לאחר מספר טיזרים לדגם שנחשפו לאורך החודשים האחרונים סובארו חושפת את הסולטרה במלוא הדרו, הקרוסאובר החשמלי הראשון של סובארו בייצור המוני ולא קשה להבחין כי מדובר באח תאום לטויוטה bZ4X שנחשף בחודש שעבר. כמו הדגם של טויוטה, גם הסולטרה ישווק בעולם בתחילת המחצית השנייה של 2022.
סובארו סולטרה (Solterra) מבדיל עצמו ויזואלית מה- bZ4X של טויוטה באמצעות עיצוב שונה לפנסים הראשיים, הפגוש הקדמי וגרפיקת התאורה בפנסים האחוריים. תא הנוסעים, למעט הסמל שעל ההגה ואולי שילובי צבעים שונים, כבר זהה לחלוטין למוכר לנו מטויוטה bZ4X.
הדגמים התאומים של סובארו וטויוטה מתבססים על פלטפורמת e-TNGA בפיתוח משותף של טויוטה וסובארו, פלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים (בסובארו היא נקראת e-SGP), ולשני הדגמים מידות זהות עם אורך של 4,690 מ"מ, רוחב של 1,860 מ"מ, גובה של 1,650 ובסיס גלגלים ארוך של 2,850 מ"מ, כך שעבור סובארו מדובר בדגם גדול יותר מהפורסטר עם תוספת משמעותית מאוד של 180 מ"מ לבסיס הגלגלים.
כמובן שלא תופתעו לגלות שלסובארו סולטרה אותן יחידות הנעה חשמליות שהוצגו עם ה- bZ4X, זה כולל דגם הנעה קדמית עם 204 כ"ס ו-27 קג"מ עם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.4 שניות ומהירות מרבית של 160 קמ"ש ודגם הנעה כפולה, שני מנועים שונים בהספק של 108.7 כ"ס האחד, עם הספק כולל של 217 כ"ס ומומנט מרבי של 34.2 קג"מ וכאן זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.7 שניות ומהירות מרבית של 160 קמ"ש. דגם ההנעה הכפולה מצוידת במערכת הבקרה X-MODE AWD לנהיגת שטח קלה ולרשות הנהג בחירה מבין 3 מצבי נהיגה המשנים את אופי/תגובת מערכת ההנעה. מנופים מאחורי גלגל ההגה מאפשרים בחירה מבין מספר דרגות עצמה של בלימה רגנרטיבית.
סוללת ליתיום-יון בקיבולת של 71.4kWh תאפשר לדגם טווח נסיעה של כ-530 ק"מ בדגם ההנעה הקדמית וכ-460 ק"מ בדגם ההנעה הכפולה. נתוני הטווח הם בתקן WLTC היפני. טעינה של הסוללה אפשרית באמצעות מטען פנימי בהספק של 6.6kW או 11kW, משתנה בהתאם לשוק היעד, או באמצעות מטען מהיר DC בהספק של עד 150kW המאפשר טעינה של 10% עד 80% מקיבולת הסוללה בזמן של 30 דקות.
משקל הדגם עומד על 1930 ק"ג לדגם ההנעה הקדמית ו-2020 ק"ג לדגם ההנעה הכפולה. דגם ההנעה הקדמית נשען על חישוקי "18 עם צמיגים במידה של 235/60 ודגם ההנעה הכפולה ישווק עם אופציה לחישוקי "20 עם צמיגי 235/50.
בניגוד לטויוטה שהציגה את ה- bZ4X עם אופציה להגה מסוג YOKE ומערכת היגוי אלחוטית (Drive By Wire) סובארו לא מציגה אופציה כזו בשלב זה. הסולטרה מצויד במערכת מולטימדיה "12.3 הכוללת הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. אפליקציה סלולרית תאפשר שליטה מרחוק על הרכב, כולל הפעלה של בקרת האקלים לצינון מראש של תא הנוסעים, ניהול טעינה, איתור הרכב ואף כשלט באמצעותו ניתן להחנות את הרכב מבחוץ. טכנולוגיית מפתח דיגיטלי תאפשר לכם להשתמש בטלפון הסלולרי כמפתח של הרכב.