לפני כשבוע פורשה קבעה את זמן ההקפה המהיר ביותר של מסלול הנורבורגרינג לרכב SUV, זמן של 7 דקות ו-38 שניות, וכעת פורשה חושפת את הדגם שעשה את זה: 2022 פורשה קאיין טורבו GT קופה. את שיא ההקפה הקודם, השיג דרך אגב האח לבית אודי, Q8 RS.
בחזיתו של הדגם נמצא את מנוע ה-4.0 ליטר V8 טווין-טורבו של הקאיין טורבו בו פורשה ביצעה מגוון רחב של שדרוגים, בין היתר למגדשי הטורבו, גל הארכובה, שסתומים, מערכת התזמון, מערכת ההזרקה, מערכת הקירור, מערכת פליטה חדשה מטיטניום ועוד. כל השינויים האלו אפשרו לפורשה להוציא מהמנוע הזה הספק מרבי של 640 כ"ס, תוספת של 90 כ"ס לעומת הקאיין טורבו, ומומנט מרבי של 86.6 קג"מ, תוספת של 8.1 קג"מ.
כל הכוח הזה עובר אל הכביש דרך תיבת 8 הילוכים אוטומטית, בכיול ייחודי לדגם, ומערכת הנעה כפולה זכתה ליחידת קירור מבוססת מים לתיבת ההעברה. התוצאה היא נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.3 שניות, זאת לעומת 3.8 שניות בדגם הפלאג-אין E-Hybrid או 3.9 שניות בדגם הטורבו. המהירות המרבית בדגם עומדת על 297 קמ"ש.
כוח זה כמובן לא כל הסיפור בדגם הזה, המרכב הונמך ב-17 מ"מ לעומת הקאיין טורבו קופה ומערכת ניהול האחיזה (PTM) זכה לכיול ייחודי לדגם, כך גם מתלי האוויר שהוקשחו ב-15% לעומת דגם הטורבו, מערכת ההיגוי לכל ארבעת הגלגלים, זוויות המתלים ועוד. הדגם נשען על חישוקי "22 עליהם הולבשו צמיגי פירלי P Zero Corsa בגרסה מיוחדת לדגם ה- GT. מאחורי החישוקים נמצא את מערכת הבלימה הקרמית של פורשה שגם היא ייחודית לדגם עם צלחות בלימה קלות יותר בכדי להפחית את המשקל הבלתי נתמך לצד עמידות גבוהה יותר בעומס.
הקאיין טורבו GT זוכה לעיצוב ייחודי לפגוש הקדמי והאחורי ולשימוש נרחב יותר בקרבון כולל גג, דיפיוזר וספוילר אחורי מקרבון. תא הנוסעים ממשיך את האווירה הספורטיבית באמצעות שימוש נרחב באלקנטרה על הדשבורד, דלתות, התקרה, גלגל ההגה ועוד, יש כמובן גם חבילת ספורט כרונו כסטנדרט עם רקע זהוב ייחודי לשעון העצר ושעון הסל"ד.