של 420-440 ק"מ בתקן WLTP, אתם יכולים לצפות לטווח נסיעה דומה. טעינה מהירה של הסוללה אפשרית עד להספק של 150kW והמטען הפנימי מאפשר טעינה ביתית בהספק של 11kW ולקוחות שירצו בכך יוכלו לשדרג למטען פנימי המאפשר טעינה בהספק של 22kW. 


זיקר X מבוסס על פלטפורמת SEA המודולרית הייעודית להנעה חשמלית של ג'ילי, פלטפורמה המשמשת דגמים רבים בחברה כבר כיום ושתשמש עוד דגמים נוספים רבים כגון הדגמים הקטנים יותר של וולוו, כל דגמי זיקר, חלק מדגמי לוטוס, פולסטאר ועוד. לזיקר X אורך של 4450 מ"מ, רוחב של 1836 מ"מ, גובה של 1572 מ"מ ובסיס גלגלים של 2750 מ"מ, בדיוק במרכז הקטגוריה בה הדגם מתחרה. 

 

זיקר X תא הנוסעים
זיקר X.

בצידה החיצוני של קורת B המרכזית, זיקר התקינה מצלמה עם מערכת זיהוי פנים וגם מסך קטן שמציג, לדוגמה, את מצב הטעינה של הסוללה. לא, לא ביצעו פוטושופ על הידיות של הדלתות, לדגם אכן אין כאלו שכן הפתיחה חשמלית לחלוטין, אוטומטית באמצעות זיהוי הפנים או ידנית באמצעות כפתור המותקן לצד כל דלת המאפשר פתיחה אלקטרונית. 

 

זיקר X
זיהוי פנים על קורת B ומסך מרכזי הנע על מסילה.

תא הנוסעים המודרני למראה זכה לנגיעות עיצוב ייחודיות כמו גימור הנחושת לרמקולים, במושבים ועוד, עיצוב לא שגרתי למתגי החלונות, תאורת אווירה עשירה כולל אחת מאחורי ריפוד הדלתות ועוד. זוכרים את מושבי "הקסם" של הונדה? אלו שמאפשרים קיפול פשוט ונוח של בסיס המושב? אז זיקר התקינה מאחור משהו דומה שמאפשר להפוך את המושב האחורי לסוג של תא מטען או כמקום נוח לכלבים, לדוגמה. הפנטנט הזה זמין רק בגרסת ה-4 מושבים של הדגם, המוסיפה מושבי נוחות קדמיים עם הדום נשלף ומנגנון עיסוי. 

 

זיקר X
זיקר X.

את הקונסולה בין המושבים ניתן לשדרג עם תוספת של מקרר המאפשר הקפאה בטמפרטורה של 15- מעלות עבור הגלידה שלכם או חימום עד לטמפרטורה של 50 מעלות עבור מזון לתינוק, לדוגמה. הקונסולה הזו נעה על מסילה באופן חשמלי. מי שעוד זהה באופן חשמלי הוא המסך המרכזי הגדול ( "14.6) המותקן על מסילה ובהנף של מחוות יד ניתן להזיז אותו לצד הנוסע והפוך. לרשות הנהג ישנו לוח מחוונים דיגיטלי אך הוא לא חייב לעשות בו שימוש שכן לרשותו גם תצוגה עילית מתקדמת בטכנולוגיית מציאות רבודה. 

 

זיקר X תא הנוסעים
מושבי נוחות עם הדום, מקרר וקיפול נוח לבסיס המושבים.

הדגם מצויד במגוון עשיר של מערכות בטיחות מתקדמות, כולן מפיתוח של וולוו ואת חלקן פגשנו בוולוו EX90 החדש, רק חלקן שכן בשלב זה הזיקר X לא מצויד בחיישן LiDAR כמו בדגם של וולוו. 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 11

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.