לקסוס חושפת את הרכב החשמלי הייעודי הראשון שלה, לקסוס RZ 450e אותו נפגוש בישראל במהלך הרבעון האחרון של 2022. לקסוס RZ מבוסס על פלטפורמת e-TNGA שהיא הפלטפורמה הייעודית של טויוטה רכבים חשמליים המשרתת כמובן גם את טויוטה bZ4X החשמלי וסובארו סולטרה המקביל, אך ה- RZ מספק לרוכשים חוויה עשירה ויוקרתית יותר והוא מצויד בנוסף במערכת הנעה חשמלית חזקה יותר.
ללקסוס RZ אורך של 4,805 מ"מ, רוחב של 1,895 מ"מ, גובה של 1,635 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,850 מ"מ, כך שהוא ארוך יותר ב-115 מ"מ מטויוטה bZ4X ואם תרצו, הוא לא רק דומה ויזואלית ללקסוס RX אלא גם דומה לו בגודלו (רק קצר ב-85 מ"מ) עם יתרון של מרווח עדיף לנוסעים מאחור בזכות הפלטפורמה החשמלית.
בדגם RZ 450e נמצא מערכת הנעה חשמלית כפולה עם מנוע קדמי בהספק של 204 כ"ס ומנוע אחורי בהספק של 109 כ"ס כך שההספק הכולל עומד על 313 כ"ס והמומנט המרבי על 44.3 קג"מ. יחידת ההנעה הזו מאפשרת לדגם להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 5.6 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל-160 קמ"ש. על חלוקת המומנט בין הציר האחורי לקדמי אחראית מערכת בקרה בהנקראת בלקסוס Direct4, זו שולטת עם יחידות e-Axle המשלבות ביחידה אחת את המנוע החשמלי, הדיפרנציאל וממיר המתח.
בתחתית המרכב נמצא סוללת ליתיום-יון בקיבלות של 71.4kWh, קיבולת זהה למה שנמצא בטויוטה bZ4X. לפי לקסוס הסוללה הזו תאפשר לדגם טווח נסיעה של מעל ל-400 ק"מ, טווח רשמי סופי ייקבע בהמשך ובהתאם לרמות הגימור. טעינה מהירה DC אפשרית בהספק של עד 150kW וטעינה ביתית AC בהספק של עד 11kW, כך שטעינה מהירה של 10-80 אחוז נעשית בזמן של 30 דקות וטעינה מלאה ביתית בזמן של 7 שעות.
העיצוב החיצוני ממשיך את קו העיצוב המוכר של החברה אך בתא הנוסעים של ה- RZ לקסוס דאגה לעיצוב ייחודי יותר. תכף נתייחס אל ההגה המיוחד אך מעבר לכך נמצא לוח מחוונים דיגיטלי קטן יחסית ולצידו נמצא מערכת מולטימדיה מתקדמת (OTA, תפעול קולי, אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי ועוד) עם מסך מגע "14. חשוב לא פחות, בלקסוס דאגו לממשק פיזי לדברים השימושיים ביותר כמו עוצמת השמע, כיוון בקרת האקלים ועוד כך שלמרות שאפשר לשלוט על הכל דרך המסך המרכזי, השימושיות לא נפגעה. מתחת למסך המרכזי נמצא שלושה שקעי טייפ C (שניים נוספים מאחור), משטח טעינה אלחוטי ועוד, חלון הגג הפנורמי משנה את השקיפות שלו בלחיצת כפתור ולצד הקפדה על בידוד רעשים יש גם מערכת סינון רעשים אקטיבית. כיראה לרכב "ירוק" מרבית הריפודים לדוגמה מורכבים מחומרים ממוחזרים. דרך אגב, מה שנראה לכם כמו הדפסה על הדלתות הקדמיות זו למעשה תאורת אווירה ייחודית.
אז מה הסיפור של ההגה "Yoke" הזה? אותו תקבלו רק אם תבחרו במערכת היגוי אלחוטי (אופציה). ההגה מאפשר שדה ראייה נקי יותר לפנים וללוח המחוונים ומערכת ההיגוי האלחוטית מאפשרת לשנות את היחס בין מידת הסיבוב של ההגה למידת ההפנייה של הגלגלים באופן חופשי ורציף כך שבמהירויות נמוכות לדוגמה תוכלו לעשות סיבוב פרסה ברבע סיבוב של ההגה שכן במהירויות אלו טווח הסיבוב של ההגה מנעילה לנעילה הוא רק 150 מעלות.
לקסוס RZ מצויד בדור החדש והעדכני ביותר של מערכת הבטיחות של לקסוס (LSS 3.0), זו כוללת את כל מה אפשר לצפות כגון בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז הנתיב, בלימה אוטונומית עם תמיכה בפנייה בצומת, זיהוי תמרורים, אור גבוה אוטומטי ועוד, זה לצד יכולת זיהוי משופרת של רכבים, נתיבים, הולכי רגל ודו גלגלי מערכת יציאה בטוחה, מערכת ניטור מתקדמת למצב נהג ומערכת סיוע אקטיבית להיגוי.